Mercedes-Benz triedy G dal o sebe v poslednom čase vedieť najmä vďaka šialenej trojnápravovej edícii G 63 AMG 6×6 a jej civilnejšej verzii G500 4×4², ktorá mal premiéru na autosalóne v Ženeve. Práve druhá z nich už obsahovala čosi, čo predznamenalo príchod modernizovaného „géčka“, s ktorého predstavením prichádza Stuttgart v týchto dňoch. Pod kapotou radikálne upraveného off-roadu s portálovými nápravami totiž pracovalo nové 8-valcové srdce 4,0 TwinTurbo. A teraz mieri aj pod kapotu civilných verzií.
Ale nepredbiehajme. Modernizácia totiž neobišla ani exteriér, i keď zmeny možno nazvať skôr retušou. Úpravy sa dotkli výlučne verzií G 350d a G500. Tie dostali nové nárazníky a plastovú ochranu blatníkov inšpirovanú ostrými vyhotoveniami AMG. Diesel má odteraz nové 18-palcové disky kolies s piatimi lúčmi. Originálne G AMG prichádza v limitovanej sérii Edition 463 s výfukmi situovanými po stranách prahov, 21-palcovými diskami, bočnou hliníkovou lištou a posilnenou antikorovou ochranou podvozka.
V interiéri sa objavuje prepracovaný prístrojový panel aj so šiltom a 11,4-palcové rozhranie multimediálneho systému. To sa týka tak bežných verzií, ako aj AMG. Oveľa významnejšie sú však zmeny pod kapotou, kde trieda G presedlá na emisnú normu Euro 6. Reprezentuje ju najmä verzia G500, kde pôvodný agregát s objemom 5,5 litra nahradil menší 8-valec 4,0 TwinTurbo dobre známy zo superšportu Mercedes-AMG GT či z ostrej triedy C 63 AMG. Pre potreby géčka je motor naladený na 310 kW a 610 Nm krútiaceho momentu.
V oboch parametroch tak poráža svojho predchodcu (285 kW, 530 Nm), čo sa samozrejme prejavuje aj na dynamike. G500 šprintuje na stovku za 5,9 sekundy. Viac sily má aj diesel G 350d. Výkon trojlitrového 6-valca stúpol o výrazných 25 kW na konečných 180 a krútiaci moment z 540 na 600 Nm, takže akceleráciu zrazila dieselová trieda G pod deväť sekúnd (8,9 s). Osemvalec s objemom 5,5 litra zostal vyhradený už len verzii G 63 AMG s výkonom 420 kW a krútiacim momentom 760 Nm. To je nárast o 20 kW.
V ponuke sa udrží aj jediný 12-valec 6,0 V12 vo vrcholovej verzii G 65 AMG, ktorý si triedy G požičiava z novej vlajkovej lode S a S Coupé. Znamená to nárast výkonu na 463 kW (+ 15 kW) a krútiaceho momentu na magických 1 000 Nm. S takouto porciou energie zvláda cez dve tony vážiaci moloch akceleráciu na 100 km/h za 5,3 sekundy, čo je ešte o desatinu kratšie v porovnaní s G 63 AMG. Podľa automobilky priniesli technické zmeny zníženie spotreby paliva priemerne o 16 %. Podieľa sa na tom aj štandardné nasadenie štart-stop systému.
Úpravám sa nevyhol ani podvozok s novými tlmičmi, ktoré majú priniesť viac komfortu. O vyššiu stabilitu sa zas postará optimalizácia trakčných systémov ESP, ASR a ABS. Verzia G500 sa môže navyše pochváliť adaptívnymi tlmičmi pracujúcimi v módoch Sport a Comfort. Naďalej ostane v ponuke balík Color, z ktorého si môžu zákazníci vyberať špecifické odtiene lakov (červený, oranžový, zelený, žltý, fialový), s ktorými ladí aj sfarbenie poťahových materiálov v interiéri.
Vynovená trieda G sa dostane na trh začiatkom leta. Jej súperi budú pomaly ubúdať. Je totiž známe, že tento rok odíde do minulosti legendárny Land Rover Defender. Géčko by ešte v súčasnej podobe malo vydržať na trhu približne dva roky. Potom ho čaká radikálna odtučňovacia kúra a úpravy pre zvýšenie bezpečnosti.