Náskok európskych konkurentov v dvojspojkových prevodovkách je minulosťou. Ako je známe, kórejský koncern Hyundai/Kia uvedie na trh autorsky vyvinutú prevodovku 7DCT. Tá sa vo farbách Kie predstaví v modeli Kia cee’d GT Line. Nie však v kombinácii s novým preplňovaným 3-valcovým motorom 1,0 T-GDI (88 kW). Ten bude spriahnutý výhradne so 6-stupňovým manuálom. Novinka to má namierené do dieselovej verzie 1,6 CRDi (97 kW).
Stavaná je na 300 Nm, takže krútiaci moment tohto dieselu s maximom 285 Nm zvládne s rezervou. Od novej prevodovky, ktorá vznikla v R&D centre Kie v Namyangu, si Kia sľubuje v porovnaní s pôvodným 6-stupňovým automatom s hydrodynamickým meničom, ktorý nahrádza, 3– až 5-percentné zlepšenie akcelerácie a 5– až 7-percentné zníženie spotreby paliva.
Prevodovka používa dve suché spojky ovládané elektromotormi a na zníženie vibrácií je vybavená vonkajším tlmičom. Tak ako všetky dvojspojkové prevodovky dokáže radiť pod zaťažením, a teda umožňuje neustály prenos výkonu. K dispozícii bude aj sekvenčný režim, vďaka ktorému bude môcť vodič vyberať prevodové stupne „manuálne“. Neskôr sa nová prevodovka 7DCT dostane aj do ďalších modelov Kie a Hyundaia.