Nová generácia BMW X1 prichádza. Dostala nový vzhľad, motory aj techniku a hoci je navonok jej najpútavejšou zmenou nový kabát pripomínajúci väčšie modely, omnoho dôležitejšie zmeny sa odohrali pod karosériou. Novinka totiž opustila priestorovo aj finančne náročnú platformu s pozdĺžne uloženými motormi a primárnym pohonom zadných kolies a dostala platformu UKL2 s priečne uloženými agregátmi a pohonom predných kolies. K dispozícii samozrejme ostávajú aj verzie xDrive s pohonom zadných kolies (za príplatok).

Zmenou usporiadania pohonu sa podarilo konštruktérom dosiahnuť viac vnútorného priestoru, nielen čo sa týka dĺžky karosérie, ale aj výšky nad sedadlami. Opäť bude k dispozícii niekoľko paketov, ktorými si môžu zákazníci svoje autá upraviť podľa vlastných predstáv. V ponuke budú pakety SportLine, xLine a M Sport, ktorý okrem upraveného športovejšieho vzhľadu ponúkne aj športový podvozok (znížený o 10 mm), kabínu s výraznejšie anatomickými sedadlami, čalúnenie Alcantarou a 18-palcové disky kolies.

Na pohon budú od začiatku predaja k dispozícii len dvojlitrové štvorvalce. Benzínovú ponuku zastúpia verzie sDrive20i, xDrive20i (141 kW/192 k) a xDrive25i (170 kW/231 k), zatiaľ čo naftovú paletu tvoria verzie sDrive18d (110 kW/150 k), xDrive20d (140 kW/190 k) a xDrive25d (170 kW/231 k). Neskôr sa údajne pod kapotou tohto modelu objavia aj nové trojvalcové motory z vlastnej stajne.
Na jednotlivé trhy sa nové BMW X1 dostane koncom roka 2015.