O Honde HR-V, menšej sestre CR-V, sme písali už viackrát. Bodaj by nie. V Japonsku sa pod názvom Vezel predáva už rok a nováčikom rozhodne nie je ani v USA. Európsku premiéru mala navyše vo forme prototypu vlani na jeseň v Paríži a sériová verzia v marci v Ženeve. Pod kapotu nás však Honda napriek tomu nepustila. Prvé relevantné technické údaje zverejňuje až dnes, tesne pred štartom predaja No stále nie všetky.
Napriek tomu môžeme aspoň s istotou konštatovať, že na výber budú dve pohonné jednotky – úplne nový atmosférický benzínový 4-valec 1,5 i-VTEC s výkonom 96 kW, a dieselový agregát 1,6 i-DTEC (88 kW) známy z Civicu. Krútiaci moment Honda neuviedla. Zato vieme, že oba motory budú štandardne kombinované so 6-stupňovými manuálmi a s predným náhonom. Pre benzínovú verziu bude k dispozícii kontinuálna prevodovka CVT. S pohonom 4×4 sa nepočíta. Spotreba sa má pohybovať od 4,0 do 5,6 litra.
Ďalšie podrobnosti Honda zverejní s blížiacim sa termínom predaja, ktorý je naplánovaný na september.
Predbežné technické údaje
Motor | 1,5 i-VTEC | 1,5 i-VTEC | 1,6 i-DTEC |
---|---|---|---|
Max. výkon (kW) | 96 | 96 | 88 |
Krút. moment (Nm) | – | – | cca 300 |
0 – 100 km/h (s) | 10,3 | 10,9 | 10,1 |
Spotreba (l/100 km) | 5,6 | 5,2 | 4,0 |