S niektorými novinkami sme vás už zoznámili v predstihu, no rekapitulácia a doplnenie, aspoň stručné, nezaškodí. V prvej časti sa budeme venovať výlučne sériovým premiéram. Najdôležitejšie novinky prinášame v abecednom poradí značiek. Začíname Audi a končíme Mitsubishi.
Audi Q7 e-tron
Veľké ingolstadtské SUV malo premiéru už v januári v Detroite. Do Ženevy však dorazila jeho plug-in hybridná verzia. Trojlitrový diesel 3,0 TDI s výkonom 190 kW spolupracuje s elektromotorom (94 kW) integrovaným do 8-stupňovej prevodovky. Celkový výkon sústavy je 275 kW, ktoré prenáša na asfalt systém Quattro. Audi Q7 e-tron akceleruje na stovku za šesť sekúnd a dosiahne maximálku 225 km/h. Akumulátory s kapacitou 17,3 kWh umožňujú elektrický dojazd do vzdialenosti 56 km. Aj preto Audi udáva priemernú spotrebu len 1,7 litra nafty na 100 km. Celkový dojazd by mal byť pri plnej nádrži a plnom dobití 1 410 km.
Audi R8
Nový superšport z Ingolstadtu pôsobí skôr ako evolúcia. Upravená platforma ASF sa podpísala na znížení hmotnosti o 50 kg. Pritom je novinka o 40 % tuhšia. Dobrou správou je zachovanie atmosférických motorov. Ako prvá debutuje 10-valcová verzia 5,2 FSI s výkonom vyladeným na 397 alebo vo verzii R8 V10 Plus až na 449 kW. Centrálne umiestnený agregát pôvodom z Lamborghini Huracan prenáša silu cez 7-stupňovú prevodovku DSG štandardne na obe nápravy. Silnejšia modifikácia akceleruje na stovku za 3,2 sekundy a dosiahne maximálku 330 km/h. Plánovaná je aj plne elektrická verzia R8 e-tron s kapacitou batérií 92 kWh.
BMW 2 Gran Tourer
Okrem faceliftu radu 1 prinieslo BMW do Ženevy predĺženú verziu svojho prvého MPV, tentoraz s prívlastkom 2 Gran Tourer. V porovnaní s Active Tourerom je dlhšia o 214 mm a vyššia o 53 mm. Rázvor sa natiahol o 11 centimetrov. Interiér ponúka za príplatok tretí rad sklopných sedadiel. Ten druhý je opäť posuvný v rozsahu 120 mm. Celkovo teda dokáže 2 GT odviezť až sedem pasažierov a v päťmiestnej verzii náklad s objemom od 805 až do 1 905 litrov. Motorovú paletu preberá GT z kratšieho súrodenca s výnimkou najvýkonnejšieho agregátu 25i (170 kW). Pre verziu 220d (140 kW) je pripravený aj pohon xDrive. V7konnejšie verzie používajú 8-stupňovú automatickú prevodovku.
Citroën Berlingo, Peugeot Partner
Berlingo prešlo spolu s Peugeotom Partner modernizáciu. Zvonku je viditeľná najmä prepracovaná predná maska. Vnútri sa objavuje po prvý raz dotykový displej s uhlopriečkou sedem palcov a konektivitou MirrorLink. Pre viac komfortu ponúka Citroën balík Modutop obsahujúci strešné schránky, pohodlnejšie predné sedadlá, tri samostatné a vynímateľné sedadlá v druhom rade a komfortnejšie odpruženie. Berlingo sa tým priblíži k triede MPV. Najväčšou novinkou pod kapotou je diesel 1,6 BlueHDi so štart-stop systémom a katalyzátorom SCR. Na výber sú tri výkonové verzie – 55, 74 alebo 88 kW. Možné sú aj kombinácie so 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou.
DS 5
Luxusný francúzsky hatchback prešiel modernizáciou. Tá mu priniesla novú horizontálnu masku Wings a nové reflektory, stále však len bi-xenónové. Po odčlenení divízie DS z vozidla definitívne zmizlo logo Citroënu. Facelift dopĺňa zmenená grafika zadných svetiel, nové disky kolies a nové farby vrátane modrej Encre. V interiéri je menej tlačidiel, keďže sa tu objavuje 7-palcové rozhranie. Motory so štart-stop systémami prešli na emisnú normu Euro 6. Štvorvalec 1,6 THP (121 kW) môže byť odteraz kombinovaný s úplne novou automatickou 6-stupňovou prevodovkou Aisin. V hre stále zostáva aj diesel-hybrid 4×4 s elektromotorom na zadnej náprave a s celkovým výkonom 147 kW.
