Len nedávno sme tu mali Range Rover Holland&Holland za 230 000 eur. Teda najdrahší Range Rover všetkých čias. Lenže išlo o limitovanú edíciu aj s kufríkom loveckých zbraní. Teraz však predstaví automobilka z Coventry najdrahšiu „sériovku“. Na vrchol pyramídy sa postaví RR SVAutobiography s cenou od 203 200 eur. Zvýšiť ju nie je problém, keďže hovoríme o verzii s dieselovým motorom. Takže tu máme ultraluxusný off-road, ktorý sa nebude musieť z hľadiska ceny červenať ani pred pripravovaným Bentleyom Bantayaga či podobne koncipovaným SUV od Rolls-Royce.
Základ vychádza z predĺženej verzie LWB. O jej úpravu sa, ako inak, postarala divízia Special Vehicle Operations, ktorej práca pripomína skôr manufaktúru než sériovú výrobu. Najväčšou vizuálnou zmenou je dvojfarebný lak. Kým horná časť karosérie je lakovaná vo farbe Santorini Black, pre spodnú je pripravená škála deviatich lakov, z ktorých si vyberá zákazník sám. To umožňuje väčšiu personalizáciu, než to bolo doteraz. Predná maska kombinuje leštený chróm s grafitovým výpletom Atlas. Pribudli tiež nápisy Autobiography a SVO. Najvýkonnejšia verzia s benzínovým 8-valcom dostala štyri koncovky výfuku.
A keď sme už pri ňom, spomeňme, že pochádza z ostrého Range Roveru Sport SVR. Z piatich litrov dáva za pomoci Rootsovho kompresora 404 kW a 680 Nm krútiaceho momentu, čo znamená prírastok o 29 kW a 55 Nm. V porovnaní s SVR je však jeho charakteristika naladená viac pre komfortnú jazdu. Upravený bol napríklad riadiaci softvér a činnosť obtokového ventilu kompresora Vortex. Aj vďaka 8-stupňovej automatickej prevodovke zrýchľuje tento kolos na stovku za úžasných 5,5 sekundy a rozráža vzduch do rýchlosti 225 km/h. Na ceste ho držia pneumatiky Dunlop QuattroMax, obuté na 22-palcových diskoch kolies.
Okrem tejto špičkovej motorizácie bude k dispozícii aj hybridná verzia SDV6 Hybrid (250 kW) a po prvýkrát v USA diesel SDV8 (250 kW). Komfortom na palube bude však rovnaký. Všade vládne pravé drevo, koža Windsor prípadne masívny hliník, ktorý nájdeme na pedáloch alebo ovládači prevodovky. Zadní cestujúci vo dvoch samostatne nastaviteľných sedadlách majú k dispozícii výsuvné stolíky, chladený bar, háčiky na oblečenie a mohérové koberce. Vychytávkou je elektricky výsuvná podlaha kufra a najmä Event Seating, čo sú dve výsuvné piknikové sedadielka, inšpirované konskými sedlami.
Do predaja sa SVAutobiography dostane v priebehu leta. Až vtedy bude zverejnený definitívny cenník. Premiéra v New Yorku nie je žiadnym veľkým prekvapením. Land Rover tu má veľmi silnú pozíciu. New York je totiž mestom s najväčšou koncentráciou Range Roverov na svete. Aj preto tu vlani debutoval Range Rover Sport.