Pojazdné laboratórium, špeciálne upravené Audi A7 Sportback s technológiou autonómneho riadenia, prezývané Jack, má už za sebou tisíce kilometrov testovacích jázd. Prevažne však v USA, kde je legislatíva pre skúšky vozidiel s autopilotmi liberálnejšia ako v Európe. Jack tak už absolvoval napríklad úspešnú 900 km dlhú jazdu zo Sillicon Valley do Las Vegas bez zásahu vodiča, ale aj náročné stúpanie na preslávenej trati Pikes Peak. Vlani zas „prefrčalo“ rýchlosťou 240 km/h cez nemecký okruh Hockenheimring.
Teraz sa projekt blíži do poslednej fázy, ktorej výsledkom má byť ostré nasadenie do novej generácie vlajkovej lode Audi A8, ktorá sa očakáva v roku 2017. Preto Ingolstadt spúšťa testy prototypu na verejných komunikáciách v Európe. Tie odštartoval na nemeckej diaľnici A9. Prototyp je už dnes schopný zvládať všetky jazdné situácie vrátane zmeny jazdných pruhov, a to až do rýchlosti 112 km/h. Na autonómne riadenie vozidlo využíva 3D kamery, laserové skenery, navigáciu, ale aj dnes už známe systémy, ako asistent pre jazdu v pruhoch alebo radarový tempomat.
V sériovom Audi A8 bude však činnosť autopilota obmedzená v prvej fáze len do rýchlosti 65 km/h. Mozgom systému sa stane nová centrálna riadiaca jednotka zFAS, schopná spracovávať vďaka výkonným procesorom Mobileye EyeQ3 a nVidia Tegra K1 veľké množstvo rozličných údajov, ktoré následne poskytne asistenčným systémom.