Projekt nového Fordu GT patril k najutajovanejším aktivitám automobilky. Vedelo o ňom len najvyššie vedenie koncernu a na dizajne pracoval úzky tím šiestich návrhárov. Na januárovom autosalóne v Detroite tak GT Concept A po štrnástich mesiacoch vývoja zažiaril ako blesk z jasného neba. A to sa v dnešnom globalizovanom svete už veru často nestáva. A hoci Ford veľa o novinke, ktorej história siaha do šesťdesiatych rokov, veľa neprezradil, jedno je isté. Nové GT bude tým najlepším sériovým športovým autom z USA. Autom, ktoré sa bude môcť postaviť na štart so superšportmi ako Lamborghini Aventador, Ferrari 488 GTB či McLarenom 570S Coupé.
Pre priaznivcov reinkarnovaného GT z roku 2005, ktoré bola azda ešte krajšia ako prapôvodné GT40, to bol skutočný balzam na dušu. Málokto totiž tušil, že Ford nájde opäť prostriedky a chuť vdýchnuť tejto legende opäť život. Skôr to vyzeralo, že druhá generácia bude aj tou poslednou. Teraz tu ale máme ambiciózne dielo, ktoré ostáva verné odkazu minulosti. Tretia generácia bude mať opäť motor umiestnený centrálne, teda pred zadnou nápravou. O nízku hmotnosť sa postará karbón a hliník. Z uhlíkových vlákien je vyrobený celý monokok kabíny. Hliníkové pomocné rámy prednej a zadnej nápravy budú tiež integrované v karbónovej štruktúre.
Výsledná hmotnosť, ako aj rozmery ostávajú bohužiaľ tajomstvom. Už prvý pohľad na túto šelmu však prezrádza, že kľúčovým faktorom pri jej návrhu bola aerodynamika. Každý detail má tak svoju presnú funkciu. Potrebný prítlak vo vysokých rýchlostiach generuje GT nielen samotným tvarom či difúzorom, ale aj aktívnym zadným spojlerom, ktorý mení uhol podľa okamžitých podmienok. Dizajnéri navyše GT obohatili o krídlové dvere a'la Lambo a zachovali viacero prvkov odkazujúcich na originál. Napríklad sacie otvory v prednej kapote či neodmysliteľné zadné kruhové svetlá.
Interiér je zariadený v prísne funkčnom duchu, ale o sparťanstve hovoriť nemožno. Klasické prístroje nahradili displeje. Jeden v úlohe prístrojového panela a druhý v službách dotykového rozhrania Sync2 vrátane navigácie. Nechýba ani klimatizácia a audiosústava. Zaujímavé je ovládanie stieračov a svetiel. Klasické páčky na stĺpiku riadenia tu totiž nenájdete. Tieto funkcie má vodič pod kontrolou pomocou tlačidiel na palubnej doske alebo na volante. A keď sme už pri ňom, jeho tvar, ako aj tvar sedadiel, v mnohom pripomína okruhové špeciály, no v o čosi civilnejšom vyhotovení. Takže nové GT sa rozhodne nebude brániť dennodennému používaniu.
To najdôležitejšie sa však ukrýva za kabínou. Osemvalcové 5,4-litrové atmosférické srdce tu už ale nehľadajte. Ani GT sa nevyhlo downsizingu. V jeho podaní, ide však o akceptovateľný kompromis. Dvakrát preplňovaný vidlicový 6-valec z radu motorov EcoBoost má totiž solídny objem 3,5 litra a výkon neskutočných 600 koní, teda 441 kW, čo je o 31 kilowattov viac, ako ponúkala pôvodná veľkoobjemová atmosféra. To urobí spolu so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou z GT poriadnu šťuku. Pochopiteľne, o prenos výkonu na asfalt sa stará výlučne zadná náprava. Dynamika je síce stále stráženým tajomstvom, ale očakávať zrýchlenie na stovku pod tri sekundy nie je prehnané.
Sériová verzia GT by sa mala predstaviť v priebehu budúceho roka a na trh sa dostať ako modelový rok 2017. Novinka má teda ešte kus cesty pred sebou. Už dnes je však jasné, že pôjde o poriadne drahú hračku. Ford si bude GT ceniť na 255 000 eur, čo ho jasne stavia do triedy superšportov. Bude teda stáť na hranici ikonických talianskych superkupé, 12-valcové Lamborghini Aventador nevynímajúc. GT ale nie je posledné slovo Fordu na tému športových áut. Divízia Ford Performance má do roku 2020 v pláne priviesť na svet až 12 nových ostrých modelov, kde už dnes patria Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 či GT350R.