Jaguar XF ukazuje detaily. A má byť ľahší ako konkurenti

Jaguar síce momentálne žije najmä novým sedanom strednej triedy XE, ale za rohom je premiéra druhej generácie luxusnejšieho XF. Ten sa ukáže na autosalóne v New Yorku. Napokon, je na čase. Ten súčasný má totiž za sebou už osem rokov služby.

19.03.2015 18:00
debata
Zatiaľ jediná zverejnená snímka interiéru... Foto: Jaguar
Jaguar XF - 2016 Zatiaľ jediná zverejnená snímka interiéru naznačuje výrazne športový strih novinky.

Jaguar XF prišiel na svet ako nástupca nie príliš úspešného Jaguaru S-Type v roku 2007. Najprv v januári v podobe detroitského konceptu C-XF a následne na jeseň vo Frankfurte ako sériový model. Pre britskú značku znamenal zásadný zlom. Práve XF sa totiž odpútalo od retro línií, do ktorých sa Jaguar zacyklil natoľko, že sa to prejavilo na klesajúcom dopyte. Inovatívne tvary novinky sa stretli okamžite s úspechom a zakrátko sa z XF stal najpredávanejší Jaguar všetkých čias.

Dnes to však už rozhodne nie je žiaden mladík. Aj poslednú „plastiku“ absolvoval už pred viac než troma rokmi, takže dozrel čas na striedane stráží. To sa uskutoční v apríli na autosalóne v New Yorku. XF si tak užije určite viac pozornosti, ako keby sa stratil v záplave ženevských premiér. Veľa o ňom však zatiaľ nevieme. Britská šelma poslala do sveta len dve fotografie. Jednu z vtáčej perspektívy a jednu snímku interiéru. Z neho cítiť, že nové XF bude stavať nielen na luxuse, ale najmä na športovom imidži.

Nová platforma iQ(AL) má spolu s hliníkovou... Foto: Jaguar
Jaguar XF - 2016 Nová platforma iQ(AL) má spolu s hliníkovou konštrukciou karosérie zabezpečiť XF najnižšiu hmotnosť v triede.

Napokon šéfdizajnér Jaguaru o ňom povedal: "Verím, že nový XF bude najkrajším autom svojej triedy. Ctí dlhú tradíciu športových sedanov značky, pritom však pochádza z dnešnej doby.“ Trojramenný volant, jednoduchá horizontálne stavaná palubná doska, vysoký stredový tunel a digitálny prístrojový panel mu dávajú za pravdu. Základom novinky bude platforma iQ(AL), ktorú už používa menší Jaguar XE, a ktorá sa podpíše spolu s bohatým nasadením hliníka v konštrukcii karosérie pod nízku hmotnosť.

Jaguar tvrdí, že XF bude približne o 80 kg ľahší ako jeho priama konkurencia, čo sa má prejaviť aj na nízkej spotrebe paliva. Najúspornejšia naftová verzia s motorom z najnovšej generácie agregátov Ingenium sa ma uspokojiť len so štyrmi litrami paliva na 100 km. To je však všetko, čo o XF Jaguar povedal. Viac sa možno dozvieme už budúci týždeň, keďže pred americkým debutom ho čaká veľkolepá predpremiéra v Londýne. Jazdiť bude nad Temžou na dvoch lanách. Prečo? Aby Jaguar poukázal na jeho ľahkú konštrukciu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Jaguar #Jaguar XF #autosalón New York 2015
Články podľa značiek