
Odpoveď na Ford Mustang nedala na seba dlho čakať. Chevrolet postavil do ringu jeho odvekého rivala – nové Camaro. A tentoraz naozaj nové od podlahy. Šiesta generácie nemá s tou predošlou, vyrábanou od roku 2009, naozaj nič spoločné. Teda až na jednu výnimku – zadné logo a emblém SS najvýkonnejšej 8-valcovej verzie. Tam sa však akákoľvek podobnosť končí. Základom Camara je odľahčená platforma Alpha. Jej rázvor síce Chevrolet neprezradil, no zato vieme, že Camaro je kompaktnejšie ako jeho predchodca. A to po všetkých stránkach.
Na dĺžku má 4 784, na šírku 1 897 a na výšku 1 348 mm. To znamená, že je o 46 mm kratšie, o 23 užšie a o 27 nižšie. Ruka v ruke so zmenšením formátu išla redukcia hmotnosti. Camaro schudlo o 90 kg. Na tom sa však podieľajú aj predné hliníkové závesy McPherson, zadná viacprvková náprava s odľahčovacím otvormi (- 12 kg) alebo hliníkový nosník palubnej dosky (-4,5 kg). Pritom tuhosť karosérie vzrástla o 28 %. Napríklad aj vďaka laserovým strešným zvarom. Ďalšie zlepšenie agility pôjde na vrub lepšej aerodynamiky. Vo veternom tuneli strávil totiž lacnejší brat Corvette celkovo 350 hodín.

Dizajn rešpektuje tradíciu. Je to jasné Camaro, no pôsobí atletickejším dojmom. Má typickú úzku horizontálnu masku a po stranách nové reflektory s výrazným podpisom denných LED diód. Ostané funkcie zabezpečujú xenóny. Ledky sa dostali aj do zadných svetiel. Topverziu SS spoznáte vďaka prídavným sacím otvorom na prednej kapote, zadnému spojleru a špeciálnym 20-palcovým diskom kolies obutými run-flat pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. V štandarde verzie LT sú osemnástky.
K dispozícii bude desať odtieňov laku a päť farebných alternatív v interiéri. K tomu pridá Chverolet bohaté príslušenstvo vrátane grafických polepov a diskov kolies. Interiér Camara vznikal podľa Chevroletu v súčinnosti s majiteľmi predchádzajúcej generácie. „Gen Six“ by tak malo byť najlepšie Camaro všetkých čias. Prináša napríklad 8-palcový voľne konfigurovateľný displej prístrojového panelu. Ďalšiu 8-palcovú obrazovku nájdete na prístrojovej doske vo funkcii multimediálneho rozhrania MyLink.

Menej tlačidiel majú na svedomí aj otočné lemy prieduchov ventilácie s funkciami ovládania klimatizácie či elektrická parkovacia brzda. V tomto prípade však môžeme povedať, bohužiaľ. Na druhej strane sa tým uvoľnil priestor pre chladiace držiaky nápojov. Športovú atmosféru má podporiť pri Camare prvýkrát použité ambientné osvetlenie interiéru s možnosťou voľby až 24 farieb. To zároveň zabezpečuje prechodové svetelné efekty v kabíne. K dispozícii je dokonca aj „divadelný režim“, keď pri stojacom vozidle predvádza osvetlenie maximum svojich možností.
Camaro prichádza s troma pohonnými jednotkami. Z toho dvoma úplne novými. Pod jeho kapotou sa po dlhých rokoch opäť usadil 4-valec, tentoraz, samozrejme, preplňovaný. Z dvoch litrov objemu dáva decentných 205 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. No aj s ním Camaro prekvapuje agilitou. Na stovku (presnejšie z 0 na 96 km/h) totiž šprintuje pod šesť sekúnd, pričom spotrebuje priemerne len 7,8 litra benzínu. Napokon, to bol aj dôvod, prečo sa Chevrolet vrátil k štvorvalcovej koncepcii, ktorá sa s Camarom spájala len v časoch ropnej krízy.

Stred tvorí úplne nový atmosférický 6-valec 3,6 V6 (250 kW, 385 Nm) doplnený po prvýkrát úspornou technológiou vypínania dvoch valcov Active Fule Managment, variabilným časovaním ventilov a priamym vstrekovaním paliva. Jeho spotrebu ani dynamiku Chevrolet zatiaľ neprezradil. Najväčšou raketou bude však nepochybne topverzia SS, ktorá si požičala motor LT1 small-block priamo z ikonickej Corvetty. Z objemu 6,2 litra dáva 339 kW a 617 Nm krútiaceho momentu. Palivo šetrí vypínaním valcov AFM aj priamym vstrekom.
O akustickú kulisu sa starajú aktívne výfukové klapky, a, naopak, o ticho aktívne rušenie pomocou audiosústavy. Chevrolet tvrdí, že ide o najvýkonnejšie Camaro všetkých čias. Táto verzia je dokonca rýchlejšia než Camaro SS piatej generácie s balíkom 1LE. Bohužiaľ, presné zrýchlenie zase nemáme, ale bude to určite pod štyri sekundy jeho predchodcu. Všetky motory je možné kombinovať s manuálnymi 6-stupňovými prevodovkami alebo 8-stupňovým automatom Hydra-Matic s radiacimi páčkami pod volantom. To je oproti Mustangu nepochybne výhoda.

Energia smeruje výlučne k zadným kolesám. Podvozok používa predné tlmičové vzpery McPhersona a zadné päťprvkové zavesenie. Základné Camaro LT disponuje brzdovými kotúčmi s priemerom 320, respektíve 315 mm. Camaro SS s brzdami Brembo má priemer zväčšený na 345 a 315 mm. V štandarde pridáva aj magnetoreologické tlmiče MRC, schopné meniť charakteristiku pruženia v zlomkoch sekundy. Úplnou novinkou Camara je Drive Mode Selector, teda nastavenie jazdných režimov v módoch Snow/Ice, Tour a Sport. Camaro SS pridáva aj ostrý mód Track. Tie upravujú činnosť motora, prevodovky aj trakčných systémov.
Nové Camaro zamieri na trh ešte tento rok. Produkciu zabezpečí závod Lansing Grand River v Michigane. Jeho účinkovanie v Európe je však na rozdiel od Mustangu neisté. Chevrolet sa zo starého kontinentu totiž stiahol a jeho farby tu bude zatiaľ hájiť jedine kupé Corvette, aj to už pod samostatnou značkou.