Mercedes-Benz uviedol druhú generáciu "béčka“ na trh v roku 2011. Išlo o veľkú zmenu, keďže nová trieda B prišla o sendvičovú podlahu. Bola však ľahšia, praktickejšia a úspornejšia. Úspech na seba nenechal dlho čakať. Len za tri roky mal Mercedes-Benz na konte 350 000 predaných kusov. Tento rok prichádza s modernizáciou, ktorá má triedu B posilniť proti novému konkurentovi z Mníchova. Dotkla sa dizajnu aj techniky. Navyše nové Béčko umožňuje bohatšiu individualizáciu.
Zmeny v dizajne možno nazvať len retušami. Vynovenú triedu B spoznáte najlepšie spredu, keďže hlavnou odlišnosťou je reštylizovaná maska s dvojicou chrómových lamiel, ktoré už poznáme z novšieho Áčka alebo Céčka. Lemujú ju reflektory s atraktívnejšou grafikou denných LED diód. Za príplatok však môžete po prvýkrát voliť aj full LED svetlá. Zmenený je aj nárazník s väčšími sacími otvormi, najmä tými po bokoch, čo tomuto vanu prepožičiava športovejší vzhľad. Zásahy sú však veľmi citlivé, keďže trieda B nechcela prísť o svoju špičkovú aerodynamiku reprezentovanú súčiniteľom Cw 0,25.
Viac športového akcentu cítiť aj vzadu, kde pribudli v nárazníku chrómové lemy výfukov spojené lištou, podobne ako pri novom Céčku a zmenená je aj grafika svetiel. Okrem toho ponúka trieda B viac možností individualizácie dizajnu. Sú tu tri línie Style, Urban a AMG Line. Kým Style podčiarkuje irídiovými lamelami s chrómovými vložkami prednej masky a chrómovou lištou okien elegantný vzhľad, Urban sa snaží posilniť 5-lúčovým dizajnom kolies a dvojitými výfukmi športový charakter. AMG prichádza s väčšími sacími otvormi v nárazníku a zdvojeným päťlúčovým dizajnom 18-palcových kolies.
Ďalšiu individualizáciu obohacujú balíky Night, Exclusive a AMG Exclusive, ktoré zahŕňajú napríklad lesklú čiernu masku, čierne 18-palcové disky kolies, ale aj množstvo luxusných prvkov v interiéri od ekokože Artico, čierno-červeného čalúnenia Red Cut až po obklady z dreva, hliníka či imitácie karbónu. Na zozname príplatkov sa objavuje po prvýkrát bezkľúčové odomykanie a štartovanie Keyless-Go alebo náladové osvetlenie interiéru v dvanástich farbách. Displej multimediálneho rozhrania môže mať odteraz uhlopriečku až osem palcov.
Pribudla aj bezpečnostná výbava. Prednárazový systém Collision Prevention Assist dostal rozšírené funkcie Plus s autonómnymi brzdami. Monitorovanie únavy vodiča zobrazuje úroveň pozornosti až v piatich stupňoch a funguje v rozsahu od 60 do 200 km/h. Systém tiesňového volania spojí cestujúcich v prípade nehody automaticky so záchranárskym operačným strediskom. Zvláštna výbava Remote Online zas umožňuje zákazníkom, aby sa kedykoľvek a kdekoľvek spojili so svojím vozidlom cez portál connect.mercedes.me a napríklad cez smartfón zistili, koľko je paliva v nádrži.
Na výber sú naďalej štyri benzínové a tri naftové motory, všetky 4-valce s preplňovaním a priamym vstrekovaním paliva. Základom je verzia B180 s motorom 1,6 litra (90 kW) a nad ňou rovnaký agregát s výkonom zvýšeným na 115 kW pre verziu B200. Na vrchole ostáva dvojliter B250 (155 kW). Diesely začínajú verziami B160 CDI (66 kW) a B180 CDI (80 kW) s motormi 1,5 litra od Renaultu. Silnejšie verzie B200 CDI (100kW) a B220 CDI (130 kW) majú pod kapotami známe stuttgartské agregáty s objemom 2,1 litra. Okrem 6-stupňových manuálnych prevodoviek možno väčšinu motorov kombinovať aj so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT. V sérii ju majú verzie B250, B250 4Matic, B200 CDI 4Matic B220 CDI a B220 CDI 4Matic
Spotreba naftových motorov sa pohybuje od 3,6 do 5,0 litra na 100 km a benzínových od 5,4 do 6,6 litra. Najúspornejšie sú modely B180 a B180 CDI dostupné s balíčkom ekologických opatrení BlueEfficiency. Okrem už známych štvorkoliek B220 4Matic, B250 4Matic a B220 CDI 4Matic je odteraz k dispozícii 4×4 aj pre slabší diesel 200CDI 4Matic. Zvláštnu pozíciu majú naďalej ekologické verzie B200 NGC a B Electric Drive. Tá prvá spaľuje zemný plyn (CNG) a druhú poháňa elektromotor (132 kW) napájaný lio-ion akumulátormi.
Technické údaje (benzínové verzie)
Verzia | B180 | B200 | B220 4Matic | B250 | B250 4Matic |
---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (cm) | 1 595 | 1 595 | 1 991 | 1 991 | 1 991 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 90/5 000 | 115/5 300 | 135/5 500 | 155/5 500 | 155/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 200/1 250 | 250/1 250 | 300/1 200 | 350/1 200 | 350/1 200 |
Prevodovka | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 7DCT | 7DCT | 7DCT |
0 – 100 km/h (s) | 9,2/9,1 | 8,6/8,4 | 7,5 | 6,8 | 6,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 200/200 | 220/220 | 225 | 240 | 235 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,6/5,4 | 5,7/5,4 | 6,5 | 6,1 | 6,6 |
Technické údaje (naftové verzie)
Verzia | B160 CDI | B180 CDI | B200 CDI | B200 CDI 4Matic | B220 CDI | B220 CDI 4Matic |
---|---|---|---|---|---|---|
Zdvih. objem (cm) | 1 461 | 1 461 | 2 143 | 2 143 | 2 143 | 2 143 |
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/2750 | 80/4000 | 100/3200 | 100/3200 | 130/3400 | 130/3400 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 240/1700 | 260/1750 | 300/1400 | 300/1400 | 350/1400 | 350/1400 |
Prevod. | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 7DCT | 7DCT | 7DCT |
0 – 100 km/h (s) | 14,0/14,3 | 11,6/11,9 | 9,9/9,8 | 9,8 | 8,3 | 8,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180/180 | 190/190 | 210/210 | 207 | 220 | 220 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,4/4,3 | 4,4/4,3 | 4,5/4,2 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |