Toyota Auris 2015: Japonská novinka prezradila technické údaje

Vynovený Auris predstavila Toyota už na jarnom autosalóne v Ženeve. Do predaja však zamieri až tento mesiac. Ceny ešte známe nie sú, zato technické údaje áno. Najväčšou novinkou je preplňovaný motor 1,2 T s výkonom 85 kW a spotrebou len 4,7 litra benzínu. Atmosférické agregáty však nekončia.

01.06.2015 06:00
debata (3)
Auris má kompletne prepracovanú prednú časť... Foto: Toyota
Toyota Auris - 2016 Auris má kompletne prepracovanú prednú časť vrátane masky, nárazníka aj svetiel. Tie môžu byť vybavené dennými a stretávacími LED diódami.

Vynovený Auris spoznáte podľa prepracovanej prednej časti. Šípovitá maska je teraz užšia a plynule nadväzuje na nové reflektory, ktoré môžu byť vybavené dennými a stretávacími LED diódami. Úplne nový je nárazník so športovejším charakterom a väčším sacím otvorom. Vzadu je dominantou prepracovaná grafika zadných svetiel DLR. Facelift uzatvára ponuka nových 16– a 17-palcových diskov kolies a rozšírená paleta farieb o modrú Drak Blue Mica a metalickú Blue Metalic.

Zadné svetlá so zmenenou grafikou využívajú... Foto: Toyota
Toyota Auris - 2016 Zadné svetlá so zmenenou grafikou využívajú trubice DLR. Nový nárazník má väčšiu lakovanú plochu.

Toyota popracovala aj na interiéri, ktorý bol často kritizovaný za príliš strohý dizajn a kvalitu použitých plastov. Tie majú teraz novú povrchovú štruktúru. Stredová konzola pôsobí hladšie a využíva lesklý čierny obklad. Nový je aj prístrojový panel s dvojicou tubusov a 4,2-palcovým TFT displejom. Zmenili sa prieduchy ventilácie a panel klimatizácie. Rozhranie Toyota Touch 2 prináša nové funkcie. Za príplatok dostane Auris avizovaný balík Toyota Safety Sense s autonómnymi brzdami PCS, monitorovaním jazdných pruhov LDA, automatickým prepínaním diaľkových svetiel AHB a čítačku značiek.

Palubná doska používa kvalitnejšie materiály a... Foto: Toyota
Toyota Auris - 2016 Palubná doska používa kvalitnejšie materiály a má oblejší tvar. Nový je prístrojový panel s dvojicou tubusov, stredová konzola s rozhraním Toyota Touch 2 aj krajné prieduchy ventilácie.

No najviac zmien prebehlo pod kapotou. Spôsobil ju prechod na emisnú normu Euro 6. Z ponuky preto definitívne vypadol veľký diesel 2,0 D-4D. Nahradil ho menší agregát 1,6 D-4D (82 kW) od BMW. Auris s ním spotrebuje v kombinácii so 6-stupňovým manuálom len 4,1 litra nafty. Zásadne inovovaný bol aj menší diesel 1,4 D-4D (66 kW). Dostal piesty s nižším trením, vstrekovanie so zvýšeným tlakom, optimalizované turbodúchadlo a štart-stop systém. Základné parametre zostali nezmenené, ale „papierová“ spotreba klesla zo 4,2 na 3,4 litra nafty.

Najväčšou novinkou pod kapotou je preplňovaný... Foto: Toyota
Toyota - motor 1,2 T Najväčšou novinkou pod kapotou je preplňovaný benzínový 4-valec 1,2 Turbo s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 85 kW.

Najväčšou hviezdou je ale nepochybne premiérový preplňovaný benzínový 4-valec 1,2 T, ktorý je odpoveďou Toyoty na trend downsizingu. Pracuje v Atkinsonovom cykle, má priame vstrekovanie paliva a integrované výfukové potrubie. Jeho zvláštnosťou je elektrické časovanie sacích ventilov VVT-iW. Z objemu 1,2 litra dáva výkon 85 kW a krútiaci moment 185 Nm. Auris s ním akceleruje na stovku za 10,1 sekundy a dosiahne maximálnu 200 km/h. Pritom si na 100 km vypýta len 4,7 litra benzínu.

Zatiaľ dopĺňa pôvodné atmosférické jednotky 1,33 Dual VVT-i (73 kW) a 1,6 Valvematic (97 kW), no časom ich pravdepodobne celkom nahradí. Kým dieselové motory môžu spoliehať len na 6-stupňové manuálne prevodovky, pre benzínové agregáty 1,2 T a 1,6 Valvematic je pripravená kontinuálna automatická prevodovka CVT Multidrive S. V ponuke zostáva aj hybridná verzia, veď jej predaje predstavujú v Európe viac ako 50 % z celkového odbytu tohto modelového radu a je vôbec najpredávanejším hybridom.

Zmenám neunikol ani podvozok. Ako jeden z posledných výrobcov ponúka Toyota v tejto triede pre výkonnejšie verzie 1,2 T, 1,6 Valvematic a 1,6 D-4D nezávislé zavesenie zadných kolies. Slabšie modifikácie majú jednoduchšiu nápravu s torznou priečkou. Aj tá však prešla úpravami. Toyota preto sľubuje vyšší komfort a nižšie náklony v zákrutách. Elektrický posilňovač so zmeneným softvérom ponúka odteraz lepšiu spätnú väzbu . Viac izolačných materiálov v oblasti kapoty, palubnej dosky, blatníkov a dverí zas znamená menej hluku a vibrácií.

Modernizovaný Auris bude aj naďalej schádzať z výrobných liniek závodu vo Veľkej Británii spolu s väčším Avensisom. V ponuke zostane základný hatchback aj kombi Touring Sports. Do predaja zamieri ešte tento mesiac.

Rozmery/objemy

Verzia Auris Auris Touring Sports
Dĺžka (mm) 4 315 4 600
Šírka (mm) 1 760 1 760
Výška (mm) 1 460 1 475
Rázvor náprav (mm) 2 600 2 600
Objem kufra (l) 360 600
Objem nádrže (l) 45 50

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,33 Dual VVT-i 1,2 Turbo 1,6 Valvematic 1,8 VVT-i Hybrid
Zdvihový objem (ccm) 1 329 1 197 1 598 1 798
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 73/6 000 85/5 200 97/6 400 100/5 200
Max. krút. moment (Nm/ot.) 128/6 000 185/1 500 160/4 400
Prevodovka 6M 6M/CVT 6M/CVT CVT
0 – 100 km/h (s) 12,6 10,1/10,5 10,0/11,1 10,9
Max. rýchlosť (km/h) 175 200/195 200/190 180
Spotreba na 100 km (l) 5,4 4,7/4,6 5,9/5,6 3,5

Technické údaje (naftové motory)

Motor 1,4 D-4D 1,6 D-4D
Zdvihový objem (ccm) 1 364 1 364
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 66/3 800 82/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 205/1 400 270/1 750
Prevodovka 6M 6M
0 – 100 km/h (s) 12,5 10,9
Max. rýchlosť (km/h) 180 190
Spotreba na 100 km (l) 3,4 4,1
Toyota Auris - 2016
Toyota Auris - 2016
+21Toyota Auris - 2016

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #facelift #Toyota Auris
Články podľa značiek