Toyota Auris 2015: Nový vzhľad, diesel od BMW aj benzínové turbo!

11.03.2015 06:00
Toyota Auris - 2016
Modernizovaný Auris má kompletne prepracovanú prednú časť vrátane masky, nárazníka aj svetiel. Tie môžu byť vybavené dennými a stretávacími LED diódami. Autor:

Vynovený Auris prináša viac ako len vizuálne zmeny. Prepracovaná bola takmer kompletne aj technika pod kapotou. Motory Euro 6 si teraz pýtajú menej paliva. Hybrid zostáva

S modernizáciou Aurisu prichádza Toyota pomerne skoro. Veď jeho druhá generácia sa na trh dostala len v roku 2012. Zmeny pod kapotou sú však logické, keďže si ich vynútil prechod na emisnú normu Euro 6. A tak sa spolu s nimi pravdepodobne „zviezol“ aj facelift. V každom prípade, zákazníci z toho budú len a len profitovať. Navyše sa môžu tešiť z nových bezpečnostných asistentov balíčka Toyota Safety Sense, ktorý automobilka avizovala už dávnejšie. Týka sa to hatchbacku aj kombi Touring Sports.

Vynovený Auris spoznáte podľa výrazne prepracovanej prednej časti. Šípovitá maska je teraz užšia a plynule nadväzuje na nové reflektory, ktoré môžu byť vybavené dennými a stretávacími LED diódami. Úplne nový je aj nárazník s podstatne športovejším charakterom a väčším sacím otvorom. Vzadu je dominantou prepracovaná grafika svetiel využívajúcich trubice DLR. Nárazník prišiel o veľký čierny plastový „difúzor“, čím sa zväčšila plocha lakovaných častí. Facelift uzatvára ponuka nových 16– a 17-palcových diskov kolies a rozšírená paleta farieb o modrú Drak Blue Mica a metalickú Blue Metalic.

Zmeny dizajnu sa podpísali na miernom raste...
Zmeny dizajnu sa podpísali na miernom raste celkovej dĺžky o 40 mm. Môže za to najmä predná časť. Nové sú disky kolies aj dve farby laku - Drak Blue Mica a Blue Metalic. Autor: Toyota

Toyota popracovala aj na interiéri, ktorý bol často kritizovaný za príliš strohý dizajn a kvalitu použitých plastových materiálov. Tie majú teraz novú povrchovú štruktúru. Stredová konzola pôsobí hladšie a využíva lesklý čierny obklad. Nový je aj prístrojový panel s dvojicou tubusov a 4,2-palcový TFT displej. Zmenili sa tiež krajné prieduchy ventilácie a panel klimatizácie. To všetko spolu s oblejším tvarom hornej časti „palubovky“ a zjednotenými chrómovými dekoráciami prepožičiava Aurisu hodnotnejší vzhľad.

Podstatné sú však aj zmeny v bezpečnosti. Toyota totiž ponúkne pre Auris za príplatok dlhšie avizovaný balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense pracujúci s kamerou a laserovými senzormi. Ten obsahuje autonómne brzdy, monitorovanie jazdných pruhov, automatické prepínanie diaľkových svetiel a čítačku dopravných značiek. Aktualizovaná bola aj úroveň výbavových stupňov Entry, Mid, Style a High, čo platí aj pre Auris s hybridným pohonom. Ich presnú špecifikáciu sa dozvieme až v čase príchodu na trh.

Palubná doska používa kvalitnejšie materiály a...
Palubná doska používa kvalitnejšie materiály a má oblejší tvar. Nový je prístrojový panel s dvojicou tubusov, stredová konzola s rozhraním Toyota Touch 2 aj krajné prieduchy ventilácie. Autor: Toyota

Pod kapotou sa udiala doslova revolúcia. Spôsobil ju prechod na emisnú normu Euro 6. Z ponuky definitívne vypadol diesel 2,0 D-4D. Nahradil ho menší agregát 1,6 D-4D (82 kW) od BMW, ktorý mal len vlani premiéru v MPV Verso. Auris s ním spotrebuje v kombinácii so 6-stupňovým manuálom priemerne iba 4,1 litra nafty. Zásadne inovovaný bol aj menší diesel 1,4 D-4D (66 kW). Dostal piesty s nižším trením, vstrekovanie so zvýšeným tlakom, optimalizované turbodúchadlo aj štart-stop systém. Základné parametre síce zostali nezmenené, ale „papierová“ spotreba klesla zo 4,2 na 3,4 litra nafty.

Najväčšou novinkou je však nepochybne premiérový preplňovaný benzínový agregát 1,2 T, ktorý je odpoveďou Toyoty na trend downsizingu. Pracuje v Atkinsonovom cykle, má priame vstrekovanie paliva, integrované výfukové potrubie a jeho zvláštnosťou je elektrické časovanie sacích ventilov VVT-iW. Z objemu 1,2 litra dáva výkon 85 kW a krútiaci moment 185 Nm. Auris s ním akceleruje na stovku za 10,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. pritom si na 100 km vypýta len 4,7 litra benzínu. V základe pracuje so 6-stupňovým manuálom.

Zadné svetlá so zmenenou grafikou využívajú...
Zadné svetlá so zmenenou grafikou využívajú trubice DLR. Nový nárazník má väčšiu lakovanú plochu. Autor: Toyota

Zatiaľ dopĺňa pôvodné atmosférické jednotky 1,33 Dual VVT-i (73 kW) a 1,6 Valvematic (97 kW), no časom ich pravdepodobne celkom nahradí. Kontinuálna prevodovka CVT Multidrive S je k dispozícii pre motory 1,2T a 1,6 Valvematic. V manuálnom režime má sedem prednastavených prevodových pomerov. V ponuke samozrejme zostáva aj hybridný Auris HSD, veď jeho predaje predstavujú v Európe viac ako 50 % z celkového odbytu celého modelového radu a je vôbec najpredávanejším hybridom.

Technika kombinujúca Atkinsonov 4-valec 1,8 VVT-i (73 kW), elektromotor (60 kW) a prevodovku e-CVT s celkovým výstupom 100 kW zostáva nezmenená. Auris HSD spotrebuje podľa európskej normy priemerne len 3,8 litra benzínu na 100 km. Voliť môžete hatchback aj kombi Touring Sports.

Najväčšou novinkou pod kapotou je preplňovaný...
Najväčšou novinkou pod kapotou je preplňovaný benzínový 4-valec 1,2T s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 85 kW. Autor: Toyota

Zmenám neunikol ani podvozok. Ako jeden z posledných neprémiových výrobcov ponúka Toyota v tejto triede pre výkonnejšie verzie 1,2 T, 1,6 Valvematic a 1,6 D-4D nezávislé zavesenie zadných kolies. Slabšie modifikácie majú jednoduchšiu nápravu s torznou priečkou. Aj tá však prešla úpravami. Toyota preto sľubuje vyšší komfort a nižšie náklony v zákrutách. Elektrický posilňovač so zmeneným softvérom ponúka odteraz lepšiu spätnú väzbu pri rýchlostiach nad 60 km/h. Viac izolačných materiálov v oblasti kapoty, palubnej dosky, blatníkov a dverí znamená potlačenie hluku a vibrácií prenikajúcich do kabíny.

Vynovený Auris absolvoval svetovú premiéru pred pár dňami na autosalóne v Ženeve a do predaja sa dostane začiatkom leta.

Rozmery,objemy

Verzia Auris Auris Touring Sports
Dĺžka (mm) 4 315 4 600
Šírka (mm) 1 760 1 760
Výška (mm) 1 460 1 475
Rázvor náprav (mm) 2 600 2 600
Objem kufra (l) 360 600
Objem nádrže (l) 45 50

Technické údaje nových motorov

Motor 1,2T 1,4 D-4D 1,6 D-4D
Zdvihový objem (ccm) 1 197 1 364 1 598
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC 4/8 OHC 4/16 DOHC
Max. výkon (kW/ot.) 85/5 200 66/3 800 82/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 185/1 500 – 4 000 205/1 400 – 1 800 270/1 750 – 2 250
Prevodovka 6M/CVT 6M 6M
0 – 100 km/h (s) 10,1/- 12,5 10,5
Max. rýchlosť (km/h) 200/200 180 190
Spotreba na 100 km (l) 4,7/4,6 3,4 4,1
Toyota
		Auris - 2016
Toyota
		Auris - 2016
+21Toyota Auris - 2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Toyota #facelift #autosalón Ženeva 2015 #Toyota Auris
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR