DS 5: Nové logo, viac komfortu a motory Euro 6

Dvojitý šíp na prednej maske tohto prémiového hatchbacku už nenájdete. Svoju autonómnosť sa DS 5 snaží umocniť aj zmenami dizajnu. Motory Euro 6 zas prinesú nižšiu spotrebu.

19.02.2015 16:00
debata
Nová predná maska Wing sa stane typickým... Foto: DS
DS 5 - 2016 Nová predná maska Wing sa stane typickým vizuálnym prvkom všetkých nových modelov DS. Práve vlajková loď DS 5 ju dostala ako prvá. Nové sú aj reflektory s LED a xenónovou technikou.

Luxusný hatchbcak prišiel o logo Citroenu už vlani na jeseň, keď sa divízia DS definitívne oddelila od mainstreamových modelov s dvojitým šípom. Teraz prichádza na rad rozsiahla modernizácia, ktorá má ešte viac zvýrazniť jeho identitu. Napokon, bolo načase, veď DS 5 je na trhu od roku 2011. Zmenami prešiel exteriér, interiér aj technika. Výsledkom je modernejší vzhľad, viac komfortu a nižšia spotreba paliva motorov Euro 6.

Facelift zasiahol najmä prednú časť s novou maskou chladiča Wings, ktorá sa už predstavila na viacerých štúdiách, napríklad vlaňajšej DS Divine, pekinskom koncepte DS 5LS, ale aj sériovom crossoveri DS 6WR, ktorý je určený zatiaľ len pre Čínu. To znamená výrazný chrómový lem prerastajúci až do reflektorov. Tie používajú kombináciu LED diód a xenónových výbojok. Novinkou je automatické prepínanie diaľkového režimu či funkcia natáčania.

Vzadu je zmien pomenej. Nová je grafika svetiel... Foto: DS
DS 5 - 2016 Vzadu je zmien pomenej. Nová je grafika svetiel a koncovky výfukov.

Smerové svetlá sa zas rozsvecujú po jednotlivých diódach. Nový je dizajn diskov kolies aj modrý lak Encre. Vzadu je rozsah zmien skromnejší. Obmedzil sa na novú grafiku zadných svetiel a prepracované koncovky výfuku. Interiér si zachováva svoj futuristický štýl. Kokpit inšpirovaný kabínou lietadiel sa môže odteraz podľa vzoru novších modelov koncernu PSA pochváliť novým dotykovým rozhraním s farebným displejom.

Slúži funkciám navigácie, komunikácie, nastaveniam vozidla či zábave. Vďaka nemu sa počet tlačidiel na stredovej konzole zredukoval o dvanásť. Nová je funkcia MirrorLink pre zobrazenie obsahu mobilného telefónu priamo na displeji. Aplikácia MyDS pre operačné systémy iOS a Android ponúka množstvo nových služieb. Napríklad aj Tracking pre lokalizáciu vozidla pri krádeži alebo službu Mapping pre lokalizáciu zapožičaného auta.

Hlavnou zmenou interiéru je nové rozhranie s... Foto: DS
DS 5 - 2016 Hlavnou zmenou interiéru je nové rozhranie s farebným dotykovým displejom, vďaka ktorému ubudlo na stredovej konzole až dvanásť tlačidiel.

Systém tiež obsahuje virtuálnu servisnú knižku. V sérii je DS 5 vybavené systémom núdzového volania DS Connect Box so službami SOS a Assistance. Balík bezpečnostných asistentov ponúka sledovanie mŕtveho uhla, varovanie pred opustením jazdného prúdu AFIL či parkovaciu kameru. V základnej výbave tiež nájdete head-up displej, masážne sedadlá, bezkľúčový prístup, elektrochromatické zrkadlo, dvojzónovú klimatizáciu či výkonnú audiosústavu Denon.

Vynovená paleta motorov spĺňa emisnú normu Euro 6, takže sú v sérii vybavené štart-stop systémom. Od začiatku predaja bude k dispozícii päť alternatív s výkonovým rozpätím od 88 do 154 kW. Jediným benzínovým motorom je preplňovaný 4-valec 1,6 THP 165 s výkonom 121 kW, ktorý je spojený s úplne novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou s rýchlejšími reakciami. V kombinovanom režime spotrebuje 5,9 litra paliva.

Vynovená paleta motorov spĺňa emisnú normu Euro... Foto: DS
DS 5 - 2016 Vynovená paleta motorov spĺňa emisnú normu Euro 6, takže sú v sérii vybavené štart-stop systémom.

Naftu zastupujú až tri motory. Základom je agregát 1,6 BlueHDI (88 kW), ktorý spotrebuje 3,8 litra nafty. V druhom polroku bude môcť byť tiež kombinovaný s automatickou prevodovkou. Nad ním stoja dva dvojlitre 2,0 BlueHDI s výkonom 110 alebo 133 kW. Slabší so spotrebou 4,4 litra je spojený s manuálnou prevodovkou a silnejší so spotrebou 4,3 litra nafty zas výlučne s automatom. Koncom roka má ponuku rozšíriť najvýkonnejší benzínový motor 1,6 THP 210 (155 kW).

V hre stále zostáva aj diesel-hybrid 4×4 s elektromotorom na zadnej náprave a s celkovým výkonom 147 kW, ktorý je aspoň papierovo najúspornejšou alternatívou. Na 100 km spotrebuje priemerne len 3,5 litra nafty. Okrem toho bude posádka ťažiť z vyššieho jazdného komfortu. Hydro-pneumatické pruženie síce DS 5 nedostalo, ale novinkou sú tlmiče s technológiou PLV (Preloaded Linear Valve), ktorá lepšie pohlcuje nerovnosti vozovky. Zároveň sa zvýšil rozsah pruženia, čo prinieslo citeľné zníženie vibrácií.

Nové DS 5 absolvuje svetovú premiéru na ženevskom autosalóne. Budúci majitelia dostanú viac možností na personalizáciu svojej DS 5, a to najmä v interiéri, ktorý ponúkne nové dekoračné materiály vrátane kovového obkladu s logom DS a nové modro-čierne kožené čalúnenie Nappa.

DS 5 - 2016
DS 5 - 2016
+2DS 5 - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #autosalón Ženeva 2015 #DS 5 #Citroen DS5
Články podľa značiek