Lada Vesta má byť míľnikom AutoVazu a odštartovať novú, svetlejšiu epochu histórie tohto tradičného ruského výrobcu. Ten v posledných rokoch prišiel nielen o veľkú časť kľúčového domáceho trhu, ale aj o trhy na západ od hraníc Ruska. To má zmeniť dlhoočakávaná Vesta. Aj preto si na príprave výroby v Iževsku dáva ruská automobilka vedená Švédom Bo Anderssonom záležať. Sériová produkcia je naplánovaná na september, teda rok po prezentácii rovnomenného konceptu na autosalóne v Moskve.

Význam Vesty podporí AutoVaz predstavením inovovaného loga. Pôjde už o piatu evolúciu známej plachetnice a celkovo siedme logo v poradí. Neskôr ho použije na všetkých svojich modeloch. Podľa doterajších informácií bude Vestu poháňať naprieč uložený benzínový 4-valec 1,6i s výkonom 63, 77 alebo 84 kW. Prostredná výkonová verzia bude kombinovaná výlučne s robotizovanou prevodovkou. Ostatné dostanú 6-stupňový manuál. Dynamické parametre či spotreba sú zatiaľ tajomstvom.
Isté je, že spočiatku budú mať zákazníci na výber tri laky karosérie. Neskôr sa má paleta rozšíriť na osemnásť farieb. Dizajn s výraznou maskou X vychádza zo štúdií Vesta a X-Ray 2. Je pravdepodobné, že nový model bude mať množstvo rovnakých komponentov s modelmi Dacie a Renaultu, ktorý je jedným z vlastníkov AutoVazu.