Ford Galaxy 2016: Najväčší interiér v triede a adaptívne pruženie

Po novom S-Maxe prichádza Ford aj s úplne novou generáciou veľkého MPV Galaxy. Dostane elektricky ovládané sedadlá v troch radoch, nový bi-turbo diesel a tiež premiérový obmedzovač rýchlosti rešpektujúci dopravné značenie.

21.04.2015 06:00
debata (2)
Nové Galaxy dostalo tak ako S-Max či Mondeo... Foto: Ford
Ford Galaxy - 2016 Nové Galaxy dostalo tak ako S-Max či Mondeo 6-uholníkovú masku. Svetlá môžu používať výlučne LED diódy. Rozmery karosérie Ford nezverejnil.

Pol roka po prezentácii športového MPV S-Max prichádza Ford aj s jeho „full-verziou“ Galaxy. Obe vozidlá majú spoločnú platformu CD4, na ktorej stojí nové Mondeo. Takže ide o skutočne novú, tretiu generáciu tohto populárneho veľkopriestorového vanu. To umožňuje Galaxy využívať viacero premiérových technológií a motorov, ktoré z neho robia bezpečnejšie, komfortnejšie, a najmä úspornejšie auto.

Dizajn je v súlade so súčasnou stratégiou Fordu. Aj na Galaxy, podobne ako na S-Maxe či Mondeu, teda nájdeme 6-uholníkovú prednú masku. Štíhle reflektory môžu využívať výlučne LED diódy. V porovnaní s S-Maxom je však Galaxy citeľne vyššie. Sympatické sú veľké presklené plochy kabíny, ktorým ustúpil pontón karosérie v miere, aká sa dnes len tak ľahko nevidí. To dáva Galaxy ľahkosť a vzdušnosť. Profil zušľachťujú jemné bočné prelisy.

Galaxy využíva podvozkovú platformu CD4, na... Foto: Ford
Ford Galaxy - 2016 Galaxy využíva podvozkovú platformu CD4, na ktorej už stojí nové Mondeo aj športovejšie ladený S-Max. To znamená aj nezávislé zavesenie všetkých kolies. Teraz navyše doplnené o adaptívne tlmiče.

Vzadu nájdeme delené LED svetlá, čiastočne zakomponované do čiernej plochy sklenenej časti veka. Bohužiaľ, rozmery Ford stále neprezradil. Tvrdí však, že interiér ponúkne najviac miesta vo svojej kategórii. V porovnaní s konkurenciou má vraj o 40 mm dlhší interiér, pričom v druhom rade sedadiel pribudlo na kolená 10 mm. Vo variabilite by tiež nemal mať súpera. Z S-Maxu si totiž Galaxy požičalo systém elektrického ovládania dvoch zadných radov sedadiel. Ich sklopenie do roviny prebehne stlačením jediného tlačidla.

Svetovým prvenstvom je aj možnosť elektrickej regulácie sklonu operadiel sedadiel tretieho radu. Objem kufra zostáva záhadou. V každom prípade vieme, že sa doň dá dostať vďaka elektricky ovládanému veku, a to aj pomocou senzoru v nárazníku, teda aj v prípade, že má plné ruky. Pod podlahou má byť navyše ďalšia schránka s objemom 20 litrov, ktorá rozširuje veľkorysý počet interiérových odkladacích priestorov a držiakov na nápoje. Ford tiež sľubuje ľahký prístup k tretiemu radu vďaka elektrickému posunu stredných sedadiel.

Palubná doska pochádza z S-Maxu. To znamená aj... Foto: Ford
Ford Galaxy - 2016 Palubná doska pochádza z S-Maxu. To znamená aj príchod rozhrania Sync 2 s dotykovým a hlasovým ovládaním.

Na komfort sa nebudú sťažovať ani prední cestujúci. Galaxy totiž prichádza z multikontúrovými ventilovanými a vyhrievanými sedadlami s masážnou funkciou Active Motion, ktorá reguluje úroveň nafúknutia 11 samostatných vankúšov. Opierky hlavy sa pritom dajú posúvať výškovo, ale aj v pozdĺžnom smere. Novinkou je aj elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia a vyhrievaný volant. Veľkému objemu kabíny bola prispôsobená výkonná klimatizácia so samostatnou reguláciou v zadnej časti. Dvojité tesnenia dverí zabezpečujú, že posádka si pri nastupovaní neznečistí oblečenie.

Palubnú dosku preberá Galaxy z S-Maxu, čo znamená aj použitie dotykového rozhrania Sync 2 s hlasovým ovládaním a digitálny prístrojový panel. Masívny je však najmä nástup bezpečnostných asistentov. Galaxy je teda vybavené autonómnymi brzdami, detekciou chodcov, adaptívnym tempomatom, monitorovaním a udržiavaním jazdného prúdu, automatickým prepínaním diaľkových svetiel, ale aj monitorovaním slepého uhla zrkadiel a únavy vodiča.

Interiér s troma radmi sedadiel ponúka viac... Foto: Ford
Ford Galaxy - 2016 Interiér s troma radmi sedadiel ponúka viac priestoru ako v minulosti. Dva zadné rady sedadiel možno sklápať elektricky. To uľahčuje manipuláciu.

Nový parkovací asistent zvláda priečne aj pozdĺžne parkovanie a varuje vodiča pri výjazde pred prichádzajúcimi vozidlami. To aj vďaka dvom zadným kamerám, prenášajúcim obraz v uhle 180 stupňov. Úplnú premiéru má však v Galaxy inteligentný obmedzovač rýchlosti, ktorý sa neriadi len fixným nastavením limitu, ale rešpektuje vďaka čítačke dopravného značenia a navigácii maximálnu povolenú rýchlosť. Ak máte teda navolenú vyššiu rýchlosť, aká je v danom úseku legálna, systém vás upozorní a zníži rýchlosť brzdným účinkom motora.

Premiéru nájdeme aj pod kapotou. Úplnou novinkou je totiž dvakrát preplňovaný dieselový 4-valec 2,0 TDCi Bi-turbo s výkonom 154 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Spoločnosť mu robia agregáty s jedným turbodúchadlom 2,0 TDCi, naladené na 88, 110 alebo 132 kW. Benzínovú ponuku tvoria 4-valec 1,5 EcoBoost (118 kW) a 2,0 EcoBoost (177 kW). Všetky motory sú vybavené štart-stop systémom, regeneratívnym brzdením a spĺňajú emisnú normu Euro 6. O kombináciách s prevodovkami sa Ford nezmieňuje, podobne ako o prevádzkových parametroch.

Najväčšou novinkou pod kapotou je dvakrát... Foto: Ford
Ford Galaxy - 2016 Najväčšou novinkou pod kapotou je dvakrát preplňovaný diesel 2,0 TDCi Bi-turbo s výkonom 154 kW a krútiacim momentom 450 Nm.

Úplne nový podvozok má udržať povesť skvelých jazdných vlastností Fordov. Používa nezávislé zavesenie všetkých kolies so zadnou nápravou Integral Link s novými hliníkovými ramenami, ľahšími o 2 kg. Zároveň sa zväčšilo prepruženie, čo znamená väčšiu absorpciu rázov. Odľahčená bola aj predná náprava. Po prvýkrát budú k dispozícii adaptívne tlmiče Continuous Control Damping, ktoré upravujú tuhosť odpruženia v troch stupňoch (Comfort, Normal a Sport), ale tiež elektrický posilňovač EPAS, ktorý bude nastavovať účinok aj v závislosti od obsadenia vozidla.

Na trh sa nové Galaxy chystá v priebehu druhého polroka.

Ford Galaxy - 2016
Ford Galaxy - 2016
+9Ford Galaxy - 2016

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Ford #Ford S-Max #Ford Galaxy
Články podľa značiek