Súčasnú generáciu Aurisu uviedla Toyota na trh roku 2012, čo nie je tak dávno. Patrí však k jej kľúčovým európskym modelom, a tak nechce zaspať na vavrínoch. V Ženeve preto ukáže jeho modernizovanú podobu, a to spolu s verziou kombi Touring Sports. Veľa o ňom však zatiaľ neprezradila, vychádzať môžeme len z prvých fotografií a kratučkej tlačovej správy.
Zmeny exteriéru nemožno označiť len za kozmetické. Nová je totiž prakticky celá predná časť vrátane nového nárazníka, užšej masky aj užších reflektorov. Celkovo pôsobí Auris vďaka týmto zmenám širšie a športovejšie. Povinnú jazdu uzatvorí pestrejšia ponuka farieb lakov a nový dizajn diskov kolies. Zadná časť ostáva tajomstvom, no očakávať môžeme zmenenú grafiku svetiel aj nový nárazník.
Fotografia interiéru prezrádza prepracovanú palubnú dosku, najmä v oblasti stredovej konzoly, kde sa nachádza nové dotykové rozhranie Toyota Touch 2 aj nový panel klimatizácie. Zmenili sa tiež krajné prieduchy ventilácie. Prístrojový panel zas dostal dva hliníkové tubusy. Aurisu to nepochybne prospeje, pretože za veľmi strohý dizajn interiéru bol často kritizovaný.
Pribudnú aj bezpečnostné prvky balíka Toyota Safety Sense, ktorý bude obsahovať autonómne brzdenie, monitorovanie jazdného pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel. Za príplatok by Auris mohol dostať aj nadstavbu v podobe detekcie chodcov a adaptívny tempomat. Zmeny pod kapotou Toyota zatiaľ nešpecifikovala, v každom prípade môžeme očakávať prechod na emisnú normu Euro 6.
Určite sa tak v Aurise objaví naftový 4-valec 1,6 D4-D od BMW s výkonom 82 kW a krútiacim momentom 240 Nm, ktorý mal premiéru len minulý rok vo Verse, a inovované atmosférické benzínové agregáty podporené štart-stop systémom. Až polovica Aurisov v Európe sa však predá s hybridným pohonom. Ten teda ostane hlavnou konkurenčnou zbraňou aj naďalej. Auris Hybrid spotrebuje priemerne len 3,6 litra benzínu.
Na viac informácií si budeme musieť počkať do ženevskej premiéry.