Audi by chcelo byť prvou automobilkou, ktorá ponúkne v sériovej produkcii systém autonómneho riadenia, teda autopilota. Dostať ho má práve nová vlajková loď Audi A8. Nie je síce známe, akú časť riadenia prevezme elektronika, v každom prípade by však mala zvládnuť viac než len asistenciu pri jazde v kolónach či jazdu na diaľnici. Napokon, vysoké nasadenie Audi v technológii autonómneho riadenia je zrejmé z jeho nedávnej série štúdií Prologue či z demonštratívnej jazdy autonómneho Audi A7 Sportback na okruhu Hockenhaimring.
Lenže práve autopilot, ktorý má byť hlavným tromfom Audi A8 v konkurenčnom boji, stojí za omeškaním celého projektu. Novinka sa totiž mala ukázať už na začiatku budúceho roka, ale Audi ju nechcelo vypustiť do sveta bez tejto technologickej vychytávky. No a práce na vývoji autonómneho riadenia ešte potrebujú istý čas, takže vlajková loď z Ingolstadtu dorazí najskôr začiatkom roka 2017. Jej autopilot by mal byť schopný prevziať riadenie do rýchlosti 65 km/h, čo naznačuje, že nás odbremení od stresov v mestskej premávke.
Autopilot bude využívať radarové senzory pre veľké vzdialenosti, dvanásť ultrazvukových senzorov, laserový skener a kamiery s vysokým rozlíšením. Potrebná bude tiež podpora navigácie GPS s presnosťou na niekoľko centimetrov a špeciálne navigačné dáta. Mozgom systému sa stane nová centrálna riadiaca jednotka zFAS, schopná spracovávať vďaka výkonným procesorom Mobileye EyeQ3 a nVidia Tegra K1 veľké množstvo rozličných údajov, ktoré následne poskytne asistenčným systémom.
Aj pod kapotou môžeme očakávať revolúciu. Audi A8 totiž využije elektrické turbodúchadlo, napokon to bude mať premiéru ešte tento rok v novom Audi A4. To by malo vyžmýkať z menších objemov viac výkonu. Očakáva sa tiež príchod ďalšej generácie agregátov TFSI s Mullerovým cyklom a veľký 12-valec predstavený nedávno na sympóziu motorov vo Viedni. Chýbať nebude ani hybrid a plug in hybrid. Špekuluje sa tiež o čisto elektrickej verzii e-tron. Tá však vraj ešte definitívne potvrdená nebola. Najvýkonnejšia verzia S8 by mala ponúknuť až 580 koní.
K ďalším vychytávkam by mali patriť matricové laserové svetlá iLaS, interiérové displeje na báze OLED, teda organických diód, a ovládanie gestami. Dizajn, za ktorým stojí nový šéfdizajnér Audi, March Lichte, bude inšpirovaný štúdiami Prologue, čo znamená agresívnejší vzhľad najmä prednej masky. Či sa však podarí Audi A8 zapísať do histórie ako prvý model s autopilotom, je neisté. Čoskoro bude mať totiž premiéru konkurenčné BMW radu 7, pričom Mníchov tiež sľubuje prelomové technológie.