
Fádny dizajn tretej generácie Outlanderu bol kritizovaný hneď od počiatku uvedenia v roku 2012. Lepšia aerodynamika a nižšia hmotnosť ho jednoducho obrali o robustný a atraktívny vzhľad jeho predchodcu. Čo na tom, že nový Outlander jazdil lepšie ako kedykoľvek predtým a spotreboval menej paliva. Zákazníkom sa nepáčil. Teraz sa však zdá, že si Mitsubishi vážne vstúpilo do svedomia. V New Yorku prišlo počas troch rokov už s druhou modernizáciou aktuálnej generácie. Hovorí až o sto zmenách, pričom tie dizajnové sú naozaj neprehliadnuteľné.

Facelift Outlanderu sa opiera o motívy štúdie XR-PHEV, čo znamená najmä radikálne prepracovanú prednú časť v novom dizajne Dynamic Shield. Chrómové lišty, ktoré sa „krútia“ od spodnej časti nárazníka až po predné blatníky, sa majú neskôr objaviť aj na ďalších nových modeloch Mitsubishi. A chrómom Mitsubishi naozaj nešetrilo. Nájdeme ho aj na dvoch robustných lamelách prednej masky. Nové sú tiež svetlá, hoci s full LED technológiou Mitsubishi neexperimentuje. Diódy dostanú na starosť len zatiaľ funkcie denných a zadných svetiel.

Retuše neobišli ani blatníky, prahy a zadnú časť, kde vidíme plastickejší nárazník s difúzorom či veko kufra s novým prelisom. Najväčšou zmenou je však „zafarbenie“ zadných reflektorov, ktoré budú špecialitou európskej verzie. Tá americká zostane pri čírom dizajne. Rozšíri sa tiež paleta farieb a dizajn 18-palcových diskov kolies, ktoré však automobilka bližšie nešpecifikuje. V každom prípade sa Outlander zmenil na nepoznanie, hoci z profilu stále neutají svoje strohé proporcie. Zmeny v interiéri už však boli umiernenejšie.

V kabíne je nový volant, zmenila sa grafika rozhrania MMCS a pribudli kvalitnejšie materiály. Napríklad dekorácie na palubnej doske a výplniach dverí, nové čalúnenie stropu a sedadiel s prepracovanými sedákmi. Mitsubishi sľubuje aj ľahšiu manipuláciu so zadnými skladacími sedadlami a najmä vyšší akustický komfort. Väčší objem tlmiacich hmôt v oblasti podvozka a motora dopĺňa vrstvené čelné okno a väčšia hrúbka zadného skla. Nové dynamické tlmiče, prepracované závesy a uchytenie zadného diferenciálu majú zas redukovať vibrácie a priniesť viac pohodlia.

Outlander sa doťahuje na konkurenciu aj nasadením nových bezpečnostných asistentov. K dispozícii budú autonómne brzdy FCM, varovanie pred opustením jazdného prúdu LDW, adaptívny tempomat ACC, sledovanie slepého uhla zrkadiel či kontrola tlaku v pneumatikách. Medzi nové komfortné prvky patrí napríklad vyhrievanie predných stieračov a nová zostava audiosústav. Ľahšie ovládanie má priniesť zlepšený elektrický posilňovač riadenia. Na informácie o zmenách pod kapotou je však Mitsubishi zatiaľ skúpe, a to najmä čo sa týka európskej verzie.

V USA je v každom prípade potvrdený benzínový 4-valec 2,4i (122 kW) s prepracovanou prevodovkou CVT a 6-valec 3,0 V6 (165 kW) so 6-stupňovým automatom. V Európe môžeme počítať s najväčšou pravdepodobnosťou s doterajšou ponukou motorizácii. Prechod na Euro 6 by však mal znamenať pre benzínovú verziu 2,0 MIVEC (110 kW) a diesel 2,2 DI-D (110 kW, 132 kW) nižšiu spotrebu paliva. Kým benzínový agregát kombinuje Mitsubishi výhradne s predným náhonom a so 6-stupňovým manuálom, diesel má štvorkolku štandardne a je preň k dispozícii aj príplatková 6-stupňová automatická prevodovka.
V ponuke zostane aj technologická pýcha Mitsubishi – plug-in hybridná verzia Outlander PHEV s benzínovým dvojlitrom (89 kW) a dvojicou elektromotorov (2× 60 kW). Vynovený Outlander zamieri najprv k americkým zákazníkom, no v priebehu leta by sa mal dostať aj do Európy. Ceny ešte neoznámili.