Pred štrnástimi rokmi prišlo BMW vo vlajkovej lodi radu 7 s revolučným ergonomickým konceptom iDrive. Za pomoci jediného otočného ovládača, takzvaného controllera, na stredovom tuneli a veľkého displeja, bolo odrazu možné ovládať intuitívne približne 700 funkcií. To znamenalo redukciu množstva tlačidiel v interiéri. A teraz pripravuje ďalšiu revolúciu.
Nový koncept systému iDrive, ktorý sa objaví v novej generácii BMW 7, naznačilo už v januári na výstave spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas. Vtedy sme sa dozvedeli, že automobilka plánuje po prvýkrát použiť dotykovú obrazovku. Tú dnes síce nájdete aj v Dacii Logan, lenže prémiové značky ako BMW, Mercedes či Audi nepovažovali ovládanie pomocou takýchto displejov za dostatočne intuitívne a ostali verné samostatnému displeju a samostatnému otočnému ovládaču.
Nová generácia iDrive preto podľa slov šéfdizajnéra Adriana Hooydonka skombinuje to najlepšie z oboch systémov. Na autosalóne v Ženeve sa vyjadril, že aj keď BMW prinesie multimediálny dotykový monitor, stále budú mať vodiči k dispozícii otočný ovládač iDrive, s ktorým sa pracuje počas jazdy intuitívnejšie. Zároveň dodal, že zástavba dotykovej obrazovky ovplyvní dizajn interiéru. Rozhodne však vylúčil, že by malo BMW v pláne napodobňovať veľkosťou displeja americkú Teslu.
„Také veľké plochy v našich autách nechceme,“ doslova sa vyjadril pre britský Autocar. Skôr to vyzerá na použitie novej generácie displejov, ktoré budú môcť mať prakticky ľubovoľný tvar, čo je veľký rozdiel v porovnaní s dnešnými pravouhlými displejmi. Bude ich tak možné ľahšie integrovať do interiéru a navyše použiť aj na miestach, kde to doteraz možné nebolo. Známe je aj to, že iDrive využije novú generáciu hlasového ovládania a ovládania gestami pomocou 3D kamery.
Tá bude monitorovať a vyhodnocovať pohyby ruky v oblasti displeja. Vzďaľovaním a približovaním prstov budeme tak môcť napríklad meniť mierku mapy navigačného systému, otáčaním virtuálneho ovládača stíšiť alebo zosilniť zvuk aparatúry alebo iným gestom zas prijať či odmietnuť prichádzajúci hovor. Gestá budú pritom programovateľné. Dotyková obrazovka zas poslúži na rýchlejšie zadávanie cieľa navigácie, písanie SMS správ a celkovo rýchlejší pohyb v menu.