Veľkým objemom a veľkým počtom valcov dnes ruže nekvitnú. Neúprosné emisné normy donútili výrobcov k downsizingu. Tam, kde kedysi pracovali 8-valce, nájdeme motory so šiestimi valcami, šesťvalce zas vystriedali 4-valce a tie zas motory, ktoré si musia vystačiť s 3-valcovou konštrukciou. A 12-valce? Tak tých je naozaj už len pár. Ich imidž je však nenahraditeľný a tak s nimi značky ako BMW, Mercedes-Benz či Rolls-Royce rátajú aj do budúcna. A dobrou správou je, že na ne nezanevrie ani koncern Volkswagen.
Na konferencii International Motor Symposium vo Viedni predstavil úplne novú generáciu 12-valca 6,0 W12 TSI a tvrdí o ňom, že bude najúspornejšou pohonnou jednotkou vo svojej triede. Pravdepodobne má pravdu, pretože najúspornejší model, v ktorom ho nasadí, bude mať priemernú spotrebu len 10,8 litra paliva. V prepočte na emisie to znamená 250 g CO2 na kilometer, čo je rozhodne menej ako 299 g v prípade BMW 760i a 269 g v prípade Mercedesu-Benz S 600. To neznie zle, ak uvážime, že zo šiestich litrov objemu vyžmýkali motorári 446 kW pri 6 000 otáčkach a krútiaci moment 900 Nm už od 1 500 otáčok za minútu.

S takouto nádielkou výkonu má nový nemenovaný model dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod štyri sekundy. Novinka zostane opäť verná koncepcii 2×VR6, teda dvom 6-valcovým blokom s uhlom rozovretia valcov len 15 stupňov, spojeným na spoločnej kľukovej skrini. Napokon, aj preto označenie W v názve. Klasické turbodúchadlá však zamení za dve elektrické a obyčajné priame vstrekovanie paliva TFSI za kombináciu priameho aj nepriameho, ktorú používa napríklad Bentley pod názvom TMPI. Minimálne vibrácie majú zabezpečiť adaptívne zavesenie motora s elektromagnetickými aktuátormi.
O nízku spotrebu sa postará aj štart-stop systém, vypínanie polovice valcov ACT a nízke vnútorné trenie vďaka laserovému opracovaniu stien valcov metódou APS. Viac informácií zatiaľ Volkswagen neprezradil. Teda okrem jedného detailu, že motor bude vhodný aj pre off-roadové využitie. Práve z tejto poznámky možno dedukovať, že premiéru s najväčšou pravdepodobnosťou absolvuje v službách pripravovaného ultraluxusného SUV Bentley Bentayga, ktorý by s ním mal dosiahnuť maximálnu rýchlosť 300 km/h. Jeho premiéra je plánovaná na rok 2016. Po ňom nepochybne zamieri aj pod kapotu nového Phaetonu a Audi A8.