Najsilnejšou verziou Peugeotu 308 je zatiaľ GT s výkonom 150 kW. Koncept 308 R sa totiž do reality nepretavil. To by sa však mohlo v budúcnosti ľahko zmeniť. Peugeot totiž v Šanghaji ukázal štúdiu 308 R HYbrid, ktorá demonštruje potenciál hybridného pohonu. A to naozaj v extrémnej forme. Veď tento pôvodne rodinný hatchback, upravený divíziou Peugeot Sport, má k dispozícii neuveriteľných 500 koní. To už naozaj hraničí so svetom superšportov.
Vo svojich útrobách skrýva celkom tri pohonné jednotky. Tou hlavnou je preplňovaný 4-valec 1,6 THP vyladený na 199 kW (270 k). Peugeot tvrdí, že v triede jednašestiek ide o agregát s najvyšším litrovým výkonom (168 k/l). Asistuje mu predný elektromotor s maximom 85 kW (115 k) a aby toho nebolo málo, taký istý elektromotor nájdeme aj na zadnej náprave. Spolu tu teda máme 369 kW, čo je spomínaných 500 koní a skutočne mohutný krútiaci moment 730 Nm.
Elektromotory čerpajú energiu z li-ion akumulátorov umiestnených pod zadnými sedadlami. Majú kapacitu 3 kWh, čo je približne dvojnásobok bežných hybridov. Viac technológie však znamená aj vyššiu hmotnosť. Koncept 308 R HYbrid má na váhe 1 550 kg, čo je asi o 300 viac, ako bežné verzie triostoosmičky. Z toho 60 % pripadá na prednú a 40 na zadnú nápravu. S takýmito výkonovými prebytkami však ide stále o extrémne dynamické auto. Veď výkonová hmotnosť je len 3,1 kg na kôň.
Za týchto okolností dá koncept stovku v kombinácii so 6-stupňovou, pravdepodobne robotizovanou prevodovkou, za rovné štyri sekundy a kilometer s pevným štartom zvláda za 22 sekúnd. To v prípade, ak hybridný systém pracuje v režime Hot Lap, keď využíva maximálnu energiu všetkých troch motorov. Tlačidlom na stredovej konzole môže vodič vyberať z troch ďalších módov. V režime Track je k dispozícii 400 koní a 530 Nm, pochádzajúcich predovšetkým z benzínového motora a zadného elektromotora. Ten predný slúži len ako „booster“.
V móde Road je maximálny výkon znížený na 300 koní a 400 Nm, pričom predný elektromotor je úplne deaktivovaný. Posledným režimom je čisto elektrický mód ZEV, keď je 308 R HYbrid poháňaný výlučne zadným elektromotorom ( 85 kW). Samozrejme, len na krátke trate, keďže kapacita batérií zodpovedá približne energetickej hodnote litru bežného paliva. Priemerná spotreba má predstavovať tri litre benzínu na 100 km, čo je ekvivalent 70 g CO2 na kilometer. Pri týchto druhoch pohonu však nemožno podobné údaje brať celkom vážne.
Adrenalínovej povahe tohto nadupaného hybridu zodpovedá aj výrazný exteriérový tuning. Máme tu dvojfarebné modro-čierne asymetrické lakovanie karosérie, v ktorom má Peugeot v poslednom čase záľubu, a samozrejme, množstvo aerodynamických doplnkov vrátane zadného spojleru. K motoru sa dostáva vzduch cez obrovské sacie otvory v prednom nárazníku a vychádza prieduchmi na prednej kapote. Zadný elektromotor a batérie zas odvádzajú teplo cez veľké otvory po stranách zadného nárazníka. Upravený bol aj podvozok.
Devätnásťpalcové disky obuté pneumatikami s profilom 235/35 R19 skrývajú brzdové kotúče s priemerom 380 mm na predných a 280 mm na zadných kolesách. K tomu sa pridáva brzdný účinok elektromotorov, čo znamená ešte výraznejšiu schopnosť decelerácie a menšie prehrievanie brzdovej sústavy. A ešte sa táto energia uloží do batérií. Čo z toho sa však dostane do sériovej výroby, nie je zatiaľ jasné. V umiernenej forme by z konceptu R HYbrid mohol bez problémov vzniknúť konkurent Golfu GTE. Na to by tristoosmičke stačil aj jeden elektromotor.