Suzuki iK-2: 'Veľký Swift' príde už na budúci rok

Ženevský koncept iK-2 naznačuje, že Suzuki hodlá vypustiť na trh skutočného nástupcu pôvodného modelu SX-4. A to už vo veľmi krátkom čase.

11.03.2015 16:00
debata
Štúdia iK-2 je jasným predobrazom sériového... Foto: Suzuki
Suzuki i K-2 Concept - 2015 Štúdia iK-2 je jasným predobrazom sériového hatchbacku na hornom okraji nižšej strednej triedy. A to tak rázvorom 2 520, ako aj dĺžkou 4 023 mm.

Suzuki sa v Ženeve pochválilo sympatickým konceptom iK-2. A nezabudlo pripomenúť, že ide o predobraz sériového auta. Napokon aj tak vyzerá. Nič futuristické na tomto kompaktnom hatchbacku plavných línií v podstate nenájdete. A kam ním japonská automobilka mieri? Ponúka sa niekoľko možností. Najpravdepodob­nejšie je, že Suzuki ním vyplní priestor medzi Swiftom a novou Vitarou. Po odchode pôvodného SX4 totiž nemá v portfóliu model na hranici štyroch metrov.

Plavné línie 5-dverovej karosérie sú navrhnuté... Foto: Suzuki
Suzuki i K-2 Concept - 2015 Plavné línie 5-dverovej karosérie sú navrhnuté v štýle Liquid Flow, ktorý vyjadruje dynamiku kvapalín. Čo to presne znamená, nevieme, ale tento hatchback vyzerá naozaj dobre.

Túto hypotézu potvrdzujú aj rozmery iK-2. Má rázvor 2 520 mm a dĺžku 4 023 mm. Je teda o 17 cm dlhšie v porovnaní so Swiftom a jeho rázvor narástol o deväť centimetrov. V sériovej podobe by teda iK-2 zapadlo rovno do horného segmentu nižšej triedy, podobne ako to urobilo pred rokmi mimoriadne úspešné Suzuki SX4. Tentoraz však pôjde o konvenčnejší hatchback, keďže funkciu crossoveru na seba prevzala nová Vitara. Otázny je teda aj pohon oboch náprav, o ktorom sa Suzuki v tlačovej správe vôbec nezmieňuje.

Pod kapotou je preplňovaný priamovstrekový... Foto: Suzuki
Suzuki i K-2 Concept - 2015 Pod kapotou je preplňovaný priamovstrekový 3-valec 1,0 BoosterJet s neznámym výkonom. Teda motor, ktorý ladí so súčasnou európskou módou.

Aj názov s číslicou 2 odkazuje výlučne na pohon predných kolies. Zato s istotou vieme, že realistickú štúdiu poháňa preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet s priamym vstrekovaním paliva. Suzuki tiež počíta s nasadením hybridnej technológie SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). V podstate pôjde o výkonný štartér-generátor kombinovaný s malou li-ion batériou alebo kondenzátorom, podobne ako pri systéme e-HDi koncernu PSA. To zabezpečí nielen rýchly štart, ale aj zopár kilowattov k dobru pri akcelerácii a rekuperáciu brzdnej energie.

Cieľom je, pochopiteľne, najmä zníženie spotreby paliva. Že ide takmer o prototyp sériového modelu, prezrádza aj úplne nová modulárna platforma, na ktorej má vzniknúť hneď niekoľko noviniek. Mimochodom, aj menšie Suzuki s pohonom oboch náprav, naznačené konceptom iM-4. Nový hatchback by sa mohol objaviť vo výrobe už na budúci rok. Ak bude taký úspešný ako pôvodná SX4, konkurencia v segmente B, kde patrí aj Fabia, Peugeot 208 alebo Ford Fiesta, bude mať o starosť viac. Do interiéru nás však bohužiaľ Suzuki zatiaľ nepustilo. Možno viac prezradí na jeseň vo Frankfurte.

Suzuki i K-2 Concept - 2015
Suzuki i K-2 Concept - 2015
+7Suzuki i K-2 Concept - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Suzuki #autosalón Ženeva 2015 #Suzuki iK-2
Články podľa značiek