Nová Astra dostane matricové LED svetlá. Prvá v triede

Opel si dáva na novej Astre záležať. Upútať pozornosť chce aj svetovou technickou premiérou. Astra má totiž dostať ako prvá v nižšej strednej triede matricové LED reflektory. Teda podobné tým, ktoré poznáme napríklad z Audi A8 či Mercedesu-Benz triedy S.

18.05.2015 12:00
debata
Každý reflektor IntelliLux bude obsahovať osem... Foto: Opel
Opel Astra - svetlá IntelliLux Každý reflektor IntelliLux bude obsahovať osem individuálne riadených LED diód. Tie môžu zvýrazňovať objekty na ceste alebo čiastočným vypínaním zabrániť oslepovaniu protiidúcich vodičov.

O novej Astre, ktorá príde na trh ešte tento rok, sme vás informovali len pred pár dňami v súvislosti s uvoľňovaním informačného embarga. Vieme preto, že bude o čosi menšia, minimálne o 120 kg ľahšia, a pritom ponúkne väčší interiér a nižšiu spotrebu paliva. Teraz však Opel vytiahol ďalší tromf z rukáva. Astra má zažiariť aj svetelnou technikou. Ako prvá prinesie vo svojej triede inteligentné matricové LED reflektory. Nazvala ich IntelliLux.

LED svetlá sme tu už síce mali, veď prvými modelmi nižšej strednej triedy s touto technológiou boli Peugeot 308 a Seat Leon, a to už v roku 2013, no Astra ide ešte ďalej. Matricové reflektory, podobné tým, ktoré používajú zatiaľ výhradne prémiové vozidlá, ako Audi A8 či Mercedes-Benz triedy S, obsahujú osem individuálne riadených diód pre každý z reflektorov. Pracovať budú na základe informácií z kamery OpelEye na čelnom skle, ktorá sledujúcej objekty na ceste.

V porovnaní s klasickými bi-xenónovými svetlami... Foto: Opel
Opel Astra - svetlá IntelliLux V porovnaní s klasickými bi-xenónovými svetlami budú nové reflektory IntelliLux menej oslepovať protiidúcich vodičov.

Podľa toho môže riadiaca jednotka upraviť svietivosť jednotlivých diód, vytvárať tmavý tunel v kuželi proti oslepovaniu protiidúcich vodičov či zvýrazňovať jednotlivé objekty alebo krajnice. Samozrejmosťou je automatická regulácia diaľkového a stretávacieho režimu. Podľa Opela zaregistruje vodič objekty na vozovke pri rýchlosti 80 km/h o 30 až 40 metrov skôr než s konvenčnými alebo xenónovými svetlami, čo mu dáva výhodu 1,5 sekundy. Má tak viac času na rozhodovanie a rekaciu.

Ďalším prínosom je špeciálny diaľničný režim, ktorý nasmeruje svetelný tok do väčšej vzdialenosti než na bežných cestách. Aby boli však svetlá IntelliLux aj cenovo dostupné, nebude ich činnosť zviazaná s navigačným systémom. O cene zatiaľ Opel mlčí. S najväčšou pravdepodobnosťou ale pôjde výhradne o prvok príplatkového príslušenstva. V najlepšom prípade ich nájdeme v sérii najvyššej úrovne vybavenia, tak ako to urobil Peugeot s full-LED svetlami v tristoosmičke.

Opel Astra - svetlá IntelliLux
Opel Astra - svetlá IntelliLux
Opel Astra - svetlá IntelliLux

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #Opel Astra #LED svetlá #IntelliLux
Články podľa značiek