
Seat sa s témou SUV pohráva už niekoľko rokov. Predstavil dokonca dva koncepty – Tribu v roku 2007 a mladší IBX v roku 2011. Žiaden z nich sa však zatiaľ na výrobné linky nedostal. Tretí debutuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve a podľa všetkých indícií by malo ísť o generálku prvého sériového SUV s logom Seatu. Aj keď samotná automobilka označuje koncept 20V20 za akúsi víziu pre rok 2020, čo je vlastne aj témou názvu, na prvý pohľad je zrejmé, že sa pozeráme na produkčné auto vyšperkované len niekoľkými showcarovými výstrednosťami.

Seat 20V20 je postavený na sériovej platforme MQB. Na dĺžku má 4 659 mm. Stojí teda niekde medzi VW Tiguan a väčším Touaregom. To isté platí o jeho rázvore s hodnotou 2 791 mm. Seat ho definuje ako 4-dverové SUV kupé, čo je možno trochu prehnané. Športový strih mu ale zabezpečujú ostré línie a skosený zadný stĺpik. Reflektory s trojuholníkovým dizajnom používajú vpredu aj vzadu výlučne LED diódy. V teréne pomôže svetlá výška 228 mm, a chránený podvozok s 20-palcovými diskami kolies. Koncept je lakovaný vo výraznej oranžovej farbe, inšpirovanej španielskym slnkom.

Napriek športovému DNA ponúka 20V20 priestranný interiér pre štyroch cestujúcich sediacich na samostatných sedadlách čalúnených hnedou kožou Poltrona Frau. Palubnej doske dominujú tri displeje, z toho najväčší s uhlopriečkou 12,3 palca má funkciu virtuálneho kokpitu. Ďalšie dva slúžia ako multimediálne dotykové rozhranie či funkciám komunikácie a navigácie. Prepojenie s mobilným telefónom umožňuje stálu komunikáciu s vozidlom. Napríklad navigovanie k autu v prípade ak ste zabudli, kde ste zaparkovali, alebo dokonca jeho štartovanie. Pod zadným vekom odvezie 20V20 až 600 litrov nákladu.

O konkrétnej pohonnej jednotke Seat nehovorí. Tlačová správa sa však zmieňuje, že pod kapotou 20V20 môžu pracovať benzínové motory TSI s výkonom do 220 kW aj diesle TDI s maximom 176 kW. Možná je aj zástavba plug-in hybridnej sústavy či už s naftovým, alebo benzínovým agregátom. Aj to je jasný dôkaz, že 20V20 je prakticky prototypom nového sériového modelu. Odmyslieť si stačí už iba 20-palcové disky, zapustené kľučky, absentujúci stredový stĺpik a v interiéri si predstaviť klasickú zadnú lavicu či palubnú dosku s menším počtom displejov.

V sériovej podobe by sa 20V20 malo objaviť najneskôr na budúci rok. Dokonca je známe už aj to, že nebude vyrábané v domácom španielskom závode Martorell, ale na montážnych linkách závodu Škody v Kvasinách. Produkčnú kapacitu si tu podelí s pripravovaným SUV Škoda „Snowman“. Dôležitá je informácia, že 20V20 neostane v ponuke Seatu osamotené. Španieli pripravujú aj ďalšie menšie SUV. V hre je dokonca aj tretí model, väčší než 20V20, ale podľa automobilky nie je o jeho produkcii zatiaľ rozhodnuté.