Nový preplňovaný 3-valec 1,0 TSI koncernu VW postupne rozširuje svoju pôsobnosť. Po Audi A1, Volkswagene Polo, Golfe a Golfe Sportsvan dorazil už aj pod kapotu Seatu Leon Ecomotive. Spotrebovať s ním má len 4,3 litra benzínu.
Foto: Seat
Nový Leon 1,0 TSI Ecomotive bude zrýchľovať na stovku pod desať sekúnd a priemerne spotrebuje len 4,3 litra benzínu na 100 km. Aspoň podľa údajov výrobcu.
Koncern Volkswagen má so svojím novým preplňovaným trojvalcom veľké plány. Do troch rokov má nahradiť všetky 4-valce 1,2 TSI, a to vo všetkých modeloch koncernových značiek. Predstavil sa koncom vlaňajšieho roka v 70-kilowattovej verzii v modernizovanom Audi A1, následne vo Volkswagene Polo a potom zamieril rovno pod kapotu Golfu, Golfu Variant a Golfu Sportsvan. Tu však už s výkonom zvýšeným na 85 kW a prívlastkom BlueMotion.
Foto: Volkswagen
Volkswagen TSI Na nový motor sa môže po Leone už čoskoro tešiť aj modernizovaná Ibiza.
Bokom zatiaľ zostávali len značky Seat a Škoda. Lenže aj to sa mení. Kým česká Škoda si na technickú novinku musí ešte počkať, Seat ju už ponúka na nemeckom trhu v Leone 1,0 TSI Ecomotive, teda opäť vo verzii orientovanej na nízku spotrebu. A to všetkých troch karosárskych verziách vrátane kupé SC a kombi ST. Leon zrýchľuje s novou motorizáciou na stovku za 9,5 sekundy, respektíve za 9,6 sekundy v prípade 5-dverového hatchbacku a za 9,8 sekundy v prípade kombi ST. Maximálka je zhodných 198 km/h.
Ekoverzia nebude teda žiadnou brzdou v premávke. No najväčším bonusom má byť nízka spotreba. Seat ju vyčíslil na 5,5 litra v meste, 3,4 mimo neho a v zmiešanej premávke na 4,3 litra na 100 km. Súčasným hodnotám však príliš veriť nemožno. Zatiaľ je Leon 1,0 TSI Ecomotive dostupný len v Nemecku. Paradoxom je, že v porovnaní s bežnými verziami 1,2 TSI je nový Leon Ecomotive drahší takmer o 2 000 eur. To, čo teda ušetríte na palive, zaplatíte za nový motor a balíček úsporných opatrení hneď na začiatku.