Zdá sa, že po SX4 S-Cross a novej Vitare nám Suzuki nadelí v najbližších rokoch ďalšie novinky. Počítať môžeme s kompaktným hatchbackom na hranici štyroch metrov, ktorý naznačil koncept iK-2, ale aj s čímsi menším a záhadnejším. Ženevská štúdia crossoveru iM-4 je totiž nepochybne predobrazom sériového modelu, lenže akého? Na dĺžku má necelých 3,7 metra a k tomu svalnaté proporcie SUV. Nechýba ani pohon oboch náprav, ako naznačuje číslica v názve.
Napokon, kto iný by mal stvoriť miniatúrnu štvorkolku, ak nie práve Suzuki, ktoré bolo vždy expertom v malých SUV či off-roadoch. Ponúkajú sa dve možnosti. Buď ide o avízo nového Jimny, ktoré má za sebou už neskutočných 17 rokov kariéry, alebo ideového nástupcu Ignisu či Swiftu 4×4, tentoraz však v balení crossoveru. Rozmermi stojí presne medzi nimi. No viac pravdepodobná je druhá možnosť, keďže Jimny, posledného mohykána v triede malých drsných off-roadov, by bola jednoducho škoda.
No ani sériová podoba ženevskej štúdie by sa terénu báť nemala. Naznačuje to už kubistickým dizajnom, ktorý zvýrazňuje jej odolnosť. Navyše vyšperkovaným strechou inšpirovanou motocyklovou helmou a mohutným zadným stĺpikom so žiabrami, ktoré si iM-4 požičalo z historických modelov Suzuki, ako bolo Fronte Coupé z roku 1971, navrhnuté Giorgettom Giugiarom, či prvé Cervo z roku 1976. Na štúdii nemôžu chýbať ani diódové svetlá a priam futuristické 18-palcové disky kolies.
Základom stojí však iM-4 pevne nohami na zemi. Koncept je totiž postavený na novej platforme, mimochodom spoločnej so štúdiou i-K2, ktorá umožní zástavbu pohonu oboch náprav aj hybridného pohonného ústrojenstva, ktoré Suzuki označuje skratkou SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). A oba systémy iM-4 má. Prenos hnacieho momentu sa však bude s najväčšou pravdepodobnosťou konať mechanickou cestou, keďže ide o takzvaný mikrohybrid.
Ten spája nový priamovstrekový preplňovaný trojvalec 1,2 DualJet, ktorý sa už čoskoro objaví v sériových modeloch, s elektromotorom napájaným z li-ion akumulátora. Nechýba štart-stop systém ISG ani výkonná rekuperácia brzdnej energie. Suzuki tvrdí, že toto riešenie dokáže účinne redukovať spotrebu, no zbytočne nezvyšuje hmotnosť a cenu, na ktoré sú malé autá zvlášť citlivé. Viac však automobilka neprezradila. Dokonca nás nepustila ani do interiéru.
Karty vyloží na stôl Suzuki pravdepodobne na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Technické údaje
Dĺžka (mm) | 3 693 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 709 mm |
Výška (mm) | 1 566 mm |
Rázvor (mm) | 2 438 mm |
Veľkosť kolies | 215/45R18 |
Motor | 1.2L DUALJET motor + SHVS |
Pohon | 4WD |