Adaptívne tempomaty, ktoré sú schopné regulovať odstup od vpredu idúcich vozidiel a v súvislosti s tým upravovať rýchlosť, sa dnes dostávajú už aj do vozidiel nižších tried. Niektoré dokonca dokážu predvídať, či vám niekto skríži cestu, a niektoré upraviť rýchlosť podľa povoleného limitu v úseku, ktorým prechádzate. No Porsche ide ešte ďalej. Jeho ideálom je, aby ste počas jazdy prakticky vôbec nepoužívali pedále. Pritom môžete byť nielen rýchlejší, ale zároveň šetrnejší k životnému prostrediu. Systém InnoDrive už testuje na skúšobných vozidlách.
InnoDrive je v podstate čosi ako polovička autopilota, len vám neberie z rúk riadenie. Smer teda ovládate sami, i keď nie je vylúčené, že vám doň bude zasahovať asistent pre udržanie v jazdnom pruhu. Aby však vozidlo vedelo, ako môže ísť rýchlo, potrebuje omnoho viac informácií. Preto sú testovacie muly vybavené viacerými zdrojmi sledovania okolia. Základom je radar s ďalekým dosahom, sledujúci pohyb vozidiel, ktorý dopĺňa kamera na čelnom okne, monitorujúca dopravné značenie a ďalšie objekty v okolí. A potom je tu množstvo senzorov sledujúcich blízke okolie.
To by však stále nestačilo. Systém InnoDrive potrebuje totiž špeciálnu 3D navigáciu, ktorá okrem základných údajov poskytuje riadiacej jednotke aj informácie o sklone vozovky či polomere zákrut. Až na základe týchto dát dokáže inteligentný tempomat určiť, aká je správna rýchlosť a kedy brzdiť. Zároveň sa tým zvyšuje plynulosť jazdy, keďže tempomat používa pred spomalením voľnobežku prevodovky, nebrzdí zbytočne a po spomalení, napríklad pred zákrutou, zvyšuje rýchlosť s jemnosťou, ktorú s nohou na plyne nedokážete dávkovať.
Porsche tvrdí, že takýto tempomat vie na tom istom úseku ušetriť až 10 % paliva, ak porovnáte jazdu s aktivovaným a deaktivovaným zariadením. Pochopiteľne, Porsche s imidžom výrobcu najlepších športových vozidiel sveta si dobre uvedomuje aj riziká. Jeho zákazníci nemajú totiž radi, ak im niekto siaha do riadenia. Na to im však z Zuffenhausenu odkazujú, že s tempomatom InnoDrive budú dokonca rýchlejší. Nastaviť sa dá totiž do troch režimov – Comfort, Eco a Dynamic.
V športovom móde tak budete môcť prechádzať zákrutami s bočným preťažením až 0,7 G a pritom si byť istí, že vás tempomat pustil do zákruty rýchlosťou, ktorá je stále bezpečná. Elektronika vie totiž lepšie odhadnúť hranicu medzi možným a nemožným. Pochopiteľne, v tomto režime majú ostrejší nástup brzdy aj plyn. Jazda by teda mala byť napriek vyššej priemernej rýchlosti bezpečnejšia. Ako každý tempomat bude možné InnoDrive úplne vypnúť alebo deaktivovať dotykom na brzdový pedál.
Porsche zatiaľ testuje technologickú novinku na niekoľkých modeloch vrátane veľkej Panamery, kde by mohol mať systém svetovú premiéru. Skúšky prebiehajú na úseku dlhom 23 kilometrov, ktorý má Porsche pokrytý dostatočným množstvom navigačných dát. Práve navigácia bude teda s najväčšou pravdepodobnosťou limitom zavádzania inteligentných tempomatov do praxe. No Porsche sa neponáhľa. InnoDrive vyvíja od roku 2007 a predpokladá, že systém má pred sebou ešte tri roky vývoja.
Dovtedy by sa mohli objaviť na trhu aj navigácie s potrebnými údajmi, ktoré budú vyžadovať modely osadené prvými sériovými autopilotmi.