Peugeot 208, vyrábaný aj na Slovensku, má za sebou už tri roky kariéry. Pre samotnú automobilku znamenal štart novej éry. Ako žiadny iný model pred ním si úzkostlivo strážil svoju váhu, zaviedol trojvalcové motory aj takzvaný i-Cockpit. Neskôr si tieto zásady prisvojili aj modely 2008 a 308. Vlani sa však dvestoosmičke príliš nedarilo. V Európe si síce v rámci nižšej triedy udržala piatu priečku, ale jej odbyt klesol takmer o desať percent.
Vietor do plachiet jej má nahnať modernizácia. Facelift sa síce obmedzil len na retuše, no väčšie personalizačné možnosti dokážu vzhľad tohto „levíčaťa“ zmeniť na nepoznanie. Ale pekne po poriadku. Dizajn oživuje nový nárazník s prepracovanými hmlovými svetlami a širšou, kompletne integrovanou prednou maskou. Vyššie úrovne sú vybavené maskou Equalizer s chrómový prvkami. Predné reflektory dostali kontrastné čierne pozadie a denné LED diódy.
Vzadu nájdeme novú 3D grafiku svetiel s trojicou „pazúrov“ tvorených opäť diódami, ktoré sú štandardom pre všetky verzie. Pribudli nové dizajny 15– až 17-palcových kolies, napríklad Nobium, Titane či Carbone s matným povrchom pre verziu GTi. Výraznou zmenou prešla paleta farieb. Z trinástich odtieňov s matným, metalickým alebo perleťovým efektom je najvýraznejší nový oranžový lak Orange Power. Vyššie úrovne sú vybavené čiernymi alebo dokonca chrómovými krytmi spätných zrkadiel.
Interiér ponúka novú štruktúru obkladov palubnej dosky či moderné vnútorné LED osvetlenie. Inak ostáva verný malému volantu a predsunutému prístrojovému panelu, teda konceptu, ktorý Peugeot nazýva i-Cockpit. Od druhej úrovne vybavenia je v sérii 7-palcový dotykový displej rozhrania obohateného o funkciu MirrorScreen, čo nie je nič iné ako známy MirrorLink, pre zobrazenie obsahu mobilného telefónu na displeji. Vďaka tomu sú k dispozícii mnohé aplikácie od internetového rádia až po navigáciu Sygic.
Systém obsahuje núdzové volanie Connect SOS& Assistance a za príplatok napríklad virtuálnu servisnú knižku (Pack Monitoring) s odporúčaniami pre ekonomickú jazdu alebo lokalizáciu vozidla (Tracking Pack) v prípade krádeže. Zlepšilo sa aj vybavenie asistenčnými systémami. K aktívnemu parkovaciemu systému pribudlo núdzové brzdenie Active City Brake pre zmiernenie kolízií do 30 km/h a parkovacia kamera s farebným displejom. Teda prvky potrebné k piatim hviezdičkám testov Euro NCAP.
Peugeot si dal záležať aj na personalizácii. Exteriér tak možno osviežiť paketom Mentol White s bielymi akcentmi, mriežkou Equalizer či čiernymi lesklými krytmi zrkadiel a segmentov hmlových svetiel vo farbe Noir perla Nera. Najdôležitejšia je však nová línia GT Line, ktorá je akýmsi prechodom medzi bežnými verziami a ostrou GTi. Obsahuje 17-palcové disky kolies Caesium, chrómové lemy okien, chrómový výfuk, ale aj športové sedadlá, červené prešívanie koženého volantu a radiacej páky či hliníkové pedále.
Po úspechu dvojfarebnej výročnej edície 208 GTi 30th je modernizovaná ostrá verzia začlenená do modelového radu ako GTI by Peugeot Sport, čo znamená zníženú svetlosť podvozka, 18-palcové matné disky kolies, dvojfarebný lak, anatomické sedadlá, brzdy Brembo, samosvorný diferenciál Torsen či špeciálne pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Táto verzia je vrcholom celého radu 208.
Zmeny sa udiali aj pod kapotou. A to dosť výrazné, pretože nová 208 musí nabehnúť na emisnú normu Euro 6. V dieselovej ponuke tak už nenájdete motory 1,4 e-HDi a 1,6 e-HDi. Nahradia ich nové agregáty 1,6 BlueHDi s výkonmi 55, 73 a 88 kW. Z benzínovej ponuky zas vypadne atmosférický 4-valec 1,6 VTi, ktorý zastúpi úspornejší a výkonnejší preplňovaný 3-valec 1,2 Pure Tech s výkonom 81 kW.
Ten bude možné kombinovať s úplne novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin EAT6 s hydrodynamickým meničom. Inak sú štandardom 5-stupňové manuály. Len pre atmosférický 3-valec 1,2 PureTech je pripravený 5-stupňový „robot“. Preplňované 3-valce1,2 PureTech, 4-valce 1,6 THP a všetky naftové motory budú štandardne vybavené štart-stop systémom. Najúspornejšia verzia BlueHDi si tak vystačí s normovanou spotrebou troch litrov na 100 km.
Nový Peugeot 208 bude pre európsky trh aj naďalej vyrábaný vo francúzskom závode Poissy a na Slovensku v Trnave. Do predaja sa dostane v priebehu júna.