Ferrari 488 GTB
Je nástupcom Ferrari 458 Italia. Má s ním spoločné niektoré komponenty, ale o facelifte hovoriť nemožno. Nová je karoséria aj interiér, nehovoriac o motore. Ferrari 488 GTB je po otvorenej Californii T druhým modelom s preplňovaným motorom. Osemvalec s objemom 3,9 litra nahrádza atmosférický agregát 4,5 V8. Aj z menšieho objemu dokáže vykúzliť neuveriteľných 492 kW. Od Californie T sa tak 488 GTB vzdialilo o zásadných 89 a od pôvodnej Italie o 67 kW. Krútiaci moment s maximom 760 Nm dávkuje motor vďaka systému Variable Torque management aj s ohľadom na na práve zaradený prevodový stupeň 7-stupňovej dvojspojky. Na stovku šprintuje novinka za tri a na dvojstovku za 8,3 sekundy.
Fiat 500 Vintage 57
Ďalšia z nespočetných edícií populárneho Fiatu 500 sa snaží navodiť atmosféru päťdesiatych rokov. Inšpirovaná je totiž originálom z roku 1957, čo jasne vyjadruje názov limitovanej série. Základom úprav je belasá pastelová farba laku karosérie a biela strecha, ktorá ladí so 16-palcovými diskami kolies a spätnými zrkadlami. Nájdeme tu aj pôvodné logá a chrómové lišty v nárazníkoch. Tento farebný koncept sa uplatnil aj v interiéri potiahnutom čiastočne kožou. V sérii je rozhranie Blue&Me kompatibilné so smartfónmi. Na technike sa však nič nemení. Fiat 500 Vintage 57 je dostupný so všetkými motormi. Za tento retro štýl si však poriadne priplatíte. Ceny štartujú na 16 000 eurách.
Ford Focus RS
Priaznivci Focusu RS sa konečne dočkali. A nielen novej generácie, ale dokonca aj pohonu oboch náprav. Štvorkolka dostala dvojicu elektronicky riadených lamelových spojok. Vďaka nim dokáže systém poslať k zadným kolesám až 70 % hnacieho momentu. Aj pod kapotou sa udiala doslova revolúcia. Ťažký 5-valec dostal padáka". Žezlo prevzala technika EcoBoost, konkrétne 2,3-litrový preplňovaný štvorvalec z Mustangu. Technici ho však podrobili hĺbkovej revízii. Turbo má väčší kompresor aj účinnejší medzichladič. A výkon? K šesťstupňovej manuálnej prevodovke posiela 235 kW a 433 Nm krútiaceho momentu. Horúcu krv dáva Focus RS najavo aj rozsiahlym športovým paketom a 19-palcovými diskami kolies.
Honda Civic Type-R
S najrýchlejším Civicom nás Honda „naťahuje“ minimálne rok a pol. Ukázala ho vo forme konceptu a zverejnila aj množstvo čiastkových údajov. Na základe nich sme vedeli, že Civic Type-R dostane po prvý raz preplňovaný motor. To hlavné však chýbalo – produkčný model a definitívne parametre. Dnes ich už konečne vieme. Najrýchlejší Civic všetkých čias poháňa dvojlitrový 4-valec VTEC Turbo s výkonom 228 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Energiu prenáša na predné kolesá cez 6-stupňvý manuál. S trakciou pomáha zavesenie Dual Axis Strut. V režime R+ zrýchľuje na stovku za 5,7 sekundy a dosiahne 270 km/h. Cieľom Hondy je oskalpovať Renault Mégane RS TrophyR o titul najrýchlejšej „predokolky“ na okruhu Nürburgring.
Honda HR-V
Menší brat CR-V sa predstavil už vlani na jeseň v Paríži ako prototyp. Do Ženevy však už dorazil v definitívnej európskej špecifikácii. Nový crossover nadviaže na nie príliš úspešného rovnomenného predchodcu, ktorého výrobu Honda „zabalila“ už pred deviatimi rokmi. Tentoraz vychádza z platformy Jazzu. Je však väčší. Na dĺžku má HR-V 4 295, na šírku 1 700 a na výšku až 1 605 milimetrov. Nádrž je umiestnená pod prednými sedadlami. Aj preto má kufor objem až 453 litrov a po sklopená zadných sedadiel Magic Seats ponúkne maximálnu kapacitu 1 026 litrov. Pod kapotou sa objaví benzínový štvorvalec 1,5 i-VTEC (96 kW) a diesel 1,6 i-DTEC (88 kW). Motory sú kombinované so 6-stupňovými manuálmi, pre benzínový variant je k dispozícii aj prevodovka CVT. Bohužiaľ, pohon 4×4 tu nenájdete.
Hyundai Tucson
Hyundai nahrádza model ix35 úplnou novinkou so staronovým označením Tucson. Moderne pôsobiace SUV je dizajnovo inšpirované väčším Santa Fe. Zbavilo sa tak plavných línií. V porovnaní s ix35 má o 35 mm dlhší rázvor, je o 65 mm dlhšie a o 30 širšie. Pod zadným elektricky ovládaným vekom skrýva batožinový priestor s objemom 513 litrov, čo je o 48 litrov viac. Pribudlo multimediálne rozhranie a množstvo bezpečnostných asistentov. Pod kapotou bude na výber z piatich pohonných jednotiek – dvoch benzínových a troch dieselových, pričom výkonové rozpätie siaha od 85 do 135 kW. Veľkou novinkou je dvojspojková prevodovka 7DCT pre motor 2,0 GDI. K dispozícii je pohon 4×4 s výnimkou najslabších verzií 1,6 GDI (99 kW) a 2,0 CRDi (85 kW).
Kia cee'd GT Line
Ponuku modernizovaného cee'du obohatí športový paket GT Line dostupný pre kupé, hatchback aj kombi. Obsahuje nové nárazníky, rozšírené prahy, difúzor, chrómovú koncovku výfuku, špecifické 17-palcové disky a denné LED diódy podľa vzoru cee'd-u GT. Interiér používa kontrastné bielo-čierne čalúnenie, športový kožený volant či súpravu hliníkových pedálov. To podstatné je však pod kapotou. Práve v cee'de GT Line má premiéru nový preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI s integrovaným výfukovým potrubím a priamym vstrekovaním. Má výkon 88 kW a nahrádza atmosférický 4-valec 1,6 GDI. Druhou novinkou je dvojspojková prevodovka 7DCT. Tá bude ale kombinovaná s iným motorom.
Kia Picanto
Najmenší člen kórejskej rodiny dostal po štyroch rokoch nový „tigrí nos“, nové nárazníky, a novú grafiku svetiel či dizajn diskov kolies. V ponuke sa objaví športový paket. V interiéri došlo len k retušiam. Pribudlo viac chrómu, ale najmä príplatkové dekoračné pakety – červený, žltý a hnedý. Novinou je navigácia so 7-palcovým dotykovým displejom, tempomat a obmedzovač rýchlosti. Pod kapotou sú pôvodné prepracované motory – trojvalec 1,0 Kappa (52 kW) a 4-valec 1,25 Kappa (63 kW). Novinka v podobe preplňovaného motora 1,0 T-GDI, ktorá je dostupná v Kórei, sa do Európy zatiaľ nechystá. Štandardom sú 5-stupňové manuálne prevodovky.
Mercedes-Maybach Pullman
Luxusný Mercedes-Maybach má novú vrcholovú verziu so slávnym označením Pullman. V porovnaní s „bežnou“ triedou S sa Pullman natiahol o neskutočných 1 383 mm na konečných 6 499 mm, čo znamená, že prerástol aj pôvodnú verziu Maybachu 62. Ďalších 100 mm pribudlo na výške. To platí aj o gigantickom rázvore náprav 4 418 mm! Na pohon tohto ultraluxusného krížnika ciest s oddeleným priestorom vodiča sklenenou stenou, ktorú možno zatmaviť, alebo spriehľadniť, slúži dvakrát preplňovaný 12-valec 6,0 V12 s výkonom 390 kW a krútiacim momentom 830 Nm. Posádka má k dispozícii maximum komfortu. Dve zadné plne nastaviteľné sedadlá môžu doplniť ďalšie dve otočené proti smeru jazdy.
Mitsubishi L200
Piata generácia legendárneho pikapu prichádza po deviatich rokoch. Takže tu máme takmer úplne nové auto. Civilnejší dizajn sľubuje lepšiu aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu klesol na Cx 0,42. Vpredu pribudli denné LED diódy a xenónové svetlá. V interiéri nájdeme dvojzónovú klimatizáciu, parkovaciu kameru, tempomat či kolenný airbag. O bezpečnosť sa stará aj stabilizačný systém ESC. Novinku poháňa 2,4-litrový turbodoesel s výkonom 113 alebo 133 kW, a to výlučne cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Spotreba klesla o 19 %. Stály pohon zadných kolies môže doplniť pripájateľný pohon 4×4. Mitsubishi tiež sľubuje vyšší akustický komfort a podstatne menej vibrácií.