Sandero RS: Najrýchlejšia 'Dacia' má dvojliter a 152 koní!

Na vývoji Sandera RS pracovala divízia RenaultSport. Áno, presne tá, ktorá má "na svedomí" Clio RS či Mégane RS. Takže toto nebude len lacná hra na hothatch. Napokon, pod kapotou je poctivý atmosférický dvojliter. A to sa v časoch downsizingu len tak ľahko nevidí.

27.06.2015 10:00
Renault Sandero RS Foto:
Sandero RS podstúpilo rozsiahly továrenský tuning. Má úplne nový nárazník, denné LED svetlá aj 17-palcové disky kolies obuté športovými pneumatikami.
debata (2)

Dacia slávi obrovské úspechy. Rozhodne však nie pre emócie. Zabodovala najmä nedostižným cenovo-hodnotovým pomerom, ktorý očaril dokonca aj západ Európy. Teraz sa však zdá, že si trúfa na viac. Na autosalóne v Buenos Aires predstavila nielen štýlový 5-miestny pikap Oroch, ale aj svoj prvý hothatch! Má to však jednu chybičku krásy, na prednej maske tróni logo Renaultu. Sandero RS je totiž určené pre Latinskú Ameriku. Jeho účinkovanie na starom kontinente je zatiaľ nejasné.

Vzadu je neprehliadnuteľný strešný spojler,... Foto: Renault
Renault Sandero RS Vzadu je neprehliadnuteľný strešný spojler, difúzor a zdvojená koncovka výfuku.

A to je škoda, pretože ostré Sandero má presne to, čo dnešným európskym hothatchom najviac chýba – klasický atmosférický dvojliter. V čase downsizingu čosi nevídané. Pritom nejde len o akýsi lacný tuning. Srdce pochádza zo starého Clia RS a o prestavbu Sandera sa postarala priamo divízia RenaultSport. Vývoj však tentoraz prebiehal mimo Európy. Výsledkom je cenovo dostupné športové „náradie“ s výkonom 107 kW. Nie je to dych vyrážajúce číslo, ale na zrýchlenie pod osem sekúnd by to v kombinácii so 6-stupňovým manuálom ľahkému Sanderu stačiť mohlo.

Interiér dostal do vienka anatomické sedadlá,... Foto: Renault
Renault Sandero RS Interiér dostal do vienka anatomické sedadlá, sploštený volant či hliníkové pedále.

Špecifikácie známe ešte nie sú, veď predaj odštartuje Renault až začiatkom budúceho roka, no ako vidieť, zo strohého Sandera sa podarilo RenaultSportu vyžmýkať nezvyčajne veľa emócií. Prepracované sú nárazníky aj predná maska. Pribudli denné LED diódy a 17-palcové čierne disky obuté pneumatikami Continental EcoSportContact 3 s profilom 205/45. Vzadu je evidentný difúzor, strešný spojler a zdvojená koncovka výfuku. Dielo dotvárajú športové polepy či čierne spätné zrkadlá. A menila sa aj technika. Znížený podvozok môže počítať s tuhším naladením a so štvoricou kotúčových bŕzd.

Úpravy neobišli ani interiér. Ten je vyšľachtený anatomickými sedadlami s lepšou bočnou oporou, splošteným volantom čalúneným kožou či hliníkovými pedálmi. A potom je tu pár detailov ako plaketa RS na spodnom ramene volantu a červené prúžky na sedadlách a prieduchoch ventilácie. Nešetrilo sa ani na výbave. RS bude štandardne vybavené klimatizáciou a navigáciou. To všetko sú však pre Európanov irelevantné informácie. Dovoz je totiž málo pravdepodobný. Už len preto, že dvojliter zo starého Clia RS nespĺňa emisnú normu Euro 6.

Renault Sandero RS
Renault Sandero RS
+6Renault Sandero RS

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Dacia #Sandero #Dacia Sandero #Renault Sandero #Sandero RS
Články podľa značiek