Suzuki Jimny 2015: V teréne stále jednotka, na asfalte pomôže ESP

Pre nový modelový rok si miniatúrny japonský off-road pripravil niekoľko zlepšení. Prichádza s elektronickou kontrolou stability a pár dizajnovými retušami.

05.03.2015 12:00
Suzuki Jimny - 2015 Foto:
Vynovené Jimny modelového roku 2015 spoznáte len vďaka novým 15-palcovým diskom kolies. Tie sú však za príplatok.
debata (1)

História modelu Jimny siaha až do roku 1970. V súčasnosti je na trhu len jeho tretia generácia s kódovým označením JB, ktorá bola predstavená v roku 1998. Jimny však stále prechádza inováciami. Tú poslednú podstúpilo pred troma rokmi, keď dostalo samostatnú prednú kapotu, ktorá sa už neotvára spolu s maskou, či nový predný nárazník. To podstatné, čo robí z Jimny skutočný off-road, sa však na rozdiel od novej Vitary nezmenilo.

Má dve tuhé nápravy, stály zadný a priraditeľný pohon predných kolies, ako aj redukčnú prevodovku. To sa v dnešných časoch, keď sa terénne autá čoraz viac prispôsobujú asfaltu než prašným cestám, len tak ľahko nevidí. Aj preto si Jimny s dĺžkou len 3 665 mm, aj to s rezervným kolesom na zadných dverách, drží pevne svoju pozíciu na trhu. Na jeho koncepcii sa ani do budúcnosti nič meniť nebude. Zato si na tento rok pripravilo zopár zlepšení.

Interiér dostal nové poťahy, volant zo Swiftu a... Foto: Suzuki
Suzuki Jimny - 2015 Interiér dostal nové poťahy, volant zo Swiftu a prepracovaný prístrojový panel aj asistentom ekonomického radenia.

Jimny 2015 ponúka rozšírenú paletu ôsmich farieb, kde pribudli tri metalické laky – zelený Cool Khaki Pearl, strieborný Steel Silver a hnedý Bison Brown Pearl. Novinkou sú aj 15-palcové hliníkové disky kolies s matným povrchom. V interiéri je prepracovaný prístrojový panel s chrómovým lemom analógových prístrojov a nový displej nahrádzajúci pôvodné ukazovatele teploty motora a stavu paliva.

Sviežu atmosféru prinášajú nové látkové poťahy sedadiel a za príplatok aj čalúnenie z praktickej umelej kože. Volant si Jimny požičalo zo Swiftu. Najväčšie novinky však súvisia s bezpečnosťou. Jimny sa jednoducho muselo prispôsobiť novým európskym predpisom, a tak v ňom nájdete po prvýkrát stabilizačný systém ESC a kontrolu tlaku v pneumatikách (TPMS). Dokonca sa vás bude snažiť nabádať na nízku spotrebu asistentom ekonomického radenia.

Najzásadnejšia zmena inovovaného Jimny je... Foto: Suzuki
Suzuki Jimny - 2015 Najzásadnejšia zmena inovovaného Jimny je neviditeľná. Dostalo totiž stabilizačný systém ESP. To mu pomôže najmä na asfalte. V teréne ostáva kráľom vďaka dvom tuhým nápravám a redukčnej prevodovke.

Technika ostáva bez zmien. Jimny poháňa stále atmosférický 4-valec 1,3 VVT-i s variabilným časovaním ventilov, výkonom 62,5 kW a krútiacim miomentom 110 Nm. Ten prenáša energiu na zadnú nápravu. Pohon 4×4 a redukčný prevod volí vodič tlačidlami na stredovej konzole. Jeho schopnosti v teréne sú dané aj svetlou výškou 190 mm a vskutku miniatúrnymi prevismi.

Vynovené Jimny sa dostane na náš trh ešte tento mesiac. Dodávať sa bude v jedinej úrovni vybavenia 1,3 VVT-i JLX AC, takže už v základe obsahuje manuálnu klimatizáciu, centrálne uzamykanie, rádio s CD či vyhrievanie predných sedadiel. Doplatiť si môžete za hliníkové disky kolies, čalúnenie z umelej kože či rezervné koleso. Cena sa začína na 15 900 eurách.

Rozmery, objemy hmotnosti

Dĺžka (mm) 3 570 (3 645 s rezervou)
Šírka (mm) 1 600
Výška (mm) 1 705
Rázvor náprav (mm) 2 250
Svetlá výška (mm) 190
Predný prejazdový uhol (v stupňoch) 37
Prejazdový uhol ( v stupňoch) 31
Zadný prejazdový uhol (v stupňoch) 46
Objem kufra (l) 113 – 816
Objem nádrže (l) 40
Pohotovostná hmotnosť (k) 1 060
Celková hmotnosť (kg) 1 420

Technické údaje

Motor 1,33 VVT-i
Zdvihový objem (ccm) 1 328
Počet valcov/ventilov 4/18 DOHC
Max. výkon (kW/ot.) 62,5/6 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 110/4 100
Prevodovka 5M + redukcia
0 – 100 km/h (s) 14,1
Max. rýchlosť (km/h) 140
Spotreba na 100 km (l) 7,1

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Suzuki #Suzuki Jimny
Články podľa značiek