DAF Future Truck Concept: O čo je ľahší, o to viac odvezie

Téma znižovania pohotovostnej hmotnosti neobíde ani úžitkové autá. Redukčná diéta by im totiž umožnila prepraviť viac nákladu za rovnaké množstvo paliva. Že sa to dá, ukazuje holandský DAF.

23.06.2015 12:00
DAF Future Truck Chassis Concept Foto:
Prototyp s odľahčeným podvozkom vychádza z aerodynamicky optimalizovaného modelu DAF LF Aerobody. Najväčšie tajomstvo ukrýva na podvozku, kde sa podarilo vďaka rozsiahlemu nasadeniu hliníkových zliatin ušetriť 500 kg hmotnosti.
debata

Holandský DAF predstavil štúdiu Future Truck Chassis Concept (FTCC), ktorá sa na prvý pohľad príliš nelíši od 12-tonového rozvážkového modelu série LF. Napokon, vychádza z bežného DAF-u LF Aerobody s aerodynamicky optimalizovanou karosériou. Napriek tomu tu rozdiely sú, a to dosť zásadné. Skrývajú sa však, tak ako naznačuje názov, na podvozku.

Ten je vyrobený prevažne z hliníkových zliatin. Tento ľahký materiál našiel uplatnenie v konštrukcii rámu, zavesenia kolies, riadenia, ale aj na podlahe integrovanej s rámom. A výsledok? Na podvozkových komponentoch ušetril DAF 30 % hmotnosti, čo znamená úsporu 500 kg. Tá sa podpisuje pod nižšiu spotrebu paliva a zároveň na zvýšení užitočného zaťaženia o pol tony. O čo je teda DAF ľahší, o to viac nákladu odvezie.

Okrem toho testuje DAF na koncepte aj vplyv nezávislého predného vzduchového odpruženia a hrebeňového riadenia. Na vývoji spolupracuje výrobca s materským závodom Leyland Trucks aj so spoločnosťou CSA Group, ktorá dodala hliníkové komponenty. A keďže ide o znižovanie emisií CO2, projekt spolufinancuje aj vláda Veľkej Británie, kde sa modelový rad DAF LF vyrába.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #DAF #DAF Future Truck Chassis
Články podľa značiek