
Vynovený Auris spoznáte podľa prepracovanej prednej časti. Šípovitá maska je teraz užšia a plynule nadväzuje na nové reflektory, ktoré môžu byť vybavené dennými a stretávacími LED diódami. Úplne nový je nárazník so športovejším charakterom a väčším sacím otvorom. Vzadu je dominantou prepracovaná grafika zadných svetiel DLR. Facelift uzatvára ponuka nových 16– a 17-palcových diskov kolies a rozšírená paleta farieb o modrú Drak Blue Mica a metalickú Blue Metalic.

Toyota popracovala aj na interiéri, ktorý bol často kritizovaný za príliš strohý dizajn a kvalitu použitých plastov. Tie majú teraz novú povrchovú štruktúru. Stredová konzola pôsobí hladšie a využíva lesklý čierny obklad. Nový je aj prístrojový panel s dvojicou tubusov a 4,2-palcovým TFT displejom. Zmenili sa prieduchy ventilácie a panel klimatizácie. Rozhranie Toyota Touch 2 prináša nové funkcie. Za príplatok dostane Auris avizovaný balík Toyota Safety Sense s autonómnymi brzdami PCS, monitorovaním jazdných pruhov LDA, automatickým prepínaním diaľkových svetiel AHB a čítačku značiek.

No najviac zmien prebehlo pod kapotou. Spôsobil ju prechod na emisnú normu Euro 6. Z ponuky preto definitívne vypadol veľký diesel 2,0 D-4D. Nahradil ho menší agregát 1,6 D-4D (82 kW) od BMW. Auris s ním spotrebuje v kombinácii so 6-stupňovým manuálom len 4,1 litra nafty. Zásadne inovovaný bol aj menší diesel 1,4 D-4D (66 kW). Dostal piesty s nižším trením, vstrekovanie so zvýšeným tlakom, optimalizované turbodúchadlo a štart-stop systém. Základné parametre zostali nezmenené, ale „papierová“ spotreba klesla zo 4,2 na 3,4 litra nafty.

Najväčšou hviezdou je ale nepochybne premiérový preplňovaný benzínový 4-valec 1,2 T, ktorý je odpoveďou Toyoty na trend downsizingu. Pracuje v Atkinsonovom cykle, má priame vstrekovanie paliva a integrované výfukové potrubie. Jeho zvláštnosťou je elektrické časovanie sacích ventilov VVT-iW. Z objemu 1,2 litra dáva výkon 85 kW a krútiaci moment 185 Nm. Auris s ním akceleruje na stovku za 10,1 sekundy a dosiahne maximálnu 200 km/h. Pritom si na 100 km vypýta len 4,7 litra benzínu.
Zatiaľ dopĺňa pôvodné atmosférické jednotky 1,33 Dual VVT-i (73 kW) a 1,6 Valvematic (97 kW), no časom ich pravdepodobne celkom nahradí. Kým dieselové motory môžu spoliehať len na 6-stupňové manuálne prevodovky, pre benzínové agregáty 1,2 T a 1,6 Valvematic je pripravená kontinuálna automatická prevodovka CVT Multidrive S. V ponuke zostáva aj hybridná verzia, veď jej predaje predstavujú v Európe viac ako 50 % z celkového odbytu tohto modelového radu a je vôbec najpredávanejším hybridom.Zmenám neunikol ani podvozok. Ako jeden z posledných výrobcov ponúka Toyota v tejto triede pre výkonnejšie verzie 1,2 T, 1,6 Valvematic a 1,6 D-4D nezávislé zavesenie zadných kolies. Slabšie modifikácie majú jednoduchšiu nápravu s torznou priečkou. Aj tá však prešla úpravami. Toyota preto sľubuje vyšší komfort a nižšie náklony v zákrutách. Elektrický posilňovač so zmeneným softvérom ponúka odteraz lepšiu spätnú väzbu . Viac izolačných materiálov v oblasti kapoty, palubnej dosky, blatníkov a dverí zas znamená menej hluku a vibrácií.
Modernizovaný Auris bude aj naďalej schádzať z výrobných liniek závodu vo Veľkej Británii spolu s väčším Avensisom. V ponuke zostane základný hatchback aj kombi Touring Sports. Do predaja zamieri ešte tento mesiac.
Rozmery/objemy
Verzia | Auris | Auris Touring Sports |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 315 | 4 600 |
Šírka (mm) | 1 760 | 1 760 |
Výška (mm) | 1 460 | 1 475 |
Rázvor náprav (mm) | 2 600 | 2 600 |
Objem kufra (l) | 360 | 600 |
Objem nádrže (l) | 45 | 50 |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,33 Dual VVT-i | 1,2 Turbo | 1,6 Valvematic | 1,8 VVT-i Hybrid |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 329 | 1 197 | 1 598 | 1 798 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 73/6 000 | 85/5 200 | 97/6 400 | 100/5 200 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 128/6 000 | 185/1 500 | 160/4 400 | – |
Prevodovka | 6M | 6M/CVT | 6M/CVT | CVT |
0 – 100 km/h (s) | 12,6 | 10,1/10,5 | 10,0/11,1 | 10,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 175 | 200/195 | 200/190 | 180 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,4 | 4,7/4,6 | 5,9/5,6 | 3,5 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,4 D-4D | 1,6 D-4D |
---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 364 | 1 364 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/3 800 | 82/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 205/1 400 | 270/1 750 |
Prevodovka | 6M | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 12,5 | 10,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 190 |
Spotreba na 100 km (l) | 3,4 | 4,1 |