
Nissan X-Trail je na európskych trhoch približne rok. Stále je však v ponuke výhradne s dieselovým 4-valcom 1,6 dCi od Renaultu a pohonom predných alebo štyroch kolies. V Japonsku zas chýba naftový agregát. Na domácom trhu sa totiž predáva výhradne s atmosférickými 4-valcami s objemom 2,0 alebo 2,5 litra a v USA výlučne s väčším z nich pod názvom Nissan Rogue.

Až teraz prichádza automobilka s rozšírením ponuky o hybridnú verziu. Tá kombinuje benzínový dvojliter s výkonom 108 kW a krútiacim momentom 207 Nm s elektromotorom, ktorý pridáva cez kontinuálnu prevodovku X-Tronic ďalších 30 kW a 160 Nm. Pohon oboch náprav ostáva bez zmien. Podľa japonskej normy spotrebuje X-Trail v takejto podobe len 4,8 litra benzínu na 100 km, pričom dosahuje výkony silnejšej 2,5-litrovej verzie.
Okrem technických zmien sa X-Trail Hybrid odlišuje navonok aerodynamikou optimalizáciou, najmä v oblasti podvozku, a použitím pneumatík s ultranízkym valivým odporom. Do vienka tiež dostane systém autonómnych bŕzd. Smutnou správou je, že hybridný X-Trail je zatiaľ určený len pre japonský trh. Predávať sa tu začne 13. mája. K dispozícii bude ako predokolka aj s pohonom 4×4.