Na zásadné obavy však dôvody nie sú. Nový preplňovaný 3-valec totiž nenahrádza žiaden súčasný agregát, len rozširuje ponuku smerom nadol. Takže sa stále môžete rozhodnúť aj pre pekelne rýchly 6-valec verzie 435i s výkonom 225 kilowattov alebo 6-valcový diesel 435d ( 230 kW). A ak sa 3-valec objavil pod kapotou Gran Coupé, nie je vylúčené, že ho dostanú aj ďalšie modifikácie radu 4 vrátane kupé a kabrioletu. Časy sa jednoducho menia a automobilový svet nebude už nikdy taký ako predtým.
BMW 418 Gran Coupé: Nový základ má len tri valce!
Trojvalcová „móda“ vynútená škrtením emisií neobišla ani BMW. Po radoch 1 a 2 sa spolu s faceliftom dostala aj do sedanu a kombi radu 3. A teraz prichádza šok. Trojvalec implantuje mníchovská značka aj do BMW 4 Gran Coupé.

Áno je to tak. Štýlové 4-dverové kupé BMW 4 Gran Coupé dostane nový základný motor. A nebude to štvorvalec ako doteraz. Vystačiť si bude musieť s 1,5 litrovým 3-valcom, ktorý bude cez 6-stupňový manuál, alebo 8-stupňový automat posielať k zadným kolesám rovných 100 kW. A to pri 4 400 otáčkach za minútu. Pomáhať mu bude aj nádielka 220 newtonmetrov, ktoré budú k dispozícii už od 1 250 otáčok.
Dynamické parametre zatiaľ nie sú známe. Vychádzať však môžeme z údajov faceliftovaného BMW 318i, ktoré zrýchľuje na stovku za 8,9, respektíve 9,1 sekundy a dosahuje maximálku 210 km/h. Ťažšie kupé bude za sedanom zaostávať možno o nejakú tú desatinku a na maximálnej rýchlosti stratí 5 km/h. To nie je zlé, ale s imidžom noblesného kupé trojvalec asi ladiť príliš nebude. Odpustkom má byť nízka spotreba na hranici piatich litrov benzínu na 100 km. Aspoň tá „bruselská“.
© Autorské práva vyhradené