Toyota RAV4 2016: Facelift a po prvýkrát hybrid

Len necelé tri roky od uvedenia poslednej generácie RAV4 prichádza Toyota s jej faceliftom. A nielen to. Po prvýkrát budú mať zákazníci na výber hybridnú verziu. Priemerne má spotrebovať iba 5,1 litra benzínu.

16.04.2015 06:00
debata (1)
S úplne prepracovanou prednou časťou pôsobí... Foto: Toyota
Toyota RAV4 Hybrid - 2016 S úplne prepracovanou prednou časťou pôsobí RAV4 úhľadnejšie a aerodynamickejšie. Dôležitou zmenou je nasadenie full LED reflektorov s automatickým prepínaním diaľkového režimu.

Toyota pracuje na modernizácii svojho portfólia raketovým tempom. Len v Ženeve sa predstavili facelifty Aurisu a Avensisu a už tu máme vynovené SUV RAV4. Pritom nie je na trhu ani tri roky. Modernizovaná RAV-ka sa ukázala na autosalóne v New Yorku. A nielen to, po prvýkrát vo svojej 20-ročnej histórii dostane hybridný pohon. Jednoducho, využije techniku sesterského Lexusu NX.

Facelift priniesol RAV-ke, podobne ako pri Aurise a Avensise, úplne novú prednú časť. Prepracovaná bola zúžená maska, reflektory, blatníky aj nárazníky. Celkovo pôsobí úhľadnejším a aerodynamickejším dojmom. Svetelná technika sa spolieha odteraz výlučne na LED diódy pre všetky druhy svietenia. Pri bočnom pohľade odhalíte nové prahy a pri pohľade zozadu vynovenú grafiku delených zadných diódových svetiel.

Pri bočnom pohľade sú zrejmé prepracované prahy... Foto: Toyota
Toyota RAV4 Hybrid - 2016 Pri bočnom pohľade sú zrejmé prepracované prahy a nové disky kolies. Nová je aj grafika zadných diódových svetiel.

Drahšie verzie dostanú striebornú ochranu nárazníkov a anténu v tvare žraločej plutvy. Facelift uzatvára ponuka troch nových farieb – striebornej Silver Sky, čiernej Black Currant a modrej Electric Storm. V interiéri zlepšila Toyota kvalitu materiálov. Mäkčené plasty nájdeme odteraz aj na spodnej časti palubnej dosky a výplniach dverí. Prepracovaný prístrojový panel je osadený 4,2-palcovým dotykovým displejom a palubná doska na rozhraním Toyota Touch 2.

Nový je volič automatickej prevodovky, tlačidlá ovládania okien, ale aj praktické držiaky na nápoje a puzdro na okuliare. Audiosystém dostal ďalší USB port v stredovej konzole. Pribudla tiež 12 V zásuvka v zadnej časti interiéru. Podstatnejšie sú však predné a zadné parkovacie senzory a najmä príplatkový systém Eye View Monitor, zobrazujúci vďaka štyrom kamerám bezprostredné okolie vozidla z vtáčej perspektívy. Tento systém uľahčuje priečne aj paralelné parkovanie, ale aj jazdu v teréne.

Prístrojový panel má nový 4,5-palcový... Foto: Toyota
Toyota RAV4 Hybrid - 2016 Prístrojový panel má nový 4,5-palcový multifunkčný displej. Výplne dverí aj spodná časť „palubovky“ sú teraz vyrobené z mäkkých plastov.

Po Avensise a Aurise bude RAV4 tretím modelom Toyoty s novým bezpečnostným balíkom asistenčných systémov Toyota Safety Sense. Okrem varovania pred opustením jazdného prúdu (LDA), automatického prepínania diaľkových svetiel (AHB) a čítačky dopravných značiek (RSA), bude RAV4 vybavená aj adaptívnym tempomatom (ACC) s prednárazovým bezpečnostným systémom (PCS) s autonómnymi brzdami. Reagovať bude na vozidlá aj chodcov v rozmedzí od 10 do 80 km/h.

Na informácie o motoroch je Toyota zatiaľ skúpa. Napokon, na trh sa vynovená „ravka“ chystá až koncom tohto roka a v Európe ešte neskôr. V USA bude jej základom s najväčšou pravdepodobnosťou stále 2,5-litrový 4-valec (132 kW). Na starom kontinente je vysoko pravdepodobné nasadenie nového dieselového motora 2,0 D4-D od BMW, ktorý nahradí pôvodný motor 2,2 D4-D. Najväčšou hviezdou sa však má stať hybrid, ktorý vychádza z prémiového sesterského SUV Lexus NX.

Výkon novej hybridnej verzie zatiaľ známy nie... Foto: Toyota
Toyota RAV4 Hybrid - 2016 Výkon novej hybridnej verzie zatiaľ známy nie je. Počíta sa však so 145 kilowattmi, podobne ako pri hybridnom Lexuse NX.

Bohužiaľ, ani v tomto prípade automobilka veľa neprezradila. Vieme len, že sústava spojí 2,5-litrový 4-valec (114 kW) s Atkinsonovým cyklom, planétovou prevodovkou e-CVT a predným elektromotorom (105 kW). Vo verzii s pohonom oboch náprav pridáva aj druhý elektromotor (50 kW), poháňajúci zadné kolesá. Toyota tvrdí, že hybridná RAV4 bude najvýkonnejšou verziou a zároveň verziou s najnižšou spotrebou paliva. Tá by nemala byť ďaleko od 5,1 litra benzínu, ktoré spáli Lexus NX.

Okrem klasických modelov a hybridu pribudne po prvýkrát športovo ladený variant SE určený mladšej klientele. Špecifický „tuning“ zasiahne podvozok s tuhším odpružením a 18-palcovými diskami. Atypický bude aj oranžový lak karosérie, pozmenené nárazníky a interiér s červenou grafikou prístrojov alebo hliníkovými dekoráciami. Či sa dostane aj do Európy, nie je zatiaľ isté. Viac sa pravdepodobne dozvieme na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, kde by malo mať modernizované SUV európsku premiéru.

Toyota RAV4 Hybrid - 2016
Toyota RAV4 Hybrid - 2016
+27Toyota RAV4 Hybrid - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #facelift #hybrid #Toyota RAV4 #autosalón New York 2015
Články podľa značiek