Chevrolet Camaro 2016: Kladivo na Mustang je tu!

Najväčší konkurent Fordu Mustang, Chevrolet Camaro, prichádza v šiestom vydaní, a to len rok od spustenia predaja tejto vynovenej americkej legendy. Používa podobné zbrane - nižšiu hmotnosť a downsizing. Ale nebojte sa, srdcom Camara SS bude naďalej aj megalomanský 8-valec s objemom 6,2 litra.

20.05.2015 06:00
debata
Dizajn Camara rešpektuje tradíciu, no pôsobí... Foto: Chevrolet
Chevrolet Camaro - 2016 Dizajn Camara rešpektuje tradíciu, no pôsobí atletickejším dojmom. Úzku masku lemujú reflektory s výrazným svetelným podpisom.

Odpoveď na Ford Mustang nedala na seba dlho čakať. Chevrolet postavil do ringu jeho odvekého rivala – nové Camaro. A tentoraz naozaj nové od podlahy. Šiesta generácie nemá s tou predošlou, vyrábanou od roku 2009, naozaj nič spoločné. Teda až na jednu výnimku – zadné logo a emblém SS najvýkonnejšej 8-valcovej verzie. Tam sa však akákoľvek podobnosť končí. Základom Camara je odľahčená platforma Alpha. Jej rázvor síce Chevrolet neprezradil, no zato vieme, že Camaro je kompaktnejšie ako jeho predchodca. A to po všetkých stránkach.

Na dĺžku má 4 784, na šírku 1 897 a na výšku 1 348 mm. To znamená, že je o 46 mm kratšie, o 23 užšie a o 27 nižšie. Ruka v ruke so zmenšením formátu išla redukcia hmotnosti. Camaro schudlo o 90 kg. Na tom sa však podieľajú aj predné hliníkové závesy McPherson, zadná viacprvková náprava s odľahčovacím otvormi (- 12 kg) alebo hliníkový nosník palubnej dosky (-4,5 kg). Pritom tuhosť karosérie vzrástla o 28 %. Napríklad aj vďaka laserovým strešným zvarom. Ďalšie zlepšenie agility pôjde na vrub lepšej aerodynamiky. Vo veternom tuneli strávil totiž lacnejší brat Corvette celkovo 350 hodín.

Nové Camaro je o čosi menšie ako... Foto: Chevrolet
Chevrolet Camaro - 2016 Nové Camaro je o čosi menšie ako predchádzajúca, piata generácia. Je o 46 mm kratšie a o 27 nižšie. Aj to mu prinieslo úsporu približne 60 kg.

Dizajn rešpektuje tradíciu. Je to jasné Camaro, no pôsobí atletickejším dojmom. Má typickú úzku horizontálnu masku a po stranách nové reflektory s výrazným podpisom denných LED diód. Ostané funkcie zabezpečujú xenóny. Ledky sa dostali aj do zadných svetiel. Topverziu SS spoznáte vďaka prídavným sacím otvorom na prednej kapote, zadnému spojleru a špeciálnym 20-palcovým diskom kolies obutými run-flat pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. V štandarde verzie LT sú osemnástky.

K dispozícii bude desať odtieňov laku a päť farebných alternatív v interiéri. K tomu pridá Chverolet bohaté príslušenstvo vrátane grafických polepov a diskov kolies. Interiér Camara vznikal podľa Chevroletu v súčinnosti s majiteľmi predchádzajúcej generácie. „Gen Six“ by tak malo byť najlepšie Camaro všetkých čias. Prináša napríklad 8-palcový voľne konfigurovateľný displej prístrojového panelu. Ďalšiu 8-palcovú obrazovku nájdete na prístrojovej doske vo funkcii multimediálneho rozhrania MyLink.

Camaro SS so 6,2 litrovým 8-valcom  má na... Foto: Chevrolet
Chevrolet Camaro - 2016 Camaro SS so 6,2 litrovým 8-valcom má na rozdiel od verzií LT a RS 20-palcové disky kolies či decentný zadný spojler. Akustickú kulisu regulujú aktívne výfukové klapky.

Menej tlačidiel majú na svedomí aj otočné lemy prieduchov ventilácie s funkciami ovládania klimatizácie či elektrická parkovacia brzda. V tomto prípade však môžeme povedať, bohužiaľ. Na druhej strane sa tým uvoľnil priestor pre chladiace držiaky nápojov. Športovú atmosféru má podporiť pri Camare prvýkrát použité ambientné osvetlenie interiéru s možnosťou voľby až 24 farieb. To zároveň zabezpečuje prechodové svetelné efekty v kabíne. K dispozícii je dokonca aj „divadelný režim“, keď pri stojacom vozidle predvádza osvetlenie maximum svojich možností.

Camaro prichádza s troma pohonnými jednotkami. Z toho dvoma úplne novými. Pod jeho kapotou sa po dlhých rokoch opäť usadil 4-valec, tentoraz, samozrejme, preplňovaný. Z dvoch litrov objemu dáva decentných 205 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. No aj s ním Camaro prekvapuje agilitou. Na stovku (presnejšie z 0 na 96 km/h) totiž šprintuje pod šesť sekúnd, pričom spotrebuje priemerne len 7,8 litra benzínu. Napokon, to bol aj dôvod, prečo sa Chevrolet vrátil k štvorvalcovej koncepcii, ktorá sa s Camarom spájala len v časoch ropnej krízy.

Interiér dostal nielen 8-palcové rozhranie s... Foto: Chevrolet
Chevrolet Camaro - 2016 Interiér dostal nielen 8-palcové rozhranie s audioaparatúrou Bose, ale za príplatok aj 8-palcový digitálny displej prístrojového panelu. Zaujímavé je aj ambientné osvetlenie s prechodovými efektmi.

Stred tvorí úplne nový atmosférický 6-valec 3,6 V6 (250 kW, 385 Nm) doplnený po prvýkrát úspornou technológiou vypínania dvoch valcov Active Fule Managment, variabilným časovaním ventilov a priamym vstrekovaním paliva. Jeho spotrebu ani dynamiku Chevrolet zatiaľ neprezradil. Najväčšou raketou bude však nepochybne topverzia SS, ktorá si požičala motor LT1 small-block priamo z ikonickej Corvetty. Z objemu 6,2 litra dáva 339 kW a 617 Nm krútiaceho momentu. Palivo šetrí vypínaním valcov AFM aj priamym vstrekom.

O akustickú kulisu sa starajú aktívne výfukové klapky, a, naopak, o ticho aktívne rušenie pomocou audiosústavy. Chevrolet tvrdí, že ide o najvýkonnejšie Camaro všetkých čias. Táto verzia je dokonca rýchlejšia než Camaro SS piatej generácie s balíkom 1LE. Bohužiaľ, presné zrýchlenie zase nemáme, ale bude to určite pod štyri sekundy jeho predchodcu. Všetky motory je možné kombinovať s manuálnymi 6-stupňovými prevodovkami alebo 8-stupňovým automatom Hydra-Matic s radiacimi páčkami pod volantom. To je oproti Mustangu nepochybne výhoda.

Novinkou pod kapotou je 4-valec 2,0 Turbon s... Foto: Chevrolet
Chevrolet Camaro - 2016 Novinkou pod kapotou je 4-valec 2,0 Turbon s výkonom 250 kW (vpravo). Do Camara sa vracia po niekoľkých desaťročiach.

Energia smeruje výlučne k zadným kolesám. Podvozok používa predné tlmičové vzpery McPhersona a zadné päťprvkové zavesenie. Základné Camaro LT disponuje brzdovými kotúčmi s priemerom 320, respektíve 315 mm. Camaro SS s brzdami Brembo má priemer zväčšený na 345 a 315 mm. V štandarde pridáva aj magnetoreologické tlmiče MRC, schopné meniť charakteristiku pruženia v zlomkoch sekundy. Úplnou novinkou Camara je Drive Mode Selector, teda nastavenie jazdných režimov v módoch Snow/Ice, Tour a Sport. Camaro SS pridáva aj ostrý mód Track. Tie upravujú činnosť motora, prevodovky aj trakčných systémov.

Nové Camaro zamieri na trh ešte tento rok. Produkciu zabezpečí závod Lansing Grand River v Michigane. Jeho účinkovanie v Európe je však na rozdiel od Mustangu neisté. Chevrolet sa zo starého kontinentu totiž stiahol a jeho farby tu bude zatiaľ hájiť jedine kupé Corvette, aj to už pod samostatnou značkou.

Chevrolet Camaro - 2016
Chevrolet Camaro - 2016
+18Chevrolet Camaro - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Chevrolet #Chevrolet Camaro
Články podľa značiek