Už v roku 2012 ukázal Hyundai treťou generáciou Santa Fe, že vie postaviť auto, ktoré nemá ďaleko od prémiových SUV. Čas sa však nedá zastaviť, a tak prichádza s prvou modernizáciou. Exteriér sa síce príliš nezmenil, zato z pohľadu techniky je tu zmien požehnane. Začať môžeme rovno motormi, ktoré presedlali na emisnú normu Euro 6. Napriek nižším emisiám však dostanú zákazníci viac výkonu než predtým. Základný diesel 2,0 CRDi e-VGT sa posilnil zo 110 až na 137 kW. Pritom vzrástol jeho krútiaci moment z 383 na 402 Nm.
Silnejší je aj väčší diesel 2,2 CRDi e-VGT, i keď nárast výkonu nie je taký dramatický. Vyšplhal sa z pôvodných 145 na 149 kW. Cítiť by tak malo byť najmä viac newtonmetrov. Ponúka ich 441, čo je o 19 viac v porovnaní so starou verziou. Zákazníci by tiež mali získať bonus v podobe nižšej spotreby, ktorá bude výsledkom nasadenia štart-stop systému a rekuperácie brzdnej energie. Slabší diesel si vystačí priemerne so 7,2 litrami nafty na 100 km a silnejší spáli len o 0,3 litra viac. V ponuke 6-stupňových prevodoviek k zmenám pravdepodobne nedôjde.
Spoznať novinku by nemalo byť problémom. Predná maska dostala tri horizontálne lamely, ktoré sú o čosi užšie. Svetlá sa príliš nezmenili, zato denné LED diódy sa presťahovali v rekonštruovanom nárazníku zo spodnej časti nad hmlovky. Nová je aj grafika zadných svetiel a tvar výfukov. Počítať môžeme s vynoveným dizajnom diskov kolies a bohatšou paletou lakov, ktorá sa rozšíri o tri odtiene. Zatiaľ však môžeme vychádzať len z informácií, ktoré zverejnil Hyundai na domácom kórejskom trhu.
Tie vravia, že Hyundai popracoval aj na tuhosti karosérie. Konštruktéri nasadili do štruktúry skeletu a podvozku viac vysokopevnostnej ocele. To zlepší nielen jazdné vlastnosti, ale aj bezpečnosť. S ňou súvisia aj nové asistenčné systémy, bez ktorých to už dnes nejde, najmä ak si Hyundai brúsi zuby na päť hviezdičiek v testoch Euro NCAP. Santa Fe tak obohatil o adaptívny tempomat, autonómne brzdy či monitorovanie jazdných prúdov. Novinkou je parkovací asistent, ktorý zvládne priečne aj pozdĺžne manévre. Kamerový systém sa zas postará o zobrazenie blízkeho okolia vozidla v uhle 360 stupňov.
Interiér je zatiaľ zahalený rúškom tajomstva. Mali by sme v ňom nájsť väčšiu dotykovú obrazovku a niekoľko prepracovaných ovládačov. Na bližšie informácie, najmä tie o európskej špecifikácii, si ale ešte budeme musieť počkať. Pravdepodobne do jesenného autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom. Tam by sa mali vyjasniť aj špekulácie o príchode benzínovo-hybridnej verzie s pohonom e-4WD, čo znamená, že kolesá zadnej nápravy dostane na starosť elektromotor. Neskôr sa má systém rozšíriť aj do Kie Sorento.