Koncept VW Sport Coupé GTE nie je ničím iným ako predobrazom nástupcu 4-dverového kupé CC. Ale nie celkom priamym. Pre nové CC, ak dostane tento názov, vymysleli vo Wolfsburgu novú pozíciu. Kým Passat je jasným predstaviteľom strednej triedy, novinka si to mieni rozdať s konkurenciou o stupienok vyššej kategórie. A tomu zodpovedajú aj rozmery. Sport Coupé GTE má na dĺžku 4 870, na šírku 1 865 a na výšku 1 407 mm. To znamená, že v porovnaní s Passatom je o 103 mm dlhší, o 33 širší a o 49 nižší.
Podobne je to s rázvorom 2 841 mm, ktorým Sport Coupé GTE dominuje nad Passatom o rovných 60 mm. To zároveň prezrádza, že koncept je postavený na verzii platformy MQB vyvinutej pre novú Škodu Superb. V porovnaní s ňou je Sport Coupé GTE len o deväť milimetrov dlhšie a o milimeter širšie. Takže tu máme čosi ako Superb CC. A od českého súrodenca si tento luxusný Volkswagen požičal aj ďalší nápad – veľké zadné výklopné veko. Odteraz mu bude preto svedčať viac prívlastok 5-dverové kupé.
Nová pozícia znamená, že nástupca CC sa ocitne medzi Passatom a veľkým Phaetonom, čomu bude pochopiteľne zodpovedať aj cena. Ale späť ku konceptu. Šéfštylista Volkswagenu Klaus Bischoff odviedol na tomto veľkorysom formáte slušnú prácu. Záľubu v horizontálnych lamelách doviedol na novú úroveň. Zasahujú nielen do predných full LED reflektorov, ale aj hlboko do nárazníka. Silueta so splývavou zadnou časťou zakončená spojlerom teraz pripomína omnoho viac kupé, ako športový sedan.
Napomáhajú tomu aj tretie bočné okienka, ktoré pôvodné CC nemalo. V hre samozrejme ostávajú bezrámové okná. Spätné zrkadlá sa efektne vznášajú na štíhlych nožičkách. Hladkosť povrchu umocňujú zapustené kľučky dverí. Ostro žltá štúdia lakovaná farbou Citrine Yelow, inšpirovaná žltým trblietavým minerálom, stojí na monumentálnych 22-palcových diskoch kolies so strieborno-čiernym spracovaním. Za športovým DNA nezaostáva ani 4-miestny interiér, predelený vysokým stredovým tunelom, ktorý sa tiahne od palubnej dosky až k zadným operadlám.
Dizajn palubovky je vyšperkovaným derivátom Passatu vrátane 12,3-palcového virtuálneho kokpitu s 3D grafikou a centrálnym 10,1-palcovým multimediálnym rozhraním. To splýva s povrchom stredovej konzoly. Sport Coupé GTE Concept však pridáva ďalšie tri monitory. Dva v opierkach sedadiel a tretí v oblasti lakťovej opierky, ktorý je vlastne pendantom dotykového multimediálneho rozhrania, ale pre zadných cestujúcich. Aj odtiaľ je teda možné ovládať klimatizáciu, navigáciu či funkcie komunikácie. Navyše využíva systém biometrické dáta, takže dokáže spoznať vodiča a cestujúcich a prispôsobiť vozidlo ich preferenciám.
Veľké prekvapenie čaká aj pod kapotou. Nie preto, že ide o plug-in hybrid, takúto technológiu má už aj nový Passat GTE, ale preto, že na rozdiel od Passatu či Superbu nezanevrelo Sport Coupé GTE na 6-valec. A ešte k tomu aký! Benzínový motor je preplňovanou verziou známeho agregátu 3,0 VR6, tentoraz ale s prívlastkom TSI. Trojliter z hybridného Touaregu s rozovretím valcov 90 stupňov by sa totiž do nového CC s priečne uloženým motorom nezmestil. Úzka a krátka VR-šestka s tým však nemá najmenšie problémy.
Agregát dáva výkon 220 kW a 500 Nm krútiaceho momentu. Pomáhajú mu dva elektromotory – predný zabudovaný v 6-rýchlostnej prevodovke DSG s výkonom 40 kW a zadný s výkonom ďalších 85 kW. Celkový výstup sústavy je naladený na 279 kilowattov, takže maximálka 250 km/h ani zrýchlenie na stovku za päť sekúnd neprekvapia. Li-ion akumulátory s kapacitou 10,7 kWh, zabudované v stredovom tuneli, ponúkajú možnosť jazdy v čisto elektrickom režime do vzdialenosti 50 km, podobne ako v Passate GTE. Na zvyšných 50 si potom Sport Coupé GTE vraj vystačí s dvoma litrami benzínu.
Inak je spotreba v hybridnom režime štyri litre na 100 km, čo je tiež údaj z ríše bruselských snov. Výhodou plug-in hybridnej koncepcie je v porovnaní s Passatom GTE aj skutočnosť, že Sport Coupé GTE má vďaka zadnému elektromotoru elektrickú „štvorkolku“. Či sa tieto technológie dostanú do série, ukáže až čas. A nie vzdialený. Novinka by mala v produkčnej verzii zažiariť už na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom a do predaja zamieriť ešte koncom roka. So 6-valcom však pravdepodobne počítať môžeme. Čo na to Audi A7?
Porovnanie rozmerov
Model | VW Sport Coupé GTE | Škoda Superb III | VW Passat VIII |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 870 | 4 861 | 4 767 |
Šírka (mm) | 1 865 | 1 864 | 1 832 |
Výška (mm) | 1 407 | 1 468 | 1 456 |
Rázvor náprav (mm) | 2 841 | 2 841 | 2 791 |
Objem kufra (l) | 480 | 625 | 586 |
Technické údaje
Motor | 3,0 TSI plug-in |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | cca 3 000 |
Počet valcov/ventilov | 6/24 |
Max. výkon (kW/ot.) | 220/5 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 500/- |
Výkon elektromotorov (kW) | 40 + 85 |
Max. výkon sústavy (kW) | 279 |
Kapacita batérií (kWh) | 10,7 (Li-Ion) |
Prevodovka | 6– DSG |
0 – 100 km/h (s) | 5,0 |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 |
Spotreba na 100 km (l) | 2,0/4,0 |
Elektrický dojazd (km) | cca 50 |