![Koncept Prologue Avant bude vychádzať zo...](https://ipravda.sk/res/2015/02/16/thumbs/audi-prologue-avant-concept-2015_05-nestandard1.jpg)
Štúdiu Prologue predstavilo Audi po prvýkrát vlani v novembri na autosalóne v Los Angeles. Neskôr sa doplnené o hybridnú techniku a autopilota ukázalo na výstave spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas. V oboch prípadoch išlo o luxusné kupé, ktoré by sa mohlo pretaviť do sériového Audi A9, vlajkovej lode, ktorá sa postaví nad súčasný model A8.
Audi síce stále tvrdilo, že ide len o prezentáciu nového štylistického jazyka značky, na ktorom pracuje nedávno vymenovaný šéfdizajnér Marc Lichte, no teraz sa zdá, že s Prologue majú v Ingolstadte predsa len rozsiahlejšie plány. V Ženeve totiž Audi ukáže už tretí koncept na túto tému. Tentoraz s prívlastkom Avant, čo znamená, že pôjde o ultraluxusné kombi či skôr módny shooting brake.
![V porovnaní s pôvodnými Prologue bude Avant...](https://ipravda.sk/res/2015/02/16/thumbs/audi-prologue-avant-concept-2015_04-nestandard1.jpg)
Premiéru vo Švajčiarsku potvrdila automobilka zverejnením prvých skíc. Kým predná časť s veľkou 6-uholníkovou maskou a laserovými svetlami Audi Matrix je identická, od predných stĺpikov je všetko inak. Karoséria má päť dverí, predĺženú strechu a efektne zalomené zadné veko, podčiarkujúce športový charakter Prologue Avant.
A zmenili sa aj rozmery. Tie síce Audi neudáva, ale tvrdí, že bude dlhšie ako doterajšie koncepty. Ak uvážime, že už Prologue z Los Angeles malo na dĺžku veľkorysých 5,1, na šírku 1,95 a na výšku 1,39 metra, pôjde o skutočný vrchol ingolstadtskej automobilovej hierarchie. O objeme kufra však nepadlo zatiaľ ani slovo, napokon pre auto tejto triedy to nie je kľúčový údaj. Tajomstvom zostáva aj technika.
![Zadná časť karosérie má športovo „strihnuté“...](https://ipravda.sk/res/2015/02/16/thumbs/audi-prologue-avant-concept-2015_03-nestandard1.jpg)
Vo všeobecnosti sa predpokladá, že pod kapotou bude Prologue Avant zhodné so svojimi predchodcami s karosériou kupé. To znamená dve alternatívy. Buď 8-valec 4,0 TFSI vyladený na grandióznych 445 kW a 700 Nm krútiaceho momentu, ktorý prenáša svoju energiu cez 8-stupňový automat na všetky štyri kolesá, tak ako to bolo v Los Angeles, alebo jeho kombinácia s elektromotorom, ktorý zvýši výkon sústavy až na 505 kW a 950 Nm.
Možné je, že Audi bude mať chuť prezentovať aj čosi nové, napríklad plug-in hybridnú koncepciu, ktorú koncern VW už predstavil v novom Passate. Tentoraz však vo výkonnejšej verzii. A aký bude teda osud Prologue v budúcnosti? Je možné, že sa pretaví do novej generácie limuzíny A8 a zároveň aj do plánovaného ultraluxusného kupé A9. V každom prípade sa s jeho dizajnovými prvkami už čoskoro stretneme v nových sériových Audi.
Možno už počas premiéry novej generácie Audi A4, ktorá má debut ohlásený tiež na ženevský autosalón. Viac sa teda dozvieme už 3. marca.