Peugeot 208 2016: Trnavské 'levíča' omladlo. A je úspornejšie

Peugeot ukáže v Ženeve modernizovaný hatchback 208. Dizajnové zmeny sprevádza ponuka nového paketu GT Line či GTi by Peugeot Sport. Nové dieselové motory zrazia spotrebu až na tri litre.

26.02.2015 06:00
Peugeot 208 - 2016 Foto:
Vynovený Peugeot 208 zamenil „plávajúcu“ prednú masku za širšiu, kompletne integrovanú do nárazníka. Nové sú aj svetlá s čiernym pozadím a okolie hmloviek.
debata (1)

Peugeot 208, vyrábaný aj na Slovensku, má za sebou už tri roky kariéry. Pre samotnú automobilku znamenal štart novej éry. Ako žiadny iný model pred ním si úzkostlivo strážil svoju váhu, zaviedol trojvalcové motory aj takzvaný i-Cockpit. Neskôr si tieto zásady prisvojili aj modely 2008 a 308. Vlani sa však dvestoosmičke príliš nedarilo. V Európe si síce v rámci nižšej triedy udržala piatu priečku, ale jej odbyt klesol takmer o desať percent.

Vietor do plachiet jej má nahnať modernizácia. Facelift sa síce obmedzil len na retuše, no väčšie personalizačné možnosti dokážu vzhľad tohto „levíčaťa“ zmeniť na nepoznanie. Ale pekne po poriadku. Dizajn oživuje nový nárazník s prepracovanými hmlovými svetlami a širšou, kompletne integrovanou prednou maskou. Vyššie úrovne sú vybavené maskou Equalizer s chrómový prvkami. Predné reflektory dostali kontrastné čierne pozadie a denné LED diódy.

Vzadu je viditeľnou zmenou grafika svetiel... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2016 Vzadu je viditeľnou zmenou grafika svetiel vytvárajúcich pomocou diód tri "pazúry". Vzhľad osviežuje aj nová oranžová farba Power a nové disky kolies s rozmerom od 15 do 17 palcov.

Vzadu nájdeme novú 3D grafiku svetiel s trojicou „pazúrov“ tvorených opäť diódami, ktoré sú štandardom pre všetky verzie. Pribudli nové dizajny 15– až 17-palcových kolies, napríklad Nobium, Titane či Carbone s matným povrchom pre verziu GTi. Výraznou zmenou prešla paleta farieb. Z trinástich odtieňov s matným, metalickým alebo perleťovým efektom je najvýraznejší nový oranžový lak Orange Power. Vyššie úrovne sú vybavené čiernymi alebo dokonca chrómovými krytmi spätných zrkadiel.

Interiér ponúka novú štruktúru obkladov palubnej dosky či moderné vnútorné LED osvetlenie. Inak ostáva verný malému volantu a predsunutému prístrojovému panelu, teda konceptu, ktorý Peugeot nazýva i-Cockpit. Od druhej úrovne vybavenia je v sérii 7-palcový dotykový displej rozhrania obohateného o funkciu MirrorScreen, čo nie je nič iné ako známy MirrorLink, pre zobrazenie obsahu mobilného telefónu na displeji. Vďaka tomu sú k dispozícii mnohé aplikácie od internetového rádia až po navigáciu Sygic.

Interiér má novú štruktúru dekorácií palubnej... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2016 Interiér má novú štruktúru dekorácií palubnej dosky aj nové čalúnenie. Zásadnejšiu zmenu však predstavuje multimediálne rozhranie s novou funkciou MirrorLink.

Systém obsahuje núdzové volanie Connect SOS& Assistance a za príplatok napríklad virtuálnu servisnú knižku (Pack Monitoring) s odporúčaniami pre ekonomickú jazdu alebo lokalizáciu vozidla (Tracking Pack) v prípade krádeže. Zlepšilo sa aj vybavenie asistenčnými systémami. K aktívnemu parkovaciemu systému pribudlo núdzové brzdenie Active City Brake pre zmiernenie kolízií do 30 km/h a parkovacia kamera s farebným displejom. Teda prvky potrebné k piatim hviezdičkám testov Euro NCAP.

Peugeot si dal záležať aj na personalizácii. Exteriér tak možno osviežiť paketom Mentol White s bielymi akcentmi, mriežkou Equalizer či čiernymi lesklými krytmi zrkadiel a segmentov hmlových svetiel vo farbe Noir perla Nera. Najdôležitejšia je však nová línia GT Line, ktorá je akýmsi prechodom medzi bežnými verziami a ostrou GTi. Obsahuje 17-palcové disky kolies Caesium, chrómové lemy okien, chrómový výfuk, ale aj športové sedadlá, červené prešívanie koženého volantu a radiacej páky či hliníkové pedále.

Novinkou je verzia 208 GT Line so športovým... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2016 Novinkou je verzia 208 GT Line so športovým paketom, ktorá predstavuje prechod medzi bežnými verziami a ostrou GTi.

Po úspechu dvojfarebnej výročnej edície 208 GTi 30th je modernizovaná ostrá verzia začlenená do modelového radu ako GTI by Peugeot Sport, čo znamená zníženú svetlosť podvozka, 18-palcové matné disky kolies, dvojfarebný lak, anatomické sedadlá, brzdy Brembo, samosvorný diferenciál Torsen či špeciálne pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Táto verzia je vrcholom celého radu 208.

Zmeny sa udiali aj pod kapotou. A to dosť výrazné, pretože nová 208 musí nabehnúť na emisnú normu Euro 6. V dieselovej ponuke tak už nenájdete motory 1,4 e-HDi a 1,6 e-HDi. Nahradia ich nové agregáty 1,6 BlueHDi s výkonmi 55, 73 a 88 kW. Z benzínovej ponuky zas vypadne atmosférický 4-valec 1,6 VTi, ktorý zastúpi úspornejší a výkonnejší preplňovaný 3-valec 1,2 Pure Tech s výkonom 81 kW.

Najvýkonnejší Peugeot 208 GTi s motorom 1,6 THP... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2016 Najvýkonnejší Peugeot 208 GTi s motorom 1,6 THP sa odteraz môže obliecť aj do farieb divízie Peugeot Sport.

Ten bude možné kombinovať s úplne novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin EAT6 s hydrodynamickým meničom. Inak sú štandardom 5-stupňové manuály. Len pre atmosférický 3-valec 1,2 PureTech je pripravený 5-stupňový „robot“. Preplňované 3-valce1,2 PureTech, 4-valce 1,6 THP a všetky naftové motory budú štandardne vybavené štart-stop systémom. Najúspornejšia verzia BlueHDi si tak vystačí s normovanou spotrebou troch litrov na 100 km.

Nový Peugeot 208 bude pre európsky trh aj naďalej vyrábaný vo francúzskom závode Poissy a na Slovensku v Trnave. Do predaja sa dostane v priebehu júna.

Peugeot 208 - 2016
Peugeot 208 - 2016
+12Peugeot 208 - 2016

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #facelift #Peugeot #Peugeot 208 #autosalón Ženeva 2015
Články podľa značiek