Koncept Trail'ster vznikol v americkom dizajncentre Kie v kalifornskom Irvine. To isté štúdio malo na „svedomí“ pred troma rokmi aj štúdiu Track'ster, ktorá bola ochutnávkou nového Soulu. Ani teraz nejde o výstrel do tmy. Trail'ster totiž ukazuje potenciál Soulu, ktorý by sa už v blízkej budúcnosti chcel zaradiť medzi crossovery s pohonom oboch náprav. Aj preto mu v Kalifornii naordinovali off-roadový tuning.
Trail'ster je v porovnaní so sériovým Soulom zdvihnutý až o 64 mm, čo zlepšuje jeho šance v teréne. Sčasti je to aj výsledkom použitia 19-palcových diskov kolies obutých pneumatikami Pirelli Winter Carving. Nechýbajú agresívnejšie modelované nárazníky s ochranou podvozku a rozšírené prahy. Predné diódové svetlá sú inšpirované vlajkovou loďou Kia K900. Charakter crossoveru posilňuje aj plátenná sťahovacia strecha.
Napriek tomu si vďaka špeciálnym strešným lištám dokáže Trail'ster poradiť aj s nákladom umiestneným na streche. Plastové diely majú farbu Terra Bronze Metalic, kým karoséria je lakovaná efektným bielym perleťovým lakom Polar Pearl Snowdrift. Podobný farebný koncept uplatnili dizajnéri aj v interiéri s koženým čalúnením. Najpodstatnejšie sú však zmeny techniky. Trail'ster má totiž pohon oboch náprav, nie však obyčajný.
Prednosť dostala hybridná technológia. Tá spája preplňovaný benzínový 4-valec 1,6i (138 kW, 252 Nm), poháňajúci cez 6-stupňový automat predné kolesá so zadným elektromotorom naladeným na 27 kW a 136 Nm. Medzi motorom a zadnou nápravou nie je teda žiadne mechanické spojenie. Elektrickú energiu má Trail'ster uloženú v li-ion akumulátoroch s kapacitou 1,2 kWh, čo znamená, že ide o bežný hybrid.
Pri nízkych rýchlostiach dokáže Trail'ster využiť výhodu systému e-AWD v teréne alebo na asfalte v prospech zníženia spotreby. Kia uvádza, že úspora v meste je 25 a na diaľnici desať percent. Podľa americkej normy tak v týchto režimoch spotrebuje Trail'ster 7,8, respektíve 6,9 litra benzínu. Nie je to málo, ale na auto s celkovým výkonom 164 kW a iste veľmi slušnou dynamikou ani príliš veľa. Nezabúdajme tiež na to, že americké normy sú bližšie realite.
Dôležitá je aj informácia, že Kia výrobu Trail'steru naozaj zvažuje. Soul by sa tým zaradil medzi populárne crossovery s pohonom oboch náprav, ktorých nie je na trhu zas až tak veľa. Koľko si však zákazníci priplatia za hybridnú techniku a či to nebude viac ako pri klasických štvorkolkách, nie je známe. Rovnako ako to, či vôbec s Trail'sterom počíta v európskych končinách. Najväčším hybridným trhom sú totiž USA. Iste nie náhodou preto Kia za miesto premiéry vybrala Chicago.