Začiatkom minulého roka predstavil Renault na autosalóne v Dillí koncept ultrakompaktného crossoveru Kwid. Hravá štúdia s lietajúcim drónom ukrytým v streche naznačovala príchod nového off-roadovo ladeného modelu s dĺžkou len 3,6 metra. Čo Renault sľúbil, to do roka aj splnil. Dnes predstavuje sériovú podobu crossoveru Kwid. Tiež vieme, že je prvým zástupcom plánovanej rodiny lacných Renaultov, v ktorej má neskôr pribudnúť aj sedan, hatchback a dokonca 7-miestne MPV. Všetky modely budú stáť na novej platforme CMF-A, ktorú vyvinuli spoločnými silami Renault s Nissanom.
Drsne sa tváriaci Kwid sa však bude môcť spoliehať len na pohon predných kolies. Tie bude roztáčať 3-valec s objemom iba 0,8 litra cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku. Crossover s dĺžkou 3 680 a šírkou 1 580 mm bude stáť hlboko pod formátom súčasného Capturu. Ten je totiž až o 44 cm dlhší a o 20 širší. Kwid je teda ultrakompaktným mestským modelom so zväčšenou priechodnosťou v teréne. Jeho svetlá výška je až 180 mm. Ťažiť môže aj z minimálnych previsov. Dĺžku rázvoru zatiaľ však Renault neprezradil.
Napriek cenovej orientácii si dal Renault na dizajne Kwid-u záležať. Podobne ako Captur má bohato modelovaný nárazník či prahy a prednú masku s otvormi pripomínajúcimi Daciu Duster. Do segmentu crossoverov sa hlási aj výraznou plastovou ochranou blatníkov či celkovo robustnými proporciami, ktoré zvýrazňuje úplne nový lak Outback Bronze. Maximalizovaný rázvor náprav má podľa Renaultu priniesť Kwidu dostatočne priestranný interiér pre 5-člennú posádku. Tá sa vraj môže tešiť aj s dobrého výhľadu a relatívne bohatého vybavenia.
Na palube, ktorá je kompilátom komponentov Renaultu a Dacie, napríklad stredovej konzoly z Capturu a panelu klimatizácie z Dusteru, nájdete prekvapujúco moderné prvky, ktoré by ste v tomto segmente asi nečakali. Napríklad multimediálny systém Media-Nav s veľkým 7-palcovým dotykovým displejom a konektivitou Bluetooth, či dokonca digitálny prístrojový panel. Na vývoji Kwidu sa podieľalo indické vývojové a štylistické centrum Renaultu. Dôvod je prostý. Kwid je určený primárne pre tamojší trh. To napokon dosvedčuje aj skutočnosť, že Kwid je prvým sériovým Renaultom v histórii, ktorého svetová premiéra prebehla mimo Európy.
K prvým zákazníkom má doraziť ešte v toto leto za veľmi lukratívnu cenu 4 000 až 6 000 eur. Tá je aj výsledkom radikálneho zníženia výrobných nákladov. Až 98 % komponentov pochádza od lokálnych dodávateľov, z čoho až 60 % z regiónu Chennai, kde bude Kwid vyrábaný. A čo Európa? Tá príde na rad o čosi neskôr. Na prednej maske nebude mať však európsky Kwid logo Renaultu. Do našich končín zavíta pod značkou Dacia. Zasúťažiť by si tu mohol napríklad s pripravovaným mestským crossoverom Volkswagen Taigun. Teda ak sa dostane do Európy, pretože Volkswagen budúcnosť tohto mini SUV z Brazílie stále zahmlieva.