VW Golf 1,0 TSI: Aj je to tu. Pod kapotou má 3-valec

Ako sme avizovali už dávnejšie, nad 4-valcom 1,2 TSI sa sťahujú čierne mračná. Zastúpi ho nový 3-valec 1,0 TSI. Stalo sa tak už v Audi A1 či novom Pole BlueMotion. A teraz je na rade prvý model nižšej strednej triedy. Je ním rovno Golf.

07.05.2015 06:00
debata (7)
Prvý 3-valcový Golf s označením 1,0 TSI... Foto: Volkswagen
VW Golf - 1,0 TSI BlueMotion Prvý 3-valcový Golf s označením 1,0 TSI BlueMotion bude mať výkon 85 kW a priemerne spotrebuje len 4,3 litra benzínu na 100 km.

V Nemecku už Volkswagen spustil predaj nového 3-valcového Golfu 1,0 TSI. Má prívlastok BlueMotion, podobne ako najúspornejšia dieselová verzia 1,6 TDI. Nový preplňovaný agregát s objemom 999 kubických centimetrov časom celkom nahradí pôvodné 4-valce 1,2 TSI. Koncern si ho už vyskúšal v modernizovanom Audi A1 a následne vo Volkswagene Polo. Jeho 70 kilowattov by však bolo pre imidž Golfu, najmä v súvislosti s konkurenčnými 3-valcami 1,0 EcoBoost (92 kW) od Fordu, 1,2 Pure Tech ( 96 kW) od PSA a 1,2 TCe (85 kW) od Renaultu málo, a tak sa predstavuje vo výkonnejšej verzii.

Golf 1,0 TSI akceleruje na 100 km/h za 9,7 s,... Foto: Volkswagen
VW Polo 1,0 TSI BlueMotion - 2015 Golf 1,0 TSI akceleruje na 100 km/h za 9,7 s, či už so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým DSG.

V Golfe je agregát naladený na 85 kW, ktoré dosahuje v rozmedzí od 5 000 do 5 500 otáčok, čo je viac ako pri pôvodnom motore 1,2 TSI (77, 81 kW). Krútiaci moment stúpol na 200 Nm a to už od 2 000 otáčok za minútu, čo zodpovedá slabšej verzii väčšieho motora 1,4 TSI (90 kW). Aj preto Golf 1,0 TSI akceleruje na 100 km/h pod desať sekúnd, presne za 9,7 s, či už so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým DSG. Podľa automobilky pôjde zároveň o najúspornejšiu benzínovú verziu. Spotrebovať má priemerne len 4,3 litra paliva na 100 km. V Nemecku štartuje cena od 20 450 eur. To je však len začiatok kariéry.

Neskôr má totiž agregát 1,0 TSI postupne nahradiť 4-valce 1,2 TSI vo všetkých koncernových modeloch, teda aj v Škode Fabia, Rapid, Octavia, Yeti, ale aj v Seate Ibiza či Seate Leon. Zdá sa teda, že na trojvalce si budeme musieť zvyknúť aj v modeloch nižšej strednej triedy a tiež dúfať, že novinka neprinesie zákazníkom toľko problémov, ako to bolo v začiatkoch s motormi 1,2 TSI a ich odchádzajúcimi rozvodmi.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Golf #1.0 TSI
Články podľa značiek