Honda HR-V 2015: Konečne aj v Európe. Do predaja až v septembri

19.03.2015 06:00

Predaj nového kompaktného crossoveru Vezel spustila Honda v Japonsku a v USA pod názvom HR-V už vlani. Európa si však musela počkať až na jarnú Ženevu. Veľký comeback sa teda blíži.

Sympatický crossover s dĺžkou 4 295 mm sa vďaka...
Sympatický crossover s dĺžkou 4 295 mm sa vďaka utajeným kľučkám zadných dverí tvári tak trochu ako kupé. Autor: Honda

Honda si nechala v triede crossoverov poriadne ujsť vlak. V rokoch 1999 až 2006 síce vyrábala model HR-V, ako menšieho súrodenca populárnej Hondy CR-V, no potom sa po ňom zľahla zem. Dôvodom nebolo nič iné ako malý záujem zo strany zákazníkov. Škoda, pretože presne v tom čase odštartoval mega kariéru Nissan Qashqai a spolu s ním celá záplava crossoverov. Honda mala jednoducho smolu. Predbehla dobu a aj na to doplatila. Náprava prichádza až po deviatich rokoch v podobe druhej generácie.

Tá sa predstavila najprv pod názvom Vezel vlani na domácom japonskom trhu a potom ako HR-V v USA. Ten istý názov niesol aj jesenný parížsky "koncept“, ktorý bol akousi európskou predpremiérou ohlasujúcou skorý príchod HR-V na starý kontinent. Definitívnu európsku špecifikáciu však ukázala Honda nakoniec až v Ženeve. Spolu s ňou zverejnila bližšie informácie, takže dnes vieme zostavu motorov, ale, bohužiaľ, aj to, že na rozdiel od originálu z roku 1999 sa už HR-V nebude môcť pochváliť pohonom oboch náprav. Aspoň v Európe.

Modulárna platforma B má pre potreby HR-V...
Modulárna platforma B má pre potreby HR-V rázvor náprav predĺžený v porovnaní s novým Jazzom až na 2 611 mm. Autor: Honda

Nové HR-V je teda typickým crossoverom dnešných čias. Postavili ho na platforme "B“, ktorú má aj nový Jazz. Na dĺžku meria 4 295, na šírku 1 700 a na výšku 1 605 milimetrov. Aj rázvor náprav 2 611 mm jasne naznačuje, že v porovnaní s Jazzom je to o triedu väčšie auto. A väčšie je nové HR-V zo všetkých stránok aj v prípade, ak by sme ho postavili proti prvej generácii s 5-dverovou karosériou. Až 27 % jej konštrukcie tvorí vysokopevnostná o­ceľ.

Kým staré HR-V vyznávalo kubistické tvary, novinka používa zvodné plavné línie. Jej konkurenciou bude napríklad Peugeot 2008, Renault Captur alebo Nissan Juke. Prevalcuje ich však úžitkovými vlastnosťami. Podobne ako Jazz alebo Civic má totiž aj HR-V nádrž umiestnenú pod prednými sedadlami. To umožnilo vytvoriť už v základe kufor s fantastickým objemom 453 litrov. A, samozrejme, nechýbajú ani zázračné delené zadné sedadlá Magic Seats (60 : 40), ktoré možno úplne sklopiť alebo vyklopiť ich sedáky, podobne ako v kine.

Vyššia svetlá výška a ochrana podvozka by mala...
Vyššia svetlá výška a ochrana podvozka by mala HR-V priniesť vyššiu odolnosť na zlých cestách. Pohon oboch náprav však nečakajte. Autor: Honda

Potom vzrastie maximálna prepravná kapacita až na bezkonkurenčných 1 026 litrov, čo je údaj o triedu väčších SUV. Podobne veľkorysé má byť HR-V aj v interiéri. Ten je spracovaný podstatne solídnejšie než v Jazze. Vidieť to už na kvalite použitých materiálov, širokej stredovej konzole a na vskutku veľkorysom prístrojovom paneli s trojicou analógových prístrojov v svetelných kruhoch. Tie menia farbu podľa efektívnosti jazdy od bielej až po červenú. Stará sa o to systém Eco Assist nabádajúci vodiča k ekonomickej jaze. Nechýbajú dekorácie z chrómu, klavírna čerň ani kožené čalúnenie.

V centre palubnej dosky sa od druhého stupňa výbavy Sport nachádza 7-palcová dotyková obrazovka systému Honda Connect s operačným systémom Android 4.0.4. a navigáciou Garmin. Prostredníctvom pripojenia na internet a funkcie MirrorLink umožňuje toto rozhranie využívať rôzne aplikácie či služby Honda App centra. Medzi komfortnými prvkami nájdeme veľké otvárateľné panoramatické okno, dvojzónovú klimatizáciu, ale aj bezkľúčové štartovanie a odomykanie. Nižšia úroveň Comfort si musí vystačiť s 5-palcovým monitorom.

Interiér si zakladá na kvalitných materiáloch a...
Interiér si zakladá na kvalitných materiáloch a solídnom spracovaní. Vidieť to na "klavírnych“ a chrómových dekoráciách, ale aj na veľkom prístrojovom paneli a 7-palcovej dotykovej obrazovke. Autor: Honda

Honda tiež sľubuje vysoký akustický komfort vďaka nasadeniu veľkého množstva tlmiacich materiálov. Aj v bezpečnosti nastavuje HR-V latku poriadne vysoko. Okrem základnej verzie majú všetky v základe systém podpory riadenia, ktorý obsahuje autonómne brzdy, varovanie pred kolíziou, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, čítačku dopravných značiek a samočinné prepínanie diaľkových svetiel. Chýbať by nemal ani adaptívny tempomat s funkciou predvídania skríženia cesty.

Pod kapotou bude na výber zatiaľ len z dvoch motorov novej generácie Earth Dreams. Dieselovú jednotku 1,6 i-DTEC s výkonom 88 kW si HR-V požičia z Civicu. Úplnou novinkou však bude agregát 1,5 i-VTEC s podozrivo vysokým výkonom 96 kW. Núka sa špekulácia, či nebude práve v HR-V debutovať nový zážihový preplňovaný 4-valec, ktorého výrobu spustí Honda ešte tento rok v USA. Nasvedčovala by tomu aj nenápadná poznámka Hondy v tlačovej správe, ktorá sľubuje vynikajúcu odozvu tohto motora.

Zabudovanie nádrže pod predné sedadlá umožnilo...
Zabudovanie nádrže pod predné sedadlá umožnilo použiť vzadu sklopné sedadlá Magic Seats a vytvoriť obrovský kufor s objemom od 453 do 1 026 litrov. Autor: Honda

Oba agregáty bude možné kombinovať okrem 6-stupňového manuálu aj s kontinuálnou prevodovkou CVT. S pohonom oboch náprav počítať nemôžeme. A to je škoda, pretože japonská verzia Vezel ho mať môže. V takejto podobe by si HR-V mohlo zasúťažiť aj s Oplom Mokka alebo Škodou Yeti. Bohužiaľ, viac Honda o technike zatiaľ neprezradila. Predaj HR-V v Európe je totiž naplánovaný až na september. Slovenskú premiéru však má absolvovať už na aprílovom autosalóne v Bratislave.

Možno, že v tom čase Honda zverejní cenník aj podrobnejšie prevádzkové údaje. Zatiaľ vieme len toľko, že vo Veľkej Británii, kde bude HR-V dostupné s pravostranným riadením, sa očakáva cena od 16 000 libier, teda približne 22 000 eur. To ale nemusí byť pre náš trh smerodajné.

Rozmery/objemy

Dĺžka (mm) 4 295
Šírka (mm) 1 700
Výška (mm) 1 605
Rázvor náprav (mm) 2 611
Objem kufra (l) 453 – 1 026

Predbežné technické údaje

Motor 1,5 i-VTEC 1,6 i-DTEC
Zdvihový objem (ccm) cca 1 500 1 597
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 96/- 88/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) -/- 300/2 000
Prevodovka 6M/CVT 6M/CVT
Honda HR-V 2016
Honda HR-V 2016
+10Honda HR-V 2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

0 debata debata
Viac na túto tému: #Honda #crossover #Honda HR-V #autosalón Ženeva 2015
Články podľa značiek