Subaru v poslednom čase výrazne „prekopalo“ svoju ponuku. Pribudol crossover XV, nové Legacy uviedlo zatiaľ len v USA v podobe sedanu a nový Outback získal samostatnú pozíciu. A k tomu všetkému pribudol vlani nový Levorg, aj keď zatiaľ len v Japonsku a USA. Toto kombi pravdepodobne celkom nahradí klasické Legacy Wagon. To aj napriek tomu, že s Legacy ani Outbackom nemá veľa spoločného. Subaru ho postavilo na platforme Imprezy, presnejšie jej predĺženej verzie STI. Takže je to čosi ako Impreza Wagon. V portfóliu zapadne presne medzi tieto modely.
V zámorí sa tak už stalo pred rokom a teraz je na rade Európa. Levorg debutoval v európskej špecifikácii na ženevskom autosalóne, aj keď len s minimom presnejších informácií. Subaru sa jednoducho neponáhľa. Prednosť má najprv nový Outback a Levorg bude nasledovať až na jeseň. Niečo však o ňom predsa len vieme. Na dĺžku má 4 690, na šírku 1 780 a na výšku 1 490 mm. Aj rázvorom náprav s hodnotou 2 650 mm, čo je, mimochodom, len o 5 mm viac v porovnaní s Imprezou, je jasným predstaviteľom nižšej strednej triedy.
Bude teda napríklad konkurentom Octavie Combi, Golfu Variant alebo Seatu Leon ST. Samozrejme, len vo verziách s pohonom 4×4, pretože tým je vyzbrojené, ako sa na Subaru patrí, štandardne. Veľkosťou kufra tieto trojičky, ktorých objem pod zadným vekom sa točí okolo 600 litrov, však celkom nedostihne. Levorg ich má len 522. To však nebol nikdy parameter, ktorý by bol pre skalných priaznivcov tejto japonskej značky kľúčový. V Európe pôjde v každom prípade o vítané spestrenie ponuky, a to v segmente, ktorý tu hrá prvé husle.
Aj interiér Levorgu vychádza z Imprezy. Má strohý štýl, ale precíznu ergonómiu. Stredová konzola je vybavená dotykovou obrazovkou, navyše je tu stále klasický displej pod centrálnym šiltom palubnej dosky. O výbave zatiaľ Subaru nič neprezradilo. Očakávať však s istotou môžeme najnovšie asistenčné systémy, napríklad adaptívny tempomat, stereokameru EyeSight na rozoznávanie objektov a núdzové brzdenie či varovanie pred opustením jazdného prúdu. Týchto elektronických pomocníkov si Levorg požičal z väčšieho Legacy a Outbacku.
V USA je nový Levorg k dispozícii s dvojicou motorov boxer s objemom 1,6 a 2,0 litra. Na väčší z nich však budeme musieť zabudnúť. Ale zas až také dramatické to nebude. Novinka nesúca označenie 1,6 DIT má totiž priame vstrekovanie paliva a turbodúchadlo. Aj Subaru teda prechádza na downsizing. Našťastie veľmi mierumilovný, pretože tento novučičký boxer má 125 kW a 250 Nm krútiaceho momentu. Takže o dynamiku sa obávať netreba. Čudné však je, že o boxer dieseli, ktorý je pre úspech Levorgu v Európe nevyhnutnosťou, nepadlo v Ženeve ani slovo.
Do septembra má však Subaru dosť času. A predstava, že by sa pod kapotou neobjavila naftová alternatíva, keď ju môže mať Iv Európe mpreza aj XV, je len veľmi málo pravdepodobná. Možno nás čaká nejaké prekvapenie, ktoré si necháva Subaru zatiaľ pre seba – napríklad menší diesel. Dvojlitre dnes totiž nie sú v Európe príliš v kurze, zvlášť v nižšej strednej triede. Čosi podobné by sa teda Subaru naozaj hodilo. V každom prípade môžeme s istotou počítať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, s alternatívnym automatom CVT a neodmysliteľným pohonom oboch Symmetrical AWD.
Na viac informácií si však budeme musieť ešte počkať.