Dacia Duster 1,6 SCe: Rumunské SUV má nový motor. Ušetrí liter

Prechod na Euro 6 znamená pre najpredávanejší model skupiny Renault príchod inovovaných motorov. Po vlaňajšom preplňovanom agregáte 1,2 TCe podstúpila zmeny aj atmosférická jednašestka. A nechýba ani štart-stop systém. Spotreba klesla aj o liter.

03.06.2015 06:00
Dacia - 10th Anniversary Foto:
Hviezdou v ponuke Dusteru je limitovaná edícia Celebration s modrým lakom Cosmos a 16-palcovými diskami kolies vo farbe Dark Metal. Zmeny však nastali aj pod kapotou.
debata (19)

Dacia zaplavila jarnú automobilovú sezónu novou výročnou sériou Celebration. Jej súčasťou je aj najpredávanejší model Duster. Ten dostal v porovnaní s bežnými verziami metalický modrý lak Cosmos, zliatinové 16-palcové disky kolies a kryty vonkajších spätných zrkadiel vo farbe Dark Metal. V interiéri nájdeme bohatšie vybavenie. Napríklad špecifické čalúnenie s modrými akcentmi, klimatizáciu, rádio s Bluetooth, tempomat s obmedzovačom rýchlosti alebo multimediálny a navigačný systém Media Nav 2.0 s informáciami o doprave.

Podstatné sú však aj zmeny technického rázu. A tie prebehli vcelku nenápadne. Prvou lastovičkou bol 4-valec 1,2 TCe, ktorý skombinovala Dacia s pohonom 4×4. Zmenám sa však v súvislosti s prechodom na Euro 6 nevyhla ani atmosférická jednašestka. Objem novinky s označením 1,6 SCe ostal totožných 1 598 kubických centimetrov, ale výkon vzrástol zo 77 na 84 kW a krútiaci moment zo 148 na 156 newtonmetrov. Zároveň je motor spojený štandardne so štart-stop systémom. To znamená pomerne výrazné zníženie spotreby, ktorá nebola nikdy svetlou stránkou Dusteru.

Nová verzia 1,6 SCe sa teraz, aspoň na papieri, uspokojí so 6,4 litrami paliva na 100 km, čo je o sedem decilitrov menej než predtým. Ešte výraznejšia je úspora modifikácie s pohonom oboch náprav 1,6 SCe 4×4, kde normovaná spotreba padla so 6-stupňovým manuálom o rovný liter – zo 7,6 na 6,8 litra benzínu. Motory 1,2 TCe (92 kW) a 1,5 dCi (66, 80 kW) ostali bez zmien. V ponuke nechýba ani úsporná verzia 1,6 LPG upravená na spaľovanie propán-butánu. Dopriať si ju však môžete výlučne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a predným náhonom. Dobrou správou je zvýšenie výkonu zo 75 na 80 kW, čo plynovému Duster rozhodne prospeje.

Technické údaje (zážihové verzie)

Motor 1,6 SCe 1,6 SCe 4×4 1,2 TCe 1,2 TCe 4×4 1,6 LPG
Zdvihový objem (ccm) 1 598 1 598 1 199 1 199 1 598
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 84/5 600 84/5 600 92/5 250 92/5 250 80/5 600
Max. krút. moment (Nm/ot.) 156/4 000 156/4 000 205/2 000 205/2 000 145/4 000
Prevodovka M5 M6 M6 M6 M5
0 – 100 km/h (s) 11,0 12,0 10,4 11,0 11,4
Max. rýchlosť (km/h) 170 168 175 177 167
Spotreba na 100 km (l) 6,4 6,8 6,1 6,4 8,1

Technické údaje (vznetové verzie)

Motor 1,5 dCi 1,5 dCi 1,5 dCi 4×4
Zdvihový objem (ccm) 1 461 1 461 1 461
Počet valcov/ventilov 4/8 4/8 4/8
Max. výkon (kW/ot.) 66/4 000 80/4 000 80/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 200/1 750 260/1 750 260/1 750
Prevodovka 6M 6M 6M
0 – 100 km/h (s) 13,8 11,8 12,4
Max. rýchlosť (km/h) 156 169 168
Spotreba na 100 km (l) 4,4 4,4 4,7

© Autorské práva vyhradené

19 debata chyba
Viac na túto tému: #Dacia #Daciu Duster
Články podľa značiek