Nehoda sa stala v marci pred troma rokmi. Do auta, ktoré vtedy šoférovala chlapcova teta, narazilo zozadu nákladné auto. Po náraze uniklo z nádrže palivo a vozidlo so štvorročným chlapcom začalo horieť. Porota dospela k záveru, že Chrysler, súčasť koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), nesie za smrť chlapca zodpovednosť a neupozornil zákazníkov, že umiestnenie palivovej nádrže môže v prípade zadného nárazu znamenať zvýšené riziko vzniku požiaru.
Automobilka Chrysler, ktorá Jeepy vyrába, musí zaplatiť takmer celú sumu odškodného. Žalujúca strana tvrdila, že Chrysler nádrž umiestnil za zadnú nápravu do oblasti deformácie, vedel, že toto umiestnenie je nebezpečné a nedokázal nádrž zabezpečiť proti prerazeniu. Chrysler síce v roku 2013 zvolal 1,56 milióna starších Jeepov vyrobených v rokoch 1993 až 1998 s podobnými nádržami v zadnej časti automobilu, ale na vozidlo, v ktorom zhorel chlapec a ktoré zišlo z liniek v roku 1999 sa zvolávacia akcia nevzťahovala.
Hovorca koncernu FCA Michael Palase uviedol, že spoločnosť rozhodnutie poroty sklamalo a bude uvažovať o odvolaní. Model z roku 1999 nie je podľa automobilky chybný ani nebezpečný. Právnici koncernu zvaľovali chybu v priebehu súdneho procesu na vodiča druhého vozidla, ktoré do Jeepu narazilo. Porota však nariadila Chrysleru zaplatiť 99 percent odškodného. Zvyšné percento má zaplatiť vodič úžitkového vozidla.