Alfa Romeo Giulia: Veľký reštart Alfy je za dverami

Už budúci týždeň sa na výstave Expo Milano odohrá kľúčová udalosť v histórii Alfy Romeo. Pri príležitosti 105. výročia kultovej talianskej značky tu absolvuje premiéru nový sedan Giulia. Mimoriadne utajovaný projekt má vrátiť Alfu späť na mapu prémiových výrobcov. Od jej úspechu závisí naozaj mnoho.

19.06.2015 18:00
Alfa Romeo Giulia  2015 - ilustrácia Foto:
Nový športový sedan strednej triedy sa bude spoliehať najmä na emócie. Tie by mu mali pomôcť v boji s nemeckou prémiovou konkurenciou.
debata (5)

O očakávanom novom sedane strednej triedy Alfa Romeo Giulia sme písali už viackrát. Projekt, ktorý má mať premiéru na budúci týždeň v Miláne, je stále zahalený rúškom tajomstva. Nevieme vlastne ani názov. Zatiaľ sa dá potvrdiť jedine kódové označenie Typo 949. Giulia je skôr jeho „mediálne, než skutočné označenie. Pre Alfu Romeo, ktorá sa nachádza v hlbokej kríze, bude znamenať naozaj veľa. Od novinky si nesľubuje nič menej, ako veľký comeback na mapu prémiových značiek, z ktorej sa vytratila po zastavení výroby modelov 159 a 166.

Tomu, že ide o ambiciózne auto, nasvedčuje aj fakt mimoriadnych opatrení, ktoré Alfa uskutočnila v záujme zabránenia úniku informácií. Vývoj luxusného športového sedanu presunul koncern z centrály na prísne strážené miesto poblíž Modeny. Obmedzený na minimum bol dokonca aj počet pracovníkov, dizajnérov a inžinierov, ktorí mali priamy kontakt s vývojom. A zdá sa, že informačné embargo sa do budúceho týždňa už prelomiť nepodarí. Zatiaľ sa na internete objavili len snímky totálne maskovaných prototypov, z ktorých možno vyčítať nanajvýš to, že ide o sedan.

Nová veľká Alfa bude používať úplne novú... Foto: Autofuzz
Alfa Romeo Giulia 2015 - ilustrácia Nová veľká Alfa bude používať úplne novú platformu a nové motory. To má Alfe vrátiť imidž prémiovej športovej značky. (ilustračná snímka)

Isté však je, že nová „Giulia“ nebude mať so síce krásnym, ale nie príliš úspešným modelom 159 nič spoločné. Zrodí sa podľa novej filozofie a na úplne novej platforme Giorgio. Práve tá umožní Alfe návrat ku koreňom. Napríklad k zadnému náhonu, ktorý je v prémiovom rybníku zákonom, ale tiež k nižšej hmotnosti, ktorá bude stáť za jej agilitou a dynamikou. Novinka tiež dostane nové motory vlastnej konštrukcie, čím by mala vyjsť v ústrety tým, ktorí Alfe vyčítali, že sa v posledných rokoch príliš spoliehala na mainstreamovú koncernovú techniku.

Pod kapotou bude podľa doterajších informácií na výber zo štyroch motorov – dvoch naftových a dvoch benzínových. Základom sa stane 4-valcový diesel s objemom 2,2 litra a výkonovým rozpätím od 99 do 155 kW. Nad ním by mal stáť taliansky trojlitrový 6-valec od VM Motori, známy napríklad z Lancie Thema alebo Jeepu Grand Cherokee. Samozrejme, špeciálne vyladený pre potreby Alfy Romeo. Očakávať tak môžeme výkon 202 kW, podobne ako pri Maserati Ghibli. V súčasnosti však existuje aj nová verzia s výkonom vyšľachteným až na 250 kW, takže uvidíme.

Benzínová ponuka sa začne štvorvalcom Global Medium Engine, pravdepodobne dvojlitrovým, s výkonovým rozpätím od 180 do 243 kW, kombinovaným tak s manuálnymi, ako aj automatickými prevodovkami. Predpokladať môžeme buď 9-stupňový automat, ktorý už koncern používa v Jeepe Renegade, alebo 8-stupňovú prevodovku s vyšším prenosom krútiaceho momentu. Skutočným vrcholom sa stane dvakrát preplňovaný 6-valec s objemom 2,9 litra, od ktorého sa očakáva výkon ohromných 350 kW. Aj preto dostane v sérii pohon oboch náprav.

Toto „srdce“ bude pochádzať priamo z Maranella, keďže ho už pre potreby Maserati Ghibli S Q4 vyrába Ferrari. V ňom má však „len“ 301 kW, takže špecifikácia pre Giuliu by mu mala dať na frak. Spojený bude s najväčšou pravdepodobnosťou s 8-stupňovým automatom ZF, presne ako v Ghibli. Spomenúť ešte môžeme, že za dizajnom stojí Lorenzo Ramciotti a tiež to, že Alfa zásadne odmietla špekulácie o použití autonómneho riadenia. Jednoducho, Giulia má byť šoférskym autom, ktoré bude nemeckú konkurenciu atakovať emóciami a čistou radosťou z jazdy.

Až takou, že šéf koncernu FCA, Sergio Marchionne, verí vo zvýšenie ročného odbytu Alfy zo súčasných 75 000 kusov až na 400 tisíc.

Alfa Romeo Giulia  2015 - ilustrácia
Alfa Romeo Giulia  2015 - ilustrácia
+3Alfa Romeo Giulia  2015 - ilustrácia

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Alfa Romeo #Alfa Romeo Giulia #Alfa #Expo Milano
Články podľa značiek