Podľa Opela, je nová generácia Astry skonštruovaná na čistom hárku papiera. Jej základom bude nová modulárna platforma D2XX. Cieľom bolo najmä zníženie hmotnosti, ktorou patrila k tým horším v triede, a tak neprekvapí, že v porovnaní so štvrtou generáciou bude aj o čosi kompaktnejšia. Na celkovej dĺžke ubudne z hatchbacku 49 a na výške 23 mm. O 23 mm sa scvrkne aj rázvor náprav. Spolu s rozsiahlym nasadením vysokopevnostnej ocele a využitím ľahkých materiálov v konštrukcii sa tak Opelu podarilo znížiť hmotnosť karosérie o 21 %.
Ďalšie kilá pôjdu dole vďaka novým nápravám a ľahším kolesám. Celková úspora Astry po diéte predstavuje slušných 120 kg. V prípade dieselových verzií, kde nahradí ťažký dvojliter nový vznetový agregát s objemom 1,6 litra, bude medzigeneračný rozdiel dokonca až radikálnych 200 kg. Napriek redukcii rozmerov však Opel sľubuje väčší vnútorný priestor. Na kolená posádky pribudne dôležitých 34 milimetrov. Veľkosť kufra má korešpondovať s 370 litrami súčasnej generácie. Ľahšie nastupovanie zabezpečí väčší uhol otvárania dverí.
Podvozok počíta s klasickým predným zavesením McPherson a zadnou nápravou s torznou priečkou a Wattovým priamovodom, ktorá je ľahšia ako plne nezávislé zavesenie. Dokonalejšie predné závesy HiPer Strut sa v Astre už možno neobjavia, ak áno, tak len vo verzii OPC. Počítať vraj nemáme ani s adaptívnymi tlmičmi, ktoré boli pre Astru typické. Jej jazdné vlastnosti a komfort však majú ťažiť práve z nižšej hmotnosti a lepšej filtrácie nerovností.
Radikálne zmeny prebehnú aj pod kapotou. Zatiaľ neoficiálne by mala Astra dostať preplňované priamovstrekové benzínové motory s objemom 1,0 (77 kW), 1,4 ( 106) a 1,6 (147 kW) litra, ku ktorým sa pridá spomínaný diesel 1,6 DCTi naladený na 69, 102 alebo 125 kW. V najsilnejšej modifikácii tak môžeme počítať s dvojicou turbodúchadiel. Motory budú spojené so 6-stupňovými manuálnymi alebo automatickými prevodovkami. Tie budú prenášať výkon výlučne na predné kolesá. To všetko má Astre priniesť nízku spotrebu.
Po hatchbacku, ktorý sa dostane do predaja ešte tento rok, presnejšie v novembri, budú nasledovať nielen ďalšie karosárske verzie ako kombi Sport Tourer a sedan, ale aj plánované ostré verzie GSI a OPC, ktorých výkony by sa mali pohybovať na úrovni 185, respektíve 220 kW. Ceny sa zásadne meniť nemajú. Výrobu novej Astry zabezpečia montážne kapacity Opelu v Poľsku a vo Veľkej Británii.