Toyota Auris 2015: Japonská novinka prezradila technické údaje

01.06.2015 06:00

Vynovený Auris predstavila Toyota už na jarnom autosalóne v Ženeve. Do predaja však zamieri až tento mesiac. Ceny ešte známe nie sú, zato technické údaje áno. Najväčšou novinkou je preplňovaný motor 1,2 T s výkonom 85 kW a spotrebou len 4,7 litra benzínu. Atmosférické agregáty však nekončia.

Auris má kompletne prepracovanú prednú časť...
Auris má kompletne prepracovanú prednú časť vrátane masky, nárazníka aj svetiel. Tie môžu byť vybavené dennými a stretávacími LED diódami. Autor: Toyota

Vynovený Auris spoznáte podľa prepracovanej prednej časti. Šípovitá maska je teraz užšia a plynule nadväzuje na nové reflektory, ktoré môžu byť vybavené dennými a stretávacími LED diódami. Úplne nový je nárazník so športovejším charakterom a väčším sacím otvorom. Vzadu je dominantou prepracovaná grafika zadných svetiel DLR. Facelift uzatvára ponuka nových 16– a 17-palcových diskov kolies a rozšírená paleta farieb o modrú Drak Blue Mica a metalickú Blue Metalic.

Zadné svetlá so zmenenou grafikou využívajú...
Zadné svetlá so zmenenou grafikou využívajú trubice DLR. Nový nárazník má väčšiu lakovanú plochu. Autor: Toyota

Toyota popracovala aj na interiéri, ktorý bol často kritizovaný za príliš strohý dizajn a kvalitu použitých plastov. Tie majú teraz novú povrchovú štruktúru. Stredová konzola pôsobí hladšie a využíva lesklý čierny obklad. Nový je aj prístrojový panel s dvojicou tubusov a 4,2-palcovým TFT displejom. Zmenili sa prieduchy ventilácie a panel klimatizácie. Rozhranie Toyota Touch 2 prináša nové funkcie. Za príplatok dostane Auris avizovaný balík Toyota Safety Sense s autonómnymi brzdami PCS, monitorovaním jazdných pruhov LDA, automatickým prepínaním diaľkových svetiel AHB a čítačku značiek.

Palubná doska používa kvalitnejšie materiály a...
Palubná doska používa kvalitnejšie materiály a má oblejší tvar. Nový je prístrojový panel s dvojicou tubusov, stredová konzola s rozhraním Toyota Touch 2 aj krajné prieduchy ventilácie. Autor: Toyota

No najviac zmien prebehlo pod kapotou. Spôsobil ju prechod na emisnú normu Euro 6. Z ponuky preto definitívne vypadol veľký diesel 2,0 D-4D. Nahradil ho menší agregát 1,6 D-4D (82 kW) od BMW. Auris s ním spotrebuje v kombinácii so 6-stupňovým manuálom len 4,1 litra nafty. Zásadne inovovaný bol aj menší diesel 1,4 D-4D (66 kW). Dostal piesty s nižším trením, vstrekovanie so zvýšeným tlakom, optimalizované turbodúchadlo a štart-stop systém. Základné parametre zostali nezmenené, ale „papierová“ spotreba klesla zo 4,2 na 3,4 litra nafty.

Najväčšou novinkou pod kapotou je preplňovaný...
Najväčšou novinkou pod kapotou je preplňovaný benzínový 4-valec 1,2 Turbo s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 85 kW. Autor: Toyota

Najväčšou hviezdou je ale nepochybne premiérový preplňovaný benzínový 4-valec 1,2 T, ktorý je odpoveďou Toyoty na trend downsizingu. Pracuje v Atkinsonovom cykle, má priame vstrekovanie paliva a integrované výfukové potrubie. Jeho zvláštnosťou je elektrické časovanie sacích ventilov VVT-iW. Z objemu 1,2 litra dáva výkon 85 kW a krútiaci moment 185 Nm. Auris s ním akceleruje na stovku za 10,1 sekundy a dosiahne maximálnu 200 km/h. Pritom si na 100 km vypýta len 4,7 litra benzínu.

Zatiaľ dopĺňa pôvodné atmosférické jednotky 1,33 Dual VVT-i (73 kW) a 1,6 Valvematic (97 kW), no časom ich pravdepodobne celkom nahradí. Kým dieselové motory môžu spoliehať len na 6-stupňové manuálne prevodovky, pre benzínové agregáty 1,2 T a 1,6 Valvematic je pripravená kontinuálna automatická prevodovka CVT Multidrive S. V ponuke zostáva aj hybridná verzia, veď jej predaje predstavujú v Európe viac ako 50 % z celkového odbytu tohto modelového radu a je vôbec najpredávanejším hybridom.

Zmenám neunikol ani podvozok. Ako jeden z posledných výrobcov ponúka Toyota v tejto triede pre výkonnejšie verzie 1,2 T, 1,6 Valvematic a 1,6 D-4D nezávislé zavesenie zadných kolies. Slabšie modifikácie majú jednoduchšiu nápravu s torznou priečkou. Aj tá však prešla úpravami. Toyota preto sľubuje vyšší komfort a nižšie náklony v zákrutách. Elektrický posilňovač so zmeneným softvérom ponúka odteraz lepšiu spätnú väzbu . Viac izolačných materiálov v oblasti kapoty, palubnej dosky, blatníkov a dverí zas znamená menej hluku a vibrácií.

Modernizovaný Auris bude aj naďalej schádzať z výrobných liniek závodu vo Veľkej Británii spolu s väčším Avensisom. V ponuke zostane základný hatchback aj kombi Touring Sports. Do predaja zamieri ešte tento mesiac.

Rozmery/objemy

Verzia Auris Auris Touring Sports
Dĺžka (mm) 4 315 4 600
Šírka (mm) 1 760 1 760
Výška (mm) 1 460 1 475
Rázvor náprav (mm) 2 600 2 600
Objem kufra (l) 360 600
Objem nádrže (l) 45 50

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,33 Dual VVT-i 1,2 Turbo 1,6 Valvematic 1,8 VVT-i Hybrid
Zdvihový objem (ccm) 1 329 1 197 1 598 1 798
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 73/6 000 85/5 200 97/6 400 100/5 200
Max. krút. moment (Nm/ot.) 128/6 000 185/1 500 160/4 400
Prevodovka 6M 6M/CVT 6M/CVT CVT
0 – 100 km/h (s) 12,6 10,1/10,5 10,0/11,1 10,9
Max. rýchlosť (km/h) 175 200/195 200/190 180
Spotreba na 100 km (l) 5,4 4,7/4,6 5,9/5,6 3,5

Technické údaje (naftové motory)

Motor 1,4 D-4D 1,6 D-4D
Zdvihový objem (ccm) 1 364 1 364
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 66/3 800 82/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 205/1 400 270/1 750
Prevodovka 6M 6M
0 – 100 km/h (s) 12,5 10,9
Max. rýchlosť (km/h) 180 190
Spotreba na 100 km (l) 3,4 4,1
Toyota
		Auris - 2016
Toyota
		Auris - 2016
+21Toyota Auris - 2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Toyota #facelift #Toyota Auris
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR