Žiadna iná automobilka nedokáže udržiavať „auru novinky“ tak dlho ako práve Ford. Nové Mondeo ukázal už v roku 2011, no do predaja ho v Európe uviedol až koncom toho minulého. A podobne je to s Mustangom. Predstavil sa koncom roka 2013, no na jeho európsku špecifikáciu sme museli čakať až doteraz. V súvislosti s európskym spustením predaja, čo je prvýkrát v jeho 50-ročnej histórii, prezradil Ford konečne aj definitívne technické údaje.
Pripomeňme si ale najprv, čo o ňom už vieme. Šiesta generácia kultového amerického športiaka prichádza s revolučnými zmenami. Dizajn však vyznáva tradíciu. Mustangu ostala mu dlhá predná a krátka zadná kapota, ako aj žraločí sklon prednej masky či typické trojdielne zadné svetlá. Jeho tvary sú však oblejšie. To platí pre uzavretú verziu Fastback aj kabriolet s viacvrstvovou plátennou strechou. Mimochodom, tá ponúka podstatne vyšší akustický komfort a jej zatváranie a otváranie je v porovnaní s minulosťou rýchlejšie.
Rozmery sa menili len nepatrne. Rázvor náprav s hodnotou 2 720 mm aj dĺžka 4 784 mm ostali zachované. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je však nový Mustang o 36 mm nižší (1 381 mm) a 38 mm širší (1 916 mm). Bude mať tiež širší postoj, keďže rozchod zadných kolies vzrástol z 1 577 na 1 649 mm. To aj preto, že po päťdesiatich rokoch opúšťa tuhú zadnú nápravu, ktorú nahrádza nezávislým zavesením kolies. Vpredu zostali tlmiče McPhersons. Na podvozku sa však uplatnilo množstvo ľahkého hliníka.
Interiér presedlal na kvalitnejšie materiály. Najmä mäkšie plasty, ktoré mu boli ešte donedávna cudzie. O reprodukciu sa postará aparatúra Shaker Pro Audio s dvanástimi reproduktormi. Objavujú sa tu tiež nové prvky výbavy ako bezkľúčový prístup a štartovanie, rozhranie Ford Sync II s hlasovým ovládaním a 8-palcovým dotykovým monitorom. Pribudli bezpečnostné asistenty v podobe autonómnych bŕzd, kontroly slepého uhla, adaptívneho tempomatu, či hill-holderu. Zaujímavosťou je kolenný airbag spolujazdca, ktorý dopĺňa celkových osem.
Do Európy sa z ponuky motorov dostali iba dva. Zato mimoriadne zaujímavé. Základom je 4-valec 2,3 EcoBoost. O výkon sa ale neobávajte. V porovnaní s druhou a treťou generáciu priškrtených 4– valcových Mustnagov, ktoré nemali ani 100 koní, je ich tentoraz 317, teda rovných 231 kW. Takže už v základe bude Mustang poriadne žihadlo. Veď na stovku šprintuje za 5,8 sekundy. Komu to nestačí, môže voliť pravú americkú klasiku – veľkoobjemový 8-valec 5,0 Ti-VCT Coyote, ktorý posiela k zadným kolesám až 307 kW a k šprintu na stovku potrebuje o sekundu menej.
Za svoje služby si ale pýta podstatne viac paliva. Kým štvorvalec spotrebuje priemerne osem litrov benzínu, smädná americká klasika ich zhltne každých 100 km až 13,5 l. Oba motory môžu byť kombinované so 6-stupňovým manuálom. S veľkou nádielkou výkonu osemvalca a jeho prenosom na asfalt bojuje Mustangu trakčnou elektronikou Launch Control. Okrem toho bude k dispozícii príplatkový systém Selectable Drive Mode, ktorý umožní nastavenie jazdných režimov Normal, Sport+, Track a režim pre klzké povrchy Snow/Wet.
Spolu s nimi sa mení nielen účinok adaptívnych tlmičov, ale aj reakcie prevodovky, odozva plynu a účinok posilňovača riadenia. Nový Mustang zamieril po slovenskej premiére v bratislavskej Inchebe do showroomov. Poznáme aj slovenské ceny. Základná 4-valcová verzia Fastbacku stojí od 35 990 eur. Za výkonnejší, ale aj podstatne smädnejší 8-valec si priplatíte 6 000 eur. I tak ide o najlacnejší 8-valec na trhu. Za automatickú prevodovku si Ford pýta ďalších 3 500 eur. Kabriolet je v porovnaní s Fastbackom drahší o 5 000 eur.
Rozmery
Dĺžka (mm) | 4 781 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 919 |
Výška (mm) | 1 381 |
Rázvor (mm) | 2 700 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Technické údaje
Motor | 2,3 EcoBoost | 5,0 V8 Ti-VCT |
---|---|---|
Zdvihový objem (cm) | 2 300 | 4 951 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 8/32 |
Max. výkon (kW/ot.) | 232/5 500 | 307/6 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 434/3 000 | 524/4 250 |
Prevodovka | 6M/6A | 6M/6A |
0 – 100 km/h (s) | 5,8/- | 4,8/- |
Max. rýchlosť (km/h) | 233 | 253 |
Spotreba na 100 km (l) | 8,9/8,8 | 13,5/12,0 |