Hyundai Tucson: ix35 končí. Nie je však za čím smútiť

Nástupca Hyundaiu ix35 sa vráti k názvu Tucson. Skrýva sa z ním úplne nové a podstatne modernejšie SUV. Svetovú premiéru absolvuje v Ženeve.

24.02.2015 06:00
debata (4)
Nový Tucson je dizajnovo silne inšpirovaný... Foto: Hyundai
Hyundai Tucson - 2016 Nový Tucson je dizajnovo silne inšpirovaný väčším súrodencom Santa Fe. Platí to aj o jeho 6-uholníkovej maske.

Hyundai sa v Európe zapojil do segmentu SUV nižšej strednej triedy modelom Tucson v roku 2004. O osem rokov neskôr ho vystriedal Hyundai ix35, ktorý sa už rodil kompletne v Európe. A aj sa tu vyrábal. Teraz však prichádza čas na zmenu. A opäť radikálnu. Nové SUV je totiž nielen od základu novým autom, ale aj modelom, ktorý sa vracia k pôvodnému názvu Tucson. Na ten automobilka síce celkom nezanevrela, no v Európe ho od roku 2009 nepoužívala.

Ktovie prečo sa Hyundai rozhodol pre túto marketingovú zmenu, v každom prípade to nemení nič na fakte, že nový Tucson je neporovnateľne príťažlivejší ako jeho predchodca. Postavili ho na novej platforme s rázvorom 2 670 mm, čo znamená, že nápravy sú odteraz od seba vzdialené o 30 mm ďalej. A menili sa aj celkové rozmery. Na dĺžke 4 475 mm pribudlo 65 a na šírke 1 850 mm 30 milimetrov. Len na výške 1 645 mm ich 25 ubudlo. Ambície Tucsonu vidieť aj na jeho dizajne, ktorý vzal pevne do rúk Peter Schreyer, pôvodne šéfdizajnér Kie.

Novinka má o 35 mm dlhší rázvor, je o 65 mm... Foto: Hyundai
Hyundai Tucson - 2016 Novinka má o 35 mm dlhší rázvor, je o 65 mm dlhšia a o 30 širšia. Dojem SUV zvýrazňuje predĺžená predná kapota a kolmejšie predné stĺpiky.

Minulosťou sa tak stávajú plavné „ázijské“ línie. Novinka pôsobí sebavedomejšie, modernejšie, a najmä európskejšie. Prednú časť zdobí typická 6-uholníková maska s trojicou robustných horizontálnych lamiel, na ktorú nadväzujú efektne spracované reflektory. Denné LED diódy sú integrované v nárazníku spolu s hmlovými svetlami. Dojem SUV umocňuje plochejšia a dlhšia predná kapota, ktorej ustúpili viac dozadu posunuté predné stĺpiky. Profil oživujú výrazné prelisy a plastom lemované blatníky či podbehy.

Zadná časť pripomína v mnohom mladšie Santa Fe. Disponuje širokými delenými zadnými svetlami a vekom, ktoré je možné ovládať elektricky. Pod ním sa skrýva batožinový priestor s objemom 513 litrov, čo je o 48 litrov viac. Priestrannejší má byť aj interiér, ktorý si kvalitatívne výrazne polepšil. Hyundai sľubuje nasadenie mäkkých plastov a solídnych chrómových dekorácií. V centre palubnej dosky nájdeme nové dotykové rozhranie s navigáciou, ktorá je trikrát rýchlejšia ako predchádzajúci systém.

Zadné veko bude ovládané elektricky. Pod ním... Foto: Hyundai
Hyundai Tucson - 2016 Zadné veko bude ovládané elektricky. Pod ním ponúkne Tucson 513 litrov pre batožinu, čo je o 48 viac.

Zákazníci budú mať k dispozícii telematické služby TomTom Live bezplatne na sedem rokov. A keď sme už pri palubných systémoch, novinkou je parkovací asistent SPAS, ktorý zvláda priečne aj pozdĺžne parkovanie a vodiča zároveň upozorní pri výjazde z parkovacieho miesta na križujúce vozidlá. Balík asistenčných systémov obsahuje odteraz núdzové brzdenie Autonomous Emergency, ktoré reaguje na autá aj chodcov, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, monitorovanie slepého uhla zrkadiel a zobrazovanie rýchlostných limitov.

Aktívna predná kapota sa zas podieľa na znížení následkov pri zrážke s chodcom. Pribudli tiež komfortné prvky, napríklad vyhrievané a ventilované predné sedadlá či tmavočervené kožené čalúnenie Wine Red. Pod kapotou bude na výber z piatich pohonných jednotiek – dvoch benzínových a troch dieselových, pričom výkonové rozpätie siaha od 85 do 135 kW. Základom je benzínový motor 1,6 GDI (99 kW) spojený so 6-stupňovým manuálom. Silnejšiu verziu predstavuje nové turbo 1,6 T-GDI naladené na 129 kW, ktoré nahrádza motor 2,0 GDI.

Interiér použije vo veľkom mäkčené plasty. Nové... Foto: Hyundai
Hyundai Tucson - 2016 Interiér použije vo veľkom mäkčené plasty. Nové dotykové rozhranie dostane navigáciu s trikrát rýchlejším procesorom.

Práve pre tento agregát je pripravená ďalšia novinka v podobe 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky 7DCT. Naftová ponuka štartuje motorom 1,7 CRDi (85 kW) so 6-stupňovým manuálom. Väčší dvojliter sa bude dodávať s výkonom 100 alebo až 135 kW, teda presne tak ako doteraz. Pre obe verzie bude aj klasická automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom. Paleta agregátov sa teda príliš nemení, a to ani výkonovo, všetky motory budú však plniť emisnú normu Euro 6 a spotrebujú menej paliva.

Koľko presne to bude, to si necháva Hyundai zatiaľ pre seba, podobne ako dynamické parametre či informácie o tom, s ktorými agregátmi bude Tucson dostupný s pohonom 4×4. Vzhľadom na podobnosť motorovej ponuky s predchádzajúcou generáciou však možno predpokladať, že štvorkolka sa objaví v štandarde s výnimkou najslabších verzií 1,6 GDI (99 kW) a 2,0 CRDi (85 kW). Produkciu Tucsonov pre Európu zabezpečí český výrobný závod v Nošoviciach, kde doteraz schádzal z liniek aj Hyundai ix35.

Viac sa dozvieme už o pár dní na marcovom ženevskom autosalóne, kde má Tucson naplánovanú svetovú premiéru. K prvým zákazníkom by sa mal dostať v druhom polroku. Len pre zaujímavosť, od roku 2001, keď Hyundai prišiel do Európy s modelom Santa Fe, predal už viac ako jeden milión SUV.

Rozmery, objemy

Model Tucson ix35 Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 475 4 410 + 65
Šírka (mm) 1 850 1 820 + 30
Výška (mm) 1 645 1 670 – 25
Rázvor náprav (mm) 2 670 2 640 + 30
Objem kufra (l) 513 465 + 48

Technické údaje

Motor 1,6 GDI 1,6 T-GDI 1,7 CRDi 2,0 CRDi 2,0 CRDi
Výkon (kW) 99 129 85 100 135
Prevodovka 6M 6M/7DCT 6M 6M/6A 6M/6A
Hyundai Tucson - 2016
Hyundai Tucson - 2016
+3Hyundai Tucson - 2016

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 4 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Hyundai #autosalón Ženeva 2015 #Hyundai Tucson
Články podľa značiek