Nová Astra bude mať síce v základe preplňovaný 3-valec 1,0 Ecotec Direct Injection Turbo (77 kW), no Opel sa spolieha viac na úplne novú 4-valcovú jednotku s objemom 1,4 litra, ktorá slávi v Astre svetovú premiéru. Automobilka tvrdí, že v jeho prípade nejde o downsizing, ale o takzvaný rightsizing, teda rovnováhu medzi zaťažením a efektivitou. Má to logiku, motory s príliš malým objemom a veľkým výkonom, pracujú totiž stále pri vysokom zaťažení a s vysokými vnútornými tlakmi, čo sa môže podpísať na ich životnosti.
Opel dal preto v prípade 4-valca radšej prednosť objemu 1,4 ako povedzme 1,2 litra. Pohonná jednotka s označením 1,4 Ecotec Direct Injection Turbo bude pritom dostupná vo dvoch výkonových verziách – 92 alebo 110 kW. Krútiaci moment kulminuje v oboch prípadoch hodnotou 245 Nm v rozmedzí od 2 000 do 3 500 otáčok za minútu. V porovnaní s predchádzajúcim turbom s tým istým objemom ide o zlepšenie výkonu o štyri, respektíve sedem kilowattov. Newtonmetrov pribudlo rovných 45.Konštrukčne vychádza nový 4-valec z menšieho trojvalca 1,0 Ecotec Turbo. Aj preto dostal hliníkový blok, na ktorom Opel ušetril 10 kg. Ďalšie kilá nadváhy išli dole vďaka dutému kľukovému hriadeľu. S trením sa novinka vyrovnáva pomocou špeciálnej úpravy stien valcov, ale aj novým olejovým čerpadlom a olejom s nízkou viskozitou (5W-30). Nová Astra má s týmto motorom spotrebovať na 100 km len 4,9 litra benzínu. Pochopiteľne, ide o „bruselský“ údaj, ale ak ho porovnáme s normovanou spotrebou Focusu 1,5 EcoBoost (110 kW) alebo Golfu 1,4 TSI (100 kW), vyznieva ekonomika stále v prospech Astry.
Nový motor už Opel začal vyrábať v maďarskom Szentgottharde, kde len nedávno zmontoval agregát s poradovým číslom 8 000 000. Iste nie náhodou išlo práve o 4-valec 1,4 Ecotec DI Turbo. Do roku 2018 má Opel v pláne predstaviť ďalších sedemnásť úplne nových motorov